• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vahaatko pyöräsi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampop
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vahaatko pyöräsi - ...AINA pesun jälkeen

• Kyllä

Ääniä: 0 0,0%
  • En

• Joskus

Ääniä: 1 100,0%
  • Silloin kun on aikaa

• Ääniä yhteensä
    1
Vahaan melkein aina pesun jälkeen. Mutta toisaalta en sitten pese joka ajon jälkeen. Ainoastaan tarvittaessa.  
cool.gif

Tankki on valitettavan himmeäksi päässyt vuosien saatossa, joten se kyllä todella kaipaa vahaa pintaansa mahdollisimman usein näyttääkseen siedettävältä.  
crazy.gif

en ny todellaka joka pesun(huuhtelun) jälkeen...pitäny noita glymin vahoja sen verta laadukkaina että kolme-neljä kertaa kaudessa saapi riittää.

Ai, että miten tämä liittyy aiheeseen - no eipä juuri mitenkään, mutta ...

Meitä vastapäisessä talossa asui perhe, jonka mies teki AINA ns. "miestentöitä"
ja puunasi ja hieroi uutta autoansa joka siunaama viikonloppu.
Uskokaa tai älkää, mutta sen maali kului puhki sieltä täältä. Alusmaali
paistoi näkyvillä ja kuulsi myös useista paikoista. Ikinä aiemmin
en ole kuullut tai nähnyt moista. Silloin tällöin tuli seurailtua sitä
rituaalia ja kyllä se siitä kurat ja pölyt poisti asiallisesti eikä siis
"hiekkapaperilla" tai räteillä sitä raastanut. Sairasta se oli tuokin.
Juu, mäkin tunnen yhden kipeen autonsa puolesta.
Hän ei muunmuassa avaa sivuikkunoita ettei vaan tiivisteen välissä olevat KIVET pääse naarmuttaan laseja...
Erään sähköportin edessä hän parkkeerraa tyynesti autonsa, nousee ylös ja käy lätkällä avaan portin. Joskus hupasan näköistä kun ei kerkeekään ku puomi laskee... ja eiku uusiksi.

Työpaikan risteyksessä vasemmalle kääntyessään ajaa risteyksen "tukkooon" ryhmittymällä oikean kautta poikittain ettei kukaan vaan mee oikeelta ohi ja heitä kuraa tai kiviä HÄNEN AUTOONSA...
bawling.gif

Ai niin ja mä vahaan pyörää pari kertaa vuoteen
wink.gif

pari kertaa kesässä,ei tarvis niin useinkaan kun käyttää laadukasta vahaa/viimeistelyainetta ja yleensä pesin shitit pois heti ajolenkin jälkeen,eivät pääse pinttymään
wink.gif
mutta tietty saahan siinä ajan/olutta/pihviä/makkaraa/herkkusieniä/yms.mukavasti kulumaan kun aloittaa"vahaus-session"
033102beer_1_prv.gif

Laiskana miehenä pesen pyörän vaha-pesu vai oliko se pesu-vaha aineella. No kuitenkin vahaus joka pesulla.

Minua kiinnostaa tuo ajaminen enempi, eli joskus ei ole aikaa vahata (tai sitten pestä!)

Itse voin kertoa kokemuksesta, kun omistan kaksi kotiloakin, niin mp:n vahauksen tekee PAAAAALJON mieluummin kuin kotiloiden.

062802jumpie_prv.gif

sitten kun toinen kotilo on malliltaan jenkki niin voitte vain miettiä kun pelti pinta-alaa alkaa tulemaan yli 5 neliötä ja sen päälle kaikkien kromi osien siistimnen ja vahaus.
shaun.gif
Hermot menee VÄLIÄÄ
biggrin.gif

Mut itse ne olen ostanutkin et
withstupid.gif

Vahaan kyllä, ja siksi että se on kivaa puuhaa
062802jumpie_prv.gif

Tosin välillä käytän pikavahaa, joka suihkutetaan pintaan ja kevyesti pyyhkäistään... Tiedä sitten onko siitä muuta hyötyä kuin kiiltävä pinta
cool.gif

Tuleehan tuota vahailtua useemman kerran kesässä, mutta ei nyt ihan jokaisen pesukerran jälkeen.

Pestä nyt pitäis ainakin, mutta en meinannu vahata tällä kertaa. Osat oli maalarissa talvella ja vahasin ne sen jälkeen kahdesti kun odottivat kiinnilaittoa, eiköhän se nyt yhden pesun kestä ilman uutta vahakerrosta
smile_org.gif

muutaman kerran kesässä on riittänyt maalipinnan hyvänä pitämiseen. (pestä voi toki useamminkin...)
cool.gif

Back