• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom projekteja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kostiDG-P
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kostiDG-P

New member
No niin, on tullu aloitettua pientä iltapuuhastelua pyörän parissa ja mitenkäs siinä taas kävikään
idea3.gif
....osiksihan se meni...

Elikkä millaisia V-Strom projekteja, rakennelmia yms. muutoksia muilta löytyy??

Tossa oman historia: lähtökohta,nykytila ja tulevaisuus?? yksin Herra tietää ja eikä sekään kerro...

P7030043.jpg


P1120001.jpg


P1120009.jpg
 
Tere,

Omat projektini Strommin äärellä tänä talvena keskittyy lähinnä takapään (A) korotuspalojen laitton (1"). Seuraavaksi (B) kypäräpuhelinjärjestelmän (Autocom) häiriönsuodattimet. C-hommana sitten hommata GPS ja asentaa se järkevästi
lookaround_orig.gif
.

Niin ja sitten keväällä ajattelin laittaa siihen power commanderin ja samaan syssyyn hengittävämmät pakoputket.

062802moto_prv.gif
 
Tere,

Omat projektini Strommin äärellä tänä talvena keskittyy lähinnä takapään (A) korotuspalojen laitton (1"). Seuraavaksi (B) kypäräpuhelinjärjestelmän (Autocom) häiriönsuodattimet. C-hommana sitten hommata GPS ja asentaa se järkevästi  
lookaround_orig.gif
.

Niin ja sitten keväällä ajattelin laittaa siihen power commanderin ja samaan syssyyn hengittävämmät pakoputket.

062802moto_prv.gif
Millaista röörii oot ajatellu?
 
Katselin tuossa, mitä Suomesta saa ja samalla toisella silmällä, mitä ulkomailta. Näyttää, että Suomessa on erämaahinnat
mad.gif
. Tuohon tonniseen Strommiin ei saa, kuin ainoastaan takapään pömpelit, mutta testien mukaan niistäkin olisi hyötyä. Mä ajattelin samalla päivittää sen ruiskun ohjauksen, kun se vakiona on ns. päin vitelikköä. Niin ja samalla tulee kunnolla säädettyä kone sen vapaavirtaussuodattimen kanssa. Näillä eväillä pojjaat on saanut tikistettyä 6-8 hp lisää takarenkaalle. Jos en päivtä putkia, niin ainakin sen ruiskun ohjauksen.

Suomessa näyttäisi edullisimmin saavan Leo Vincen pömpelit. Niille jäisi hintaa noin 500 €. Kaikki muut valmistajat on selvästi ylihinnoitellut niiden tuotteet. Hyvä esimerkki on Akrapovicin putket, tai siis vaimentiment, jotka maksaa melkein 1000 €. Jos sitä hintaa vertaa esimerkiksi tietokoneen hintaan, niin sillä saa aivan rittävän koneen. Siis ihan vaan verratakseni, että mikä helvetti niissä oikein maksaa. Kaksi pätkä putkea ja villaa sekä päätylaipat...
033102ass_1_prv.gif


033102beer_1_prv.gif
 
Tuosta vaimentimien hinta politiikasta jaohtuen olenkin ajatellut "jos" laittais jonkin yleismallin läpivirtaavan vaimentimen(simons yms autotarvike) ja siiken jostain joku kiinalainen E-tarra.
eek.gif
jos...ja kun miliisi ratsaan niin esittää vaan minä tyhmä maalainen jee jee...
biggrin.gif
 
Nuo autokäyttöön tarkoitetut pömpelit on rautaa ja painaa paljon. Näissä tuuning-putkissa yksi juoni onkin keventää pyörää ja saada sitä kautta etua ajettavuuteen. Strommissa varsinkin, kun painopiste on ylhäällä ja takapaino ei ole käsiteltävyyden kannalta paras mahdollinen. Siis, jos meikäläisellä muuutenkin on painopiste korkealla pyörässä, johtuen isännästä itsestään, ei lisä keveys ole pahasta.
biggrin.gif


Oikeastaan vähän huvittaa tämä koko motskaripyörien putki-hupailu, koska ne on vaan putkia. Jotain kivaa on mielestäni kiva ruuvailla ja varutella pyörään talvella, vaikka niilla putkilla ei oikeasti tee yhtään mitään
lookaround_orig.gif
.

