• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

:jpstyle:

Nyt tuun osiolle lainaten ja kysyn tähän Strommin varusteluun liittyen mistä sais Suomessa tankkilaukun Strommi-04 een, ku ei oikein osaa tilata tuolta ulkomailta (huano Lontoon kieli).:jpstyle:

Eikös siihen käy ihan normaali tankkilaukku joita löytyy vaikkapa Motonetistä tai Biltemastakin, puhumattakaan näistä mp- tarvikkeita myyvistä liikkeistä? Vai onkos Suzukilla tuohon ihan oma laukkunsa kun oon tuosta tietämätön?

Minun Varaeeroon ainakin menee kyllä ihan oman maun mukainen laukku joka on tällä hetkellä IXS joku magneettikiinnitteinen
laukku, hyvin on pysynyt paikallaan eikä naarmujakaan oo vielä tankkiin tullut. :thumbup:

No nii näin helppoo se olikin, pitänee ajella kelien tultua kyseiseen osoitteeseen.:jippikaijee:

:jpstyle:

Nyt tuun osiolle lainaten ja kysyn tähän Strommin varusteluun liittyen mistä sais Suomessa tankkilaukun Strommi-04 een, ku ei oikein osaa tilata tuolta ulkomailta (huano Lontoon kieli).:jpstyle:

Jos ei halua ainakaan magneettilaukulla naarmuttaa arvokasta tankkiaan, ja haluaa muutenkin todella asiallisen systeemin siihen, niin hankkii Bagster-tankinpäällisen, mihin sitten pikakiinnittyy erilaisia ja -kokoisia laukkuvaihtoehtoja. Suomessa edustaa Jutako Oy.

Jos ei halua ainakaan magneettilaukulla naarmuttaa arvokasta tankkiaan, ja haluaa muutenkin todella asiallisen systeemin siihen, niin hankkii Bagster-tankinpäällisen, mihin sitten pikakiinnittyy erilaisia ja -kokoisia laukkuvaihtoehtoja. Suomessa edustaa Jutako Oy.

Toi quicklock pikkulaukku on toiminut mulla hyvin. Ei oo tiellä, saa helposti mukaan ja pikkukamat sopii sinne. Ei ota tankkiin kiinni.

http://www.rmheino.fi/product_info.php?cPath=4_171_172_193_194&products_id=17

Juu, ei se varmasti huono ole tuollainenkaan.

Bagster on lähinnä sikäli spesiaali, että se keinonahkalärpäke tulee samalla koko tankin ympärille suojaksi... kun käyttää tuota, niin jossain 10-15 v ikäisessä pyörässä tankki saattaa olla jopa ainoa paikka, missä ei ole yhden yhtä käytön jälkeä :;):

Juu, ei se varmasti huono ole tuollainenkaan.

Bagster on lähinnä sikäli spesiaali, että se keinonahkalärpäke tulee samalla koko tankin ympärille suojaksi... kun käyttää tuota, niin jossain 10-15 v ikäisessä pyörässä tankki saattaa olla jopa ainoa paikka, missä ei ole yhden yhtä käytön jälkeä :;):

Bagster on mulla ollutkin XX:ssä. En pitänyt erityisen käytännöllisenä verrattuna quicklockiin. Pesuissa Bagster täytyi kaivella irti kun sinne tankin ja nahan väliin menee kuitenkin pölyä ja hiertää muuten maalia.

moro!
ekat savut otettu parin kilometrin asfaltti pätkä ja mieleen tuli riittääkö tehot tuleeko katupyöriä ikävä.
sitten löysin sulan hiekkatien pätkän 600...700m sitä edestakas monta kerta ja sora alko jo lopussa lentään ja hymy korvissa!
Jee jee ehkä tein kuitenkin oikean valinnan huomenna uudestaan:D

moro!
ekat savut otettu parin kilometrin asfaltti pätkä ja mieleen tuli riittääkö tehot tuleeko katupyöriä ikävä.

