V-Strom

Mikäs se hyvä pleksi olikaan? MRA Vario Touring ois reilun satasen ja sen vois nipin napin maksaa. Orkkispleksin lyhentäminen ois ilmaista, mutta sen tehokkuudesta ei oo tietoa.

Muuta vikaa en nyt keksi kuin toi turbulenssi kypärässä, orkkispleksin kulman muuttaminen auttaa aika paljon mutta vielä vähän riepottaa. Toisessa pyörässä ei oo pleksiä ollenkaan ja se onkin paljon miellyttävämpi tuolta osin.
 
Minulla on Givi Airflow , muista plekseistä en tiedä mutta tämä sirompien peilien kanssa ainakin poisti turbulenssit.
 
Mulla ainaki toimi isossa v-stromissa hyvin se lyhyt sporttipleksi (olisko Givi vai puig tms.) ja Tuonon peilit. En oo tosin vakioita korkeampia kokeillukkaan. Se vakiokaan ei meikäläisen kropalla (180cm) mitään hirveetä ääntä pitäny, mutta tykkään että on pikkasen tuulta moottoripyöräillessä. Tasaisempi ilmavirtaus oli ku vakiolla.
 
Tuulen suhina tai muu meteli ei haittaa, mutta ainakin meikäläisen päätä vakiopleksi vakioasetuksilla heiluttaa niin pahasti että näkö sumenee kun rillit tärrää niin kovasti. Vakiopleksin kulman loiventaminen tuota poistaa ja siirtämällä päätä tankin päälle käy meno jo melkein hiljaiseksi.

Löytyi kohtuuhintaisia Moose Racingin plexejä Suomesta, pitääpä tutustua aiheeseen. Tarjonta 10 cm lyhyempi, 51 mm tai 10 cm korkeampi. https://www.mc-sport.fi/tuote/moose-racing-tuulilasi/5166
 
Tuulen suhina tai muu meteli ei haittaa, mutta ainakin meikäläisen päätä vakiopleksi vakioasetuksilla heiluttaa niin pahasti että näkö sumenee kun rillit tärrää niin kovasti. Vakiopleksin kulman loiventaminen tuota poistaa ja siirtämällä päätä tankin päälle käy meno jo melkein hiljaiseksi.

Löytyi kohtuuhintaisia Moose Racingin plexejä Suomesta, pitääpä tutustua aiheeseen. Tarjonta 10 cm lyhyempi, 51 mm tai 10 cm korkeampi. https://www.mc-sport.fi/tuote/moose-racing-tuulilasi/5166

Mulla tais ollakki just toi sama Moose racing matalin malli. Aikaa menny kyllä jo kolme vuotta mutta ei ainakaan mitään negatiivista jääny siitä mieleen. Omasta mielestä huomattavasti paremman näköinen ku alkuperäinen tai korkeammat ja toimivuus tosiaan omaan makuun parempi. Aika yksilöllisiä hän noi taitaa olla kun ei mulla tosiaan sillä alkuperäselläkään mitään isompia ongelmia tainnu olla. Ne orggis peilit ilmeisesti kyllä aiheuttaa joillakin myös melkoista turbulenssiä. Ebaystä löytyy niitä suoraan sopivia Tuonon peilejä halvalla.
 
Miksi ihmeessä sinä haluat leveämmän takarenkaan? Taitaa liian kapea olla vanne mutta maailmalla ovat asentaneet 205/50 auton renkaitakin taakse. Ne on toki hyvin erilaiset profiililtaan. En siis suosittele.
 
Viimeksi muokattu:
Auton rengas ei sovi moottoripyöräkäyttöön lainkaan. Asentaa toki voi, ajo-ominaisuudet pilalla.

En varsinaisesti halua leveämpää takarengasta, mutta näkyy olevan edullisesti tarjouksessa pakettia jossa takarengas tuota kokoa. En usko että rengaskoon muuttaminen tuolla tavalla aiheuttaisi kohtuuttomia ongelmia, paitsi ellei rengas mahdu pyörimään.
 
Jos näyttää että ketju mahtuuisi kulkemaan niin... koittaisin saada selville minkä levyinen vanne tuossa on, olisiko joku 4-5 tumaaa? Ja sitten kattoa renkaan valmistajan sivuilta tms. minkä levyiseen vanteeseen ihmeteltävä rengas käy.
 
En minäkään auton rengasta suosittele missään nimessä laittamaan mutta 205 leveän ovat saaneet asennettua vanteelle ja se mahtuu pyörimään. Kannattaa tsekata stromtrooper.com palstaa. Jos sieltä ei löydy kokemuksia niin ei mistään.
 
Onhan tuon setin etunenkin leveämpi kuin orkkis koko. En parin kympin säästön takia ostaisi. Katso vaikka mprenkaat-storesta oikean koon renkaita niin hintaeroa ei käytännössä ole.
 
Mprenkaat-storesta oikean kokoiset 256,13 euroa ja mimoton paketti 208,80. Molemmissa rahtihinta mukana.
Kyllä hintaero on huomattava, mutta olet silti oikeassa siinä ettei kannattane alkaa kokojen kanssa säätämään. Nykyisellä renkaalla ajelee vielä loppukesän ajot.
Kiitos neuvoista/avusta kaikille :thumbup:
 
Laitoin katurenkaat alle kuluneiden nappuloiden tilalle ja äänimaailma muuttui varsin häiritseväksi kun rengasmelu ei peitä kaikkea muuta. Samalla eturatas vaihtui pykälän alkuperäistä pienempään, nyt ei tarvitse enää ajaa ylinopeutta satasen alueella kun moottorin värinät loppuu just sopivassa vauhdissa.

Ostaisin tän jos ei olisi jo vastaavaa, hinta varsin kohdallaan https://m.nettimoto.com/suzuki/dl/2580397
 
Häiritsevä äänimaailma, ironiaako?
Kuuspuolkissa v-stromissa on kevyt tärinäalue 4500 kiekan kohdilla, joka kuutosvaihteella alkaa ainakin omassa pyörässä vakiovälityksillä noin 98 km/h mittarinopeudella ja lakkaa noin 10 km/h korkeammalla. 108 km/h mittarissa lienee nopeusmittarivirhe huomioiden noin 103 todellista, ei ehkä rikoksista pahimmasta päästä?:right:

Jos välttämättä haluaa ajaa tasan 100 km/h todellista ilman värinää voi eturattaan vaihtamisen sijasta vaihtaa viitoselle.:grin:
 
Back
Ylös