V-Strom

Pitihän se palata takaisin 650 V-Stromiin reilun 10 vuoden kokeiluiden jälkeen.

Tiedän että on parempia pyöriä mm. soralle, matkailuun ja mutkapätkille mutta V-Strom hoitaa nämä kaikki ja ajoasento on lähes täydellinen.

Parantamistakin tietty löytyy ja ensimmäisenä alkoi häiritsemään etupään iskunvaimennus.

Öhlinssiltä ja Bitubolta ainakin näyttäisi etujousia löytyvän eikä hinta erokaan ole kummoinen, onko kokemuksia kumpaa sitä lähtisi koittamaan?

Ajellaan!
 
Jos haluat keskinkertaisen etujousituksen erinomaiseksi, suosittelen kokemuksesta YSS:n pakettia, jossa uudet jouset ja emulaattori. Kustantavat noin 250€ Italiasta tilattuna.

Emulaattorit ovat valttamattomat, jotta vaimennukset saadaan kohdalleen ja paremmin saadettaviksi.

Sama setti sopii liki vstromin ensimmaisita vuosikerroista viimeisimpiin ( Australian YSS ), vaikka EU hyvaksymisalueella paperilla asia ei niin olisikaan.
 
pelkkä jousten vaihto auttaa ainostaan jos olet ihan liian painava tai ihan liian kevyt suhteessa siihen mitä Veijo Suzuki oli ajatellut
 
Tuli tänään sovittua kaupat Vstrom 800DE:stä. Ajatuksena lähteä kokeilemaan myös sorateitä mutkailun ja matkailun lisäksi. Vanhan pyörän ajoin tänään rintajoupille.
 
Tuli tänään sovittua kaupat Vstrom 800DE:stä. Ajatuksena lähteä kokeilemaan myös sorateitä mutkailun ja matkailun lisäksi. Vanhan pyörän ajoin tänään rintajoupille.

Hyvä laajennus ajeluverkostoon, ite päädyin taas matkaenskailuun muutaman vuoden katupyöräilyn päätteeksi
 
Tuli myytyä Pannari pois ja arvelin ainakin ensi kesän pärjätä tuolla650-04 mallilla joka ei emännän toimesta kauheasti ole liikkunut viiteen vuoteen.
Pyörä siis tuttu,mutta muutamaan kysymykseen jos vastausta saisi...
Tuo nylpytys/kantikkuus pienillä kierroksilla häviää siis säätämällä ruiskua rikkaammalle?
Egr.n tulppaus. Herjaako? Vaikuttaako mitään. XJ 900 ainakin ko. tempusta hyötyi. Lisähevosten etsinnästä ei taida vastaavaa hyötyä olla?
Kiitos vastauksista.
 
Tiedä sitten onko nypytys/kantikkus alkusarjan pyörien juttu, mutta ei "ykköskoppaisten" loppusarjassa tai kakkoskoppaisissa, mikäli säädöt kunnossa ja alkuperäisasussa ( ei tulppauksia ).
 
En muista 650:n kärsineen pienten kierrosten ruiskunongelmista, sama juttu '04 ja '09. Ensinmainittu saattoi olla vähän kantikas ennen ruiskurunkojen synkkausta / venttiilien / TPS:n säätöä.
 
Tervehdys.
Nyt kävi niin että suzukista katosi ajovalot. Takavalo toimii ja niin toimii parkitkin. Pitkiä saa väläytyskytkimillä väläytettyä. Ei toimi lyhkäset eikä pitkät. Sulakkeet on ok ja lamput myös. Valokytkin on purkamalla puhtaaksi todettu. Eilen valot vielä toimivat. Potilas on 2002vm dl1000.
 
Sähköä kun ei näe eikä kuule, eikä 12V edes tunne, niin kai tuota vikaa pitää joko koelampulla, jännitteenkettimella tai yleismittarilla alkaa hakemaan. Kun nyt sen kytkimen avasitkin, niin jännitteiden läsnäolo siellä olisi ollut helppo todeta samalla.

Mutta perse edellä puuhun: lampunkanta-valokytkin-virtalukko-sulakeboksi-akku-ketkjusta pitää plussasähkö löytää. Ja sitten se miinus-paluureitti, jota maadoitukseksi myös kutsutaan lampunkannalta akkuun pitää olla ehjä.

Kun en nyt ko pyörää tunne, niin tuskin siinä can-väylää on? Tai japaninautovalot, jossa miinusta katkotaan? Mutta jos siellä on lisäksi releitä valopiirissä niin niiden toiminta pitää tietysti ihan mitata tai edes kuunnella naksuuko.
 
Sulakkeille ei näytä tulevan sähköä.

EDIT. No ratksesi tämäkin mysteeri. Joku edllinen omistaja on rakentanut uuden piuhan syöttämään sähköä ja sen sulake oli palanut. Olihan tuo hieman jemmassa mut nyt pelaa. Ilmeisesti vika siis napin ja sulakeboxin välissä originaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten tuo jälkiasennus on tehty parantamaan valotehoa, kun alkuperäiset hiuspiuhat alentaa jännitettä kohtuupaljon? Mutta en ite ainakaan modaisi valoja niin, että kaikki on yhden sulakeen perässä. Pimeäpanikissa osaa kyllä vaihtaa pitkä/lyhyt muttei ehkä kaukovalovikkua heti hoksaa.
 
Tai sitten tuo jälkiasennus on tehty parantamaan valotehoa, kun alkuperäiset hiuspiuhat alentaa jännitettä kohtuupaljon?

Todennäköisesti näin. Mikä tarkoittaisi että lisättyä uutta pihaa seuraamalla pitäisi vielä löytyä rele sulakkeen ja valojen välistä. Kannattaa selvittää sen sijainti, kun joskus sekin menee.

Ja että löytyis jopa xenon-systeemi niin ei olis iso yllätys, niintä monet laittoi aikana jolloinka led-lisävaloja ei vielä ollut. Toki jos valoteho ei vaikuta tormia kummemalta niin ehkä ei kuitenkaan.
 
Tuli ostettua 2008 650 v-strom, muuten oon ollu tyytyväinen mutta etujarru mietityttää. Luin että näissä on aika pitkä kahvan liike, mutta silti. Pyörä ajettu 122tkm ja siinä on ABS:t. Kävin jarrut läpi, eli pesin ja rasvasin satulat sekä vaihdoin nesteet.

Olisiko PK-seudulla tai miksei kauempanakin joku jolla sama pyörä jotta vois verrata? Paatko vaikka yv:tä?

Hei, vanha keskustelu. Mutta itsellä sama juttu, löytyikö tähän ratkaisu?
 
Ainakin kakkosgeneraatiossa jarrukahva on neljään tai viiteen asentoon säädettävä. Kahvan liike on suoraan verrannollinen asetukseen. Itse taidan ajaa toiseksi pienimmällä kahvan liikkeellä.

Jos ykkösessä ei ole kahvan säätöä, niin kakkosen säädettävä jarrusylinteri/kahva sopinee tilalle.

Orkkispalat ovat huonot, tunnottomat ja haukkaavat äkkiä. Esim EBC:n sintteripaloilla jarrutunto on aivan eri luokkaa, eikä maksa montaa kymppiä.
 
Back
Ylös