DL:istä varsinkaan 650 ei ole mikään raketti, eli 1300-kuutioiseen katupyörään on paha verrata. Mutta väittäisin, että sillä on silti ´se juttunsa´, joskin varmasti hyvin erilainen... ja esimerkiksi matkailu harvemmin on esimerkiksi tehoista riippuvaista hommaa. Tai joillekin varmaan on sekin, mutta useimmille ei :;):

Tänään tuli ajeltua lisää lähinnä asfaltilla. Ei ollut yhtään ikävä lisätehoja ainakaan hiekkaisilla ja kylmällä asfaltilla.
tosi mukava moottori. Ensin luulin ,että ei jaksa vääntää kutosella 60..70 vauhdista kun alkaa ensin täristä. mutta se kestääkin vaan hetken ja pyörä kiihtyy nätisti papattaen. Leppoinen ajella liikenteen mukana. Kävin vähän seikkailemassa hiekkatiellä,mutta sulaa oli vaan aukeiden peltojen kohdalla muuten tiet jäässä. Vaimo pitää kyllä ihan hulluna perjantaista tähän päivään 297km harjoiteltu v-stormin kikkoja. Pyörä yllättävän tuntuu kevyeltä heitellä asfalttimutkiin ja jäälläkin pysyi pystyssä jalat maassa. Ei olisi ollut FJR:llä mitään kivaa tänään ajella jäätä oli kuitenkin siellä täällä.

jäälläkin pysyi pystyssä jalat maassa

Jäitä hattuun. Ainakin öisin povaa vielä miinuskelejä eteläänkin, suvikumeilla olet V-strompankin kanssa aika äkkiä matkustajana, on se sen verran painava ja yläpainoinen peli kuitenkin.

Itse testasin tuon muutama vuosi sitten 300km ajetulla vm.07-pyörällä, anoppilan läheisillä mettäteillä oli eräs jäinen mäki, missä laite päätti asettua makuulle... mutta oli onneksi enää niin vähän vauhtia siinä kohti että pystyin vähän ´saattamaan´ sitä alas, jäljet jäi näin aika minimaalisiksi.

joo huomasin ,että etunen syöksyili sivulle aika helposti. tarkoitin lähinnä ryömintävauhtia jäällä ja jaksoin jotenkin pitää pystyissä että pääsi parin kilometrin pätkän läpi kuivalle tielle.

Ostin viime syksynä 650 strommin, eikä sen mukana tullut työkaluja lainkaan.
Mitkä työkalut olisi hyvä olla mukana, jotta perus säädöt tms saisi hoidettua tarvittaessa?
Ja nyt siis lista Oikeista työkaluista, eikä siittä pussista joka on joka mopon mukana tullut jo
montakymmentä vuotta.

V-Strommini kävi kyljellään, nurmikko jalan alla antoi pikku hiljaaa myöten. Kaatumaraudat kyllä suojelivat suuremmilta vaurioilta mutta vilkku hajosi. Ajattelin laittaa alkeräisten tilalle vilkut, jotka lähempänä runkoa ettei ne olisi pyörän kaatuessa niin tyrkyllä vaurioitumaan. En välttämättä laittaisi ihan minivilkkuja vaan semoiset jotka lähempänä runkoa.

Onks kellään ollut samoja savottoja, eli minkälaisia laitettu?

Heips, olen menossa katsomaan itselleni uutta (käytettyä) pyörää. Nyt olen päätymässä V-Strom:iin, koska ainakin "kylmät" tyypit otettuani huomasin sen olevan paremman oloinen asennoltaan kuin Transalp. Mitä näissä pyörissä kannattaa katsoa, tyyppivikoja? Itse olen päätymässä tuohon 650 ja luulen sen riittävän minulle. Onko noissa muuten paljon eroa 650 ja 1000 välillä ajoltaan ja käsiteltävyydeltään? Painoa, tehoa ja vääntöä enemmän mutta miten muuten?

-Make

Hei, olisko jollakin esim. pdf:nä käyttöohjekirjaa tuohon V-Strom 650 -07. Olisin erittäin kiitollinen jos jollain sellainen löytyisi.. Tietysti voin myös ostaa alkuperäisen version.

-Make

Mulla on AK9:n Service Manual PDF:nä. Jos tarttet, laita s-postiosoite yv:nä.

Apuva kaivataan. Olis tollanen (v-strom) Kawa KLV1000 -04, jolla nyt ajettu 46 tkm. Pyörä käytetty 48tkm huollossa jonka jälkeen pyörällä ajettu n. 600km, niin rupes pyörä nykimään ja yskimään 3000-4000 kierroksen välillä. Tasakaasulla ajettaessa, niin rupeaa ekaksi nykimään ja sitten aivastelee/paukuttelemaan. Kierrokset kun menee yli 4000 kierroksen, niin tuntuu toimivan normaalisti. Tankattu jo kolme kertaa ongelman ilmestymisen jälkeen, joten ei bensakin pitäis olla hyvää.
Olisko jotain hyviä ajatuksia? 48 tkm huollossa ainakin synkataan kaasarit.
Tommoinen yli 4000 kierroksen ajaminen rupee ottamaan kortinpäälle...
-Jyrgen

Back