033102beer_1_prv.gif
 
Eli sun (Masa) tekstistähän voisimme päätellä että hittojako me vaimentimilla
062802jumpie_prv.gif
 customi tyyliin suorat röörit vaan
tounge.gif
 itse kyllä kannatan ajatusta, mutta naapureiden kaa ei viitti tapella koko ajan...
033102ass_1_prv.gif
eipä vissiin
062802moto_prv.gif
 
Joo asiasta kolmanteen puujalkaan...tollasta ois tarkoitus laittaa putkenpintaan...

http://www.roadmachine.fi/excoat.html

Black Satin
Liuotinpohjainen, musta satiinikiiltoinen, kaikkein edistynein pakosarjapinnoite, jolla on markkinoiden paras lämmöneristyskyky. Helppokäyttöinen keraameilla vahvistettu pinnoite, jota käyttävät niin kisatiimit kuin autovalmistajat. Black Satin kestää 1100ºC metallin lämpötilan säröilemättä ja hilseilemättä. Öljytahrat eivät pala siihen kiinni. Black Satin ei vaadi uunitusta, vaan kovettuu asennettuna. Estää tehokkaasti lämpösäteilyn.  Comp Camsin testissä konehuoneen lämpötila putosi keskimäärin 64°C pinnoittamattomiin sarjoihin verrattuna. Nyrkkisääntönä moottorin hyötysuhde paranee 1%, kun imuilman lämpötila putoaa 5°C.


Maahantuojan sivuilla hyvä taulukko lämpösäteilyistä.

Ja tuolta sitte lämmön kestomaalia pinnoitteen päälle...

http://www.decovari.fi/

Saas nähä mitä tuleman pitää ja kuinka maali kestää pinnoitteen päällä...
lookaround_orig.gif
eli testiä testiä...

 
 
onko kukaan heittänyt tellun nokka-akseleita strommiin.?

luulisi tuuppaavan sen 120 heppaa takaselle, kuin tellukin jos nokat olis samat?
 
Joo asiasta kolmanteen puujalkaan...tollasta ois tarkoitus laittaa putkenpintaan...

http://www.roadmachine.fi/excoat.html

Black Satin
Liuotinpohjainen, musta satiinikiiltoinen, kaikkein edistynein pakosarjapinnoite, jolla on markkinoiden paras lämmöneristyskyky. Helppokäyttöinen keraameilla vahvistettu pinnoite, jota käyttävät niin kisatiimit kuin autovalmistajat. Black Satin kestää 1100ºC metallin lämpötilan säröilemättä ja hilseilemättä. Öljytahrat eivät pala siihen kiinni. Black Satin ei vaadi uunitusta, vaan kovettuu asennettuna. Estää tehokkaasti lämpösäteilyn. Comp Camsin testissä konehuoneen lämpötila putosi keskimäärin 64°C pinnoittamattomiin sarjoihin verrattuna. Nyrkkisääntönä moottorin hyötysuhde paranee 1%, kun imuilman lämpötila putoaa 5°C.


Maahantuojan sivuilla hyvä taulukko lämpösäteilyistä.

Ja tuolta sitte lämmön kestomaalia pinnoitteen päälle...

http://www.decovari.fi/

Saas nähä mitä tuleman pitää ja kuinka maali kestää pinnoitteen päällä...
lookaround_orig.gif
eli testiä testiä...
Hmmm...

Ei millään haluaisi olla liian skeptinen mutta kun erilaisten pinnoitteiden kanssa tulee jonnin verran töissä puuhasteltua niin enpä ainakaan omia rahoja laittaisi oman strommin putken pinnoitukseen. Noista ei kyllä ole kokemusta joten voi toki olla aivan kestävä ja näyttäväkin vaihtoehtokin.
 
Mä lukasin jostain artikkelista, että 1000 Strommissa on vain pienemät imuventtilit. No, sitä mukaa siinä on myös pienemät imukanavat ja ruiskun rungot... jne. Imupuolella teettäisi melkosen remontin, jos päivittää koneen vastaamaan Tellua.

Olen ajatellut asiaa, mutta taitaa olla toiset pyörät, johon kannattaa virttää moisia vehkeitä...
wink.gif


Strommi, oman kokemuksen mukaan 1000, on oikeastaan ihan hyvä pyörä ihan sellaisenaan. Ruiskun ohajaus kannattaa päivittää, jotta sen seokset ja ajettavuuden saa kohdalleen. Siinä on ainoa virtys meikäläisellä, sen lisäksi että laitan virtaavammat takapömpelit ja filtterin imupuolelle.

keskittyen olenaiseen
062802moto_prv.gif
,
 
Joo asiasta kolmanteen puujalkaan...tollasta ois tarkoitus laittaa putkenpintaan...

http://www.roadmachine.fi/excoat.html

Black Satin
Liuotinpohjainen, musta satiinikiiltoinen, kaikkein edistynein pakosarjapinnoite, jolla on markkinoiden paras lämmöneristyskyky. Helppokäyttöinen keraameilla vahvistettu pinnoite, jota käyttävät niin kisatiimit kuin autovalmistajat. Black Satin kestää 1100ºC metallin lämpötilan säröilemättä ja hilseilemättä. Öljytahrat eivät pala siihen kiinni. Black Satin ei vaadi uunitusta, vaan kovettuu asennettuna. Estää tehokkaasti lämpösäteilyn.  Comp Camsin testissä konehuoneen lämpötila putosi keskimäärin 64°C pinnoittamattomiin sarjoihin verrattuna. Nyrkkisääntönä moottorin hyötysuhde paranee 1%, kun imuilman lämpötila putoaa 5°C.


