• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V2 sporttipyörät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RiNe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RiNe

New member
Minulla on Honda Firestorm ja alla on Metzlerin Z4. Olen ajanut niillä n7tkm. Olen ollut suht. tyytyväinen renkaisiin. Tosin en ole käynyt radalla kertaakaan, joten rata ominaisuuksista en tiedä. Nyt olisi aika uusia takanakki alkaa nimittäin olemaan sen verran silestone. Kertokaa kokemuksia eri renkaista mitä olette käyttäneet, jotta saisin mielikuvia eri renkaista. Olisi hiukan helpompi lähteä valkkaamaan kauppaan uutta kumia. Asiat mitkä minua kiinnostaa tietää ovat:

-Pito (perstuntuma)
-Käyttäytyminen
-Kulutuskestävyys
-Yms.

Ps. Minua kiinnostaa vain V2 pyörän omistajien kommentit.

Omassa mopossa Diablo Corsat alla, ja uutta samanlaista tulossa.. Mitään moitittavaa ei löydy, ellei 6000km ole liian lyhyt vaihtoväli takanakille..

Pidon kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa kadulla eikä radalla.. Likaisella tiellä, katupaineilla ja haaleilla kumeilla on pari kertaa ulostulossa perä vähän luistanut..

Käyttäytyvät niinkuin pitääkin.. ei mitään yllätyksiä.

Mitään moitittavaa ei löydy, ellei 6000km ole liian lyhyt vaihtoväli takanakille..
miten ne niin paljon kestää?mulla on n.3tkm ajettu battlax-014 ja alkaa olemaan tosi kulunut..niin ja olen kyllä ollut kyseisiin kumeihin tyytyväinen pidon ja tuntuman suhteen.tosin mulla onkin tuollainen tehoton v-2
tounge.gif

Mitään moitittavaa ei löydy, ellei 6000km ole liian lyhyt vaihtoväli takanakille..
miten ne niin paljon kestää?mulla on n.3tkm ajettu battlax-014 ja alkaa olemaan tosi kulunut..niin ja olen kyllä ollut kyseisiin kumeihin tyytyväinen pidon ja tuntuman suhteen.tosin mulla onkin tuollainen tehoton v-2
tounge.gif
Tehoton V-2 mullakin on.. Mopon kun ostin, oli alla ihka uudet BT012 kumit.. Niissä oli outoa se, että etunen kului yhtä nopeasti kuin takanenkin.. n.5000-6000km kesti nekin, mutta enpä enää kajoa Bridgestonen kumeihin.

Ducatissa oli ensiasennuksena Pirellin Diablo Corsat, tosin ne eivät ole kaupassa myytävää versiota vaan jokin Ducatille tehty malli. Takanen on aikalailla kulunut vaikka sillä ei ole ajettu edes 3 tkm matkaa. Näin nopea kuluminen johtunee juuri tästä erilaisesta Diablo Corsa-mallista, uskoisin standardi-Corsan kuluvan paljon hitaammin.

Diablo Corsat tuli äskettäin poistettua alta ja laitettua Michelinin uusi Power Race medium-seoksella sekä eteen että taakse. Tuntuvat oikein hyviltä kumeilta kaikenkaikkiaan, kadullakin toimivat ihan ok. Kulutuskestävyys tuskin on kauhean hyvä, mutta ajan enemmän radalla niin eivät nuo renkaat keskeltä kulu muutenkaan kovin paljoa.

Paljonkos sulla muuten oli niissä korsissa painetta?

Mulla taas oli misukat, jotka hiukan äkkinäisiksi ja hitaammin lämpiäviksi totesin, nyt supercorsat. Liukas on tuokin kylmänä ja etenkin kylmällä likaisella pinnalla, mutta onneksi lämpeää nopeammin ja pitää paremmin, tai ainakin tuntuu tahmeammalta kuin tuo misu rase. Se perstuntuma eli petu on noilla silleen hiukan miellyttävämpi. Koskee erityisesti v2 -koneen takapäätä, nyt ei lipsu yhtä herkästi kuin aiemmin.

Eli ei nyt toistaiseksi vielä moitittavaa. Tosin noita ei kyllä matka-ajoon tai snagarinkiertoon kannata laittaa, mutta reippailussa ja mutkia kanttaillessa tosi kivat. Sadesäätä ollut toistaiseksi vähän, mutta ne vähät on menneet ongelmitta.
Corsa tai tavallinen Diablo vois olla hyvä kompromissi arkiajoon ja radallekin, Corsa mutua, Diablo petua.

Ensiasennuksena dunlopit (mitkalie) liukkaat kylmina, lampeni hitaasti ja kului nopeasti. Nykyaan pirellin diablot, muuta en enaa kokeile, toimii seka kadulla etta radalla.

Ensiasennusrenkaat oli Pilot Sportit, ja kesti takanen kympin. Tosin muuten en tykännyt yhtään. Nyt on alla ollut Diablot 2tkm ja tykkään, pito on ihan eri luokkaa ja profiili kiva. Tosin vähän ihmettelin miten vähän ne lähti sulaan radalla, vaikka laskin paineitakin mielestäni reilusti.

