V-rod muscle ajettavuus.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w4p2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Selkää ajatellen ajoasennossa ei ollut huomautettavaa. (Itellä selkä operoitu 94 jne.) Sen sijaan, ehkä johtuen korostetusta selkänojan tapaisesta, ajoasento oli pikkaisen liian tiivis ja pitkäjalkaiselle ahdas. Eli olisin ehkä laittanut takaosastoani hiukan taaemmas, jos se olisi ollut mahdollista. Lisäksi sarvet olisivat voineet olla n. 5cm korkeammalla, niin ei olisi ajoviima ottanut suoraan käsille niin pahasti.

Olisi kiva ajaa Night Rod ihan vertailun vuoksi.
 
Joo... joku jarkevammin rengastettu rodi on pakko kokeilla.

Ja mita rodeihin yleensa tulee, niin night rod on mielestani ulkonaoltaan parhaan nakoinen liukuhihnalta ostettava HD kautta aikojen.

w4p2
 
Omassa jäykässä ´81 shovelissa on edessä 170/70-18 ja takana 260/40-18. Pitäisi oikein käydä vertaamassa tuohon muscleen joskus, että onko eroja.
Tosin en ole omallakaan vielä ajanut, kun UPS hukkasi osia jonnekkin atlantille!!!
033102ass_1_prv.gif
 
Tiedän nyt sanoa, että ei johdu ainakaan pelkästään tuosta renkaan leveydestä. 240 kumillakin pyörä voi olla ketterä. Tiedä sitten mistä oli tuolloin kyse.
nixweiss.gif
 
Kyllähän se vika miehessä on jos ei suomen nopeuksilla 240 kumeilla meinaa kääntyä mutkiin...Tietysti tuossa on eroa jos nykyinen takarenkas on mallia 160. Sen minkä menettää ketteryydessä, voittaa vakaudessa ja tukevuudessa...jos ketteryyttä ja kääntyvyyttä kaipaa niin kannattaa harkita pikku buellia jalatkin ylttää paremmin maahan  
wink.gif
 
Mita kokeilit? mita mielta?

w4p2
Minä?

M1800R:ää. Ei mitään ongelmia 240 kummin kanssa kurveissa.

Edit: Itseasiassa menee ketterämmin kuin Shadow 160 millisensä kanssa. En tiedä mikä tuossa Musclessa kohdallani mätti, mutta painotan sitä että kyse oli lyhyestä koeajosta, jonka aikana en päässyt mutkatielle lainkaan. Eli voi olla, että tuntumani on virheellinen.

Muuten jos haluaa verrata Musclea ja M1800R:ää niin 184cm pitkälle pitkäjalkaiselle on Suzukin ajoasento parempi selkeästi. Lisäksi tuuli ottaa Rodissa 110km/h mittarinopeudessa todella ikävästi käsiin - tätä valitteli toinenkin koeajaja. Intikan ajoergonomiassa on käsien asennon osalta sellainen ero, että missään sallitussa nopeudessa (ja ylikin) ei ajoviima vaivaa oikeastaan lainkaan. Mikä on sinänsä outoa kun katetta ei ole. Molemmat pyörät tuntuvat painoaan pienemmiltä ajossa ja kiihdytyksessä V-Rod tuntuu tehokkaammalta ja brutaalimmalta. Voisin kuvitella, että lyhyempi kuski arvostaisi Rodia enemmän ja pidempi Intruderia. Bensan kulutus - jos se ketään kiinnostaa - on Suzukissa n. 6l / 100km.

Samanhintaisina joutuisi miettimään kumman ottaa (mutta kokoni takia päätyisin melko varmasti silti Intikkaan), mutta tuon 10te hinnan eron kanssa ei kauheasti tarvitse pähkäillä.
 
Dodi, kaks päivää takana ja vajaan 500km jälkeen ei voi sanoa että tuon kääntyvyydessä olis vikaa, hyvin taipu tuttu mutkapätkä. Vaatiihan tuo vähän ronskimpaa otetta kahvoihin ja selvempää painonsiirtoa kuin toi mun ed. kyykkytrumppa. Mut se sallittakoon. Me likes
smile_org.gif
Kaupungissa tosi pienissä nopeuksissa se toki tuntuu vähän raskaalta, mut eipä se mikään höyhen olekaan.
 
Oletko huomannut mitään ääniä kytkimessä? Mulla äänet peittyy nyt muiden äänien alle:D
 
Noilla vakioputkilla toi on hiljanen ku hiiri, ei oo kuulunu mitään. Tulpat korvissakin niin pelkkää tuulen suhinaa kuuluu, kytkin ei pidä ääntä.

Jahas, sulla on putket paikallaan sitte. Laitoitko mitään ruiskunohjaushommelia, vai raa'asti vaan pönttöjen vaihto?
 
Ihan vaan pöntöt vaihdoin ja pohdin vielä mitä teen säätöjen suhteen.
Pönttöjen vaihto on 20min homma, ei paha.
 