Maahantuojan sivuilla hyvä taulukko lämpösäteilyistä.

Ja tuolta sitte lämmön kestomaalia pinnoitteen päälle...

http://www.decovari.fi/

Saas nähä mitä tuleman pitää ja kuinka maali kestää pinnoitteen päällä...
lookaround_orig.gif
eli testiä testiä...
Hmmm...

Ei millään haluaisi olla liian skeptinen mutta kun erilaisten pinnoitteiden kanssa tulee jonnin verran töissä puuhasteltua niin enpä ainakaan omia rahoja laittaisi oman strommin putken pinnoitukseen. Noista ei kyllä ole kokemusta joten voi toki olla aivan kestävä ja näyttäväkin vaihtoehtokin.
tarkoituksena on saada putkeen pohjustus jotta sen voi maalata...kuten sanoin: testiä testiä

Kyseisiä keraamisia pinnoitteita on kaverit käyttäneet menestyneesti sprintti ja turbo autoissa jo vuosia, eikä minkäänlaista hilseilyä,värin vaihtoa tai kulumista ole ollut havaittavissa.
Keramisenpinnoitteen pysyvyyttä en kyseenalaista millään lailla ku se vaan tehdään ohjeita noudattaen mutta pinnoitteen maalaaminen on se jota tahdon kokeilla aivan vain mielen kiinnosta, siitä kun ei tunnu olevan kellään kokemusta ja mikä sen mukavanpaa kuin kivalla värillä maalattu putkisto  
biggrin.gif
väriä maailmaan.
 
Yksi tai kaksi projektia olisi.

Pitäisi saada paremmin muotoiltu satula. Jossain Ranskalaisessa
foorumissa lähes puolet V-Strommin omistaja on vaihtanut satulan.

Luulisin Ranskanmaalta läytyvän. Onko kellään kyseisten firmojen nettiosoitetta ja tietenkin kokemusta ranskalaisesten liikkeiden kanssa asioimisesta.

Alakate on myös harkinnassa, mistähän niitä tilattaisiin.

Kyseessä on pikku-strommi.

Kiitän ja kumarran.
 
Pitäisi saada paremmin muotoiltu satula. Jossain Ranskalaisessa
foorumissa lähes puolet V-Strommin omistaja on vaihtanut satulan.

Luulisin Ranskanmaalta läytyvän. Onko kellään kyseisten firmojen nettiosoitetta ja tietenkin kokemusta ranskalaisesten liikkeiden kanssa asioimisesta.
284.jpg

Pikku-Stromiini hommasin satulan TopSaddleryltä juurikin Ranskanmaalta. Tonnisen satula (tuuman verran paksumpi, kuin 650:n penkki), koska korkeutta halusin lisää - alkoi 175cm äijänpätkälläkin polkvikulma alkuperäissatulalla olemaan reissuajossa liian tiukka. Todella mukava tuhto eli hyvä ostos! Toimitusaika oli jossain kuukauden molemmin puolin, mutta eipä tuo talvisaikaan haitannut (huom! silloin oli vielä talvellakin lumet maassa...).
 
Kevään aikana olisi tarkoitus asentaa automaattinen ketjunvoitelija, kunhan löytäisi jostain kohtuu hintaisen setin. Onko foorumin väellä kokemusta scottoilerista tai pro-oilerista??  Myöskin isompi pleksi on etsintä kierroksessa.

Viime kesäksi laitoin kaatumaraudat ja hommasin sivulaukut.
Laukkuja hommatessa yritin löytää alumiinisia, mutta olivat pikasen tarpeen vuoksi mahdoton yhtälö. Suomesta ei löytynyt ja ulkomailta ei ollut aikaa odotella. Nyt näyttäisi olevat myynnissä käytetyt alumiini laukut, mutta pitäisi ensin päästä eroon noista Kapan laukuista ja Givin raudoista. Joten, jos tarvit, täältä löytyy siistit isot Kapan sivulaukut rautoineen.

Toinen myyntiartikkeli olisi Strommiin Suzukin alkuperäinen pieni musta sporttipleksi. VAihdossa voisin ottaa originaalia isomman pleksin.

Vielä kysymys. Mistä löytyy se suomenkielinen V-strom foorumi? Formatoin tietokoneen ja samalla hukkasin osoitteen.

makke71@netti.fi
 
Back
Ylös