Aijoo, en nyt tiä lasketaanko tota matkalehmää ees sportiksi, mut näyttää se ees vähän sellaselta.
tounge.gif

Nyt on alla ollut Diablot 2tkm ja tykkään, pito on ihan eri luokkaa ja profiili kiva. Tosin vähän ihmettelin miten vähän ne lähti sulaan radalla, vaikka laskin paineitakin mielestäni reilusti.
Diablot kuluu todella nätisti. Ei kannata odottaa samanlaista pintaa kuin rennsporteilla tms. Paineitakaan ei kannata laskea liian alas.

Diablot kuluu todella nätisti. Ei kannata odottaa samanlaista pintaa kuin rennsporteilla tms. Paineitakaan ei kannata laskea liian alas.
No, en oo tommosilla uber-ratarenkailla ajanutkaan koskaan ja ajan muutenki hiljaa.. Mutta se mitä ihmettelin, että Pilot Sportit suli ihan reunoille asti kunnolla, nyt Diablojen profiili on sen verran eri, että ottikin tapit maahan ennenku rengas meni reunalle. Ja muutenkin ne suli tosi vähän, laskin paineet muistaakseni 2,35 takaa ja 2,4 eestä tms.

Ei noissa kunnon ratakumeissa niin hirveää eroa ole esim. Diablo corsaan. Ainoa asia mikä tulee mieleen on lähinnä se, että tavallinen normirengas on kovassa kallistuskulmassa vaarallisempi koska runko ei toimi yhtä hyvin jousituksena kuin ratarenkaassa.

Käytännössä ratakumiin uskaltaa nojata huomattavasti enemmän eli ajaa reippaammin tai hieman varmemmalla marginaalilla.

Diablo Corsa on kyllä toisaalta niin hyvä kumi kuin olla voi yleiskäyttöön ja radalle erinomainen valinta harrasteluun. Vasta jos haluaa ajaa jostain syystä todella reippaasti, tai pyörä on sellaista mallia että siinä toimii ratakumi parhaiten, niin silloin kannattaa hankkia kasa kunnon ratarenkaita kotiin.

Kasa ratakumeja on kyllä aika kallis paukaus, mutta onneksi nykyään pystyy eri kanavien kautta hankkimaan kohtuullisemmalla hinnalla suomen perushintoihin verrattuna renkaita.

Yleisajoon ja matkailuun ostaisin perus-Diablon.

TL:ssä tuli käytettyä pari 010 bridgestonea, hyviä takarenkaita, lämpenee nopeasti, pitää, mutta pidon raja on terävä, ei varoita. Eturenkaita bridgestone ei osaa tehdä, joten lopetin niiden käytön. sitten kokeilin M-1'stä, lämpeni ja oli kiva, koko ajan vähän luistossa jos syöttää hitaaseen mutkaan, varoittaa kyllä hienosti, ja siksi tykkäsin siitäkin. Oikeastaan ennemmin otan varoittavan renkaan, kuin bt tyylisen seinäpito ja sitten irti.

Nelikossa on nyt kokeillut vielä dunlop 208 GP(A). aivan käsittämätön pito, takajarrulla ei saa helposti edes lukkoon. nyt on pirelli dragon. Ihan hyvä kadulla. Radalla profiili ei riitä, menee ihan reunalla. Ehkä pitäs olla corsa. Ostan kyllä 209 GPA:n seuraavaksi. Saa nähdä.

Michelin Pilot Sport oli SV:ssä ensiasennusrenkaana ja eilen vaihdettiin 5600km ajettuna. Tilalle tuli Pilot Power.

Täytyy vähän perua aiempaa puhetta pidosta radalla diablo corsilla, kun tänään ensi kertaa alkoi perä luistelemaan Alastarolla.. Voi olla että kaasukäsi on vaan krampannut tavallista kovempaa tai rata oli liukas. Mitään yllättävää ei kuitenkaan tapahtunut, vaan pidon raja tuntui pehmeältä. Täytynee koittaa kikkailla vielä paineiden kanssa, josko niistä vain johtui..

Itsellä tuossa SP-1:ssä tuli ajettua takana diablo ja diablo corsa ja samaan aikaa kahden takarenkaan ajan rullasi edessä diablo.
Todella hyviä kumeja molemmat, kilometrejä kestivät saman verran molemmat takaset n.5tkm.

Nyt otin alle M1 sportecit, niistä kokemusta nyt n.100km, tähän mennessä ihan ok. radalla noita en ole kerennyt vielä ulkoiluttaakaan. Pääsisköhän hieman pidemmälle näillä (väittävät kovemmaksi kuin diablo)?
062802moto_prv.gif

mulla veturissa takana diablo ja edessä diablo corsa, takasella ajettu jo 8000 km ja vielä on pintaa reilusti, sisältää muutaman ratakeikan
cool.gif

Alkuperänen Misukka pilot sportti purukumi kesti 4000km,
eessä sama kesti 12000km, mikä sinänsä vähän ihmeellistä
biggrin.gif

Metzeler Z6 takanen kesti 7000km, eessä kans Z6 mut ei taida kestää sen kauempaa ku orggis Misukka, vaikka maalaisjärjellä pitäs kestää 24000km
omg.gif

Mutka tie ajoa ajettu, ei rataa.

Mun mielestä kovempi rengas pelaa mutkatie ajossa ihan hyvin !
Mut jos on liikaa rahaa ni mikäs niitä pehmeitä vaihellessa
talktohand.gif

Koskaan ei oo pito renkaista loppunu...

Ja pyörähän on SV1000S

Back