1. kuinka paljon koneessa on kierroksia kun vauhtia on 120kmh, ja voiko pitää matkavauhtina vai täriseeköä koko äijä valkoiseksi
Koitan laittaa tähän ulkomuistista nyt... tiistaina ajelin töistä kotiin, mittari näytti 140 (oikea nopeus noin 130km/h), ja pysyin normaalin värisenä. Eli ei mielestäni täristä millään tavalla liikaa. Tosin tuo nopeus ei ole tuolle laitteelle myöskään se optimaalisin, koska tosiaan kyllähän pienehkö kone niitä kierroksia ottaa jonkin verran ja kulutus kasvaa. Toivottavasti en nyt valehtele paljon, mutta olisiko kierrokset siellä jossain 6000-7000 välissä (6. vaihde 80kmh 4000rpm, 100kmh 5000rpm, 120kmh 6000rpm).
2. minkälaiset tilat on matkustajalle
Ihan ok-tilat. Puoliso on jotain 174cm, hoikahkovartaloinen, pitkät jalat. Jalat ei ole koskaan tuntuneet olevan liian tiukassa kulmassa. Takamuskaan ei ole puutunut, mutta ei ole mitään rautaperseilyajojakaan toisaalta tehty. Yleensä, kun on kyydissä (aika harvoin, varsinkin nyt, kun vauva syntyi), on takalaukku kiinni ja siinä sellainen pieni selkänoja, joka vie vähän tilaa pois syvyyssuunnassa, mutta silti on tuntunut tilaa olevan ihan ok. Jokin pitempi rutistus taidettiin tehdä Kroatiassa kaksi kesää sitten, eikä tullut narinaa. Kädet voi väsyä, jos joutuu pitämään kiinni niistä kiinnipitokahvoista. Parempi on ollut pitää kiinni kuskista tai sitten Givin laukkujen kahvoista. Katselin joskus jalkatappien säätöpalikoita, joilla niitä olisi saanut alemmaksi, mutta ei ole tullut tarvetta hankkia.
Että jos kyytiläinen on yhtään samaa kokoluokkaa, niin ongelmia ei pitäisi tulla.
3. kuinka paljon on käytönnössä muutoksia eri vuosimalleissa, mainoksissahan aina uudempi on parempi..
Tähän annan muiden vastata tarkemmin, ei tule niin tarkkaan tiirattua noita eroja. Oma pyörä on muistaakseni 2010-malli, valkoinen väriltään (pirun hieno IMHO!). Uusi malli on mielestäni kyllä vielä tuota vanhaakin rumempi, enkä ikinä siihen vaihtaisi

Sen tiedän, että uudessa mallissa olisi ajotietokone, joka näyttäisi kai ainakin kulutuksen sekä lopulla bensalla ajettavissa olevan matkan. Se olisi kätevää, mutta olen tottunut käyttämään trippimittaria tuohon hommaan. Liekö myös jousitusta vähän parannettu, en ole varma. Aika huonokuntoisia polkuja olen tuolla kolunnut sekä kehnoa asfalttia Suomessa ja muualla, ja aina on joustovarat minulle riittäneet. Eka pyörä tosin minulle, joten vertailupohjaakaan ei ole.
- mikko