Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mitäs tapahtuu jos tulee välivapaa? Saako sen jotenkin kätevästi nollattua?
Mulla on toi sama sarja, mut en oo vielä asennellu kiinni.
Oon yksinkertainen, mutta miten toi niinkuin toimii ? Siis millä periaatteella ottaa tiedon mikä vaihde on silmässä ?
Pieni OT: Oma ohjeeni on että jos kovin usein tulee välivapaita niin kannattaa säätää vaihdekiksiä vähän alemmas niin vähenee välivapaiden tuleminen. Minun kohdalla suurimmassa osasta pyöristä vaihdekiksi on vakiona hieman liian ylhäällä jolloin erityisesti nopeissa kiihdytyksissä on tullut välivapaita koska olen vahingossa liikuttanut vaihdekiksiä ylös hieman vajaasti.mitäs tapahtuu jos tulee välivapaa?
Eli vaihdepolkimessa oleva magneetti sulkee etumaisen kytkimen ylöspäin vaihdettaessa ja takimmainen kytkin taas pienemmälle vaihdettaessa. Eli täysin mekaaninen systeemi. Laite sitten laskee montako kertaa kytketty isommalle ja vastaavasti pienemmälle vaihteelle. Jos sekoaa, niin vapaan kautta tilanne nollataan.
Pieni OT: Oma ohjeeni on että jos kovin usein tulee välivapaita niin kannattaa säätää vaihdekiksiä vähän alemmas niin vähenee välivapaiden tuleminen. Minun kohdalla suurimmassa osasta pyöristä vaihdekiksi on vakiona hieman liian ylhäällä jolloin erityisesti nopeissa kiihdytyksissä on tullut välivapaita koska olen vahingossa liikuttanut vaihdekiksiä ylös hieman vajaasti.