Joo mulla kans mietinnässä noi säädöt. Laitoin hintakyselyä tuosta Thunder-Maxista tuonne 1130cc group buy-ketjuun, vaikuttais aika pätevältä vehkeeltä. Hinnakas se kyllä on varmaan silti. Halvimmasta päästä olis varmaan se TABin oma boksi jonka pitäs tulla myyntiin tän kuun aikana.
 
Joo mulla kans mietinnässä noi säädöt. Laitoin hintakyselyä tuosta Thunder-Maxista tuonne 1130cc group buy-ketjuun, vaikuttais aika pätevältä vehkeeltä. Hinnakas se kyllä on varmaan silti. Halvimmasta päästä olis varmaan se TABin oma boksi jonka pitäs tulla myyntiin tän kuun aikana.
Pikkumuutosten (putket+suodatin) suosittelisin SE:n RaceTuneria. Se on selvästi ammattimaisin työkalu ko. tarpeeseen.
 
Joo mulla kans mietinnässä noi säädöt. Laitoin hintakyselyä tuosta Thunder-Maxista tuonne 1130cc group buy-ketjuun, vaikuttais aika pätevältä vehkeeltä. Hinnakas se kyllä on varmaan silti. Halvimmasta päästä olis varmaan se TABin oma boksi jonka pitäs tulla myyntiin tän kuun aikana.
Pikkumuutosten (putket+suodatin) suosittelisin SE:n RaceTuneria. Se on selvästi ammattimaisin työkalu ko. tarpeeseen.
Mutta eikös se vaadi, että kaikki muutososat on HD:n omasta kataloogista? Voin olla väärässäkin.
 
Joo mulla kans mietinnässä noi säädöt. Laitoin hintakyselyä tuosta Thunder-Maxista tuonne 1130cc group buy-ketjuun, vaikuttais aika pätevältä vehkeeltä. Hinnakas se kyllä on varmaan silti. Halvimmasta päästä olis varmaan se TABin oma boksi jonka pitäs tulla myyntiin tän kuun aikana.
Pikkumuutosten (putket+suodatin) suosittelisin SE:n RaceTuneria. Se on selvästi ammattimaisin työkalu ko. tarpeeseen.
Mutta eikös se vaadi, että kaikki muutososat on HD:n omasta kataloogista? Voin olla väärässäkin.
Toi SE Race tuner on myös aika hinnakas, vaikka monipuolinen, eikä edellytä että muut palikat ovat HD:n tekemiä. Mites se ne voisi tunnistaa..?
wink.gif
Mutta eikös noin pieniin muutoksiin soveltuisi myös joku simppeli (ja halvempi) boksi esim. V&H:n FuelPak tai RevTech Fuel Optimizer?
 
No TM:n puolesta puhuu se, että sen jälkeen ei tarvi miettiä jos tekee isompiakin muutoksia. Se on aina säädöissään, eikä tarvi dynottaa niin kuin esim. tuon SERT:n kanssa. Onhan näitä vaihtoehtoja..
 
No TM:n puolesta puhuu se, että sen jälkeen ei tarvi miettiä jos tekee isompiakin muutoksia. Se on aina säädöissään, eikä tarvi dynottaa niin kuin esim. tuon SERT:n kanssa. Onhan näitä vaihtoehtoja..
Joo, kyllä toi pelittää ihan hienosti tuo T-Max. Tiedän kun omassa pyörässäni on sellanen ja hankkisin sen ihan juur noista syistä, jotka mainitsit.
wink.gif
Eli jos joskus ruokahalu, minun ja pyörän, kasvaa.
tounge.gif

Mutta aattelin vaan, että jos ei aio pyöräänsä muuta kuin putket ja suodattimen vaihtaa, niin luulisi jonkun halvemmankin mokkulan riittävän...
 
Rokkerilla tullu ajeltua nyt 7tkm. Eihän se mikään ketteryyden mestari oo, mutta kääntyy ja kulkee sen mitä tollaselta odottaa voikin. Ei todellakaan mikään sellanen laite jolla mutkatiellä saisi pelätä pyörän ominaisuuksia.

Mulla on tuo Race Tuneri kans ja sillä on ylivoimaisesti monipuolisimmat mahdollisuudet säätää HD:n ruiskua. Voi tehdä melkein mitä vaan ja logittaa myös 28 eri arvoa muistiin dynovedoista ja tiellä ajamisesta. Hyvä puoli on myös se, että pyörään ei jää mitään ylimääräistä osaa vaan softalla komennetaan suoraa omaa ruiskua. Valmiita karttoja tulee mukana vain HD:n omille SE osille, mutta tietenkin softalla voi säätää ruiskun kohdilleen mille tahansa osa kokonaisuudelle. Huono puoli on hinta ja se, että karttoja on todella monta ja niiden toiminnallisuuden ja vaikutusten ymmärtäminen vaatii paljo enempi perehtymistä kuin esim powercommanderin. Monipuolisuudella on kääntöpuolensa.

Omas moperis on nyt 113" SE osakasa, jossa männät, kannet, sylinterit, nokat, 50mm ruiskubody ja V&H competition 2-1 putkisto. Valmista karttaa hiukka muokkailin ja aika helpolla sai seokset kohdilleen.
 
Back
Ylös