Vaihdenäyttö 13e Ebay

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iideetee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

iideetee

New member
Vaihdenäyttö 13e Ebay

Tilasin tommosen vaihdenäytön Ebaystä 13e:llä ja väkersin sen pärrääni kiinni. Homma skulaa hyvin. Testiajossa kaikki vaihteet näky oikein. Laitan tämmösen pienen kuvakollaasin rojektitsta jos jotain kiinnostaa itekki väkertää moinen.

20130424_193514.jpg

20130424_212054.jpg

20130425_204307.jpg

20130503_183627.jpg

osa.jpg

mitäs tapahtuu jos tulee välivapaa? Saako sen jotenkin kätevästi nollattua?
Mulla on toi sama sarja, mut en oo vielä asennellu kiinni.

mitäs tapahtuu jos tulee välivapaa? Saako sen jotenkin kätevästi nollattua?
Mulla on toi sama sarja, mut en oo vielä asennellu kiinni.

Tosta pistetään yks piuha "neuraaliin" kiinni eli aina kun käytetään vapaalla vaihdenäyttö "nollaantuu".

Oon yksinkertainen, mutta miten toi niinkuin toimii ? Siis millä periaatteella ottaa tiedon mikä vaihde on silmässä ?

Oon yksinkertainen, mutta miten toi niinkuin toimii ? Siis millä periaatteella ottaa tiedon mikä vaihde on silmässä ?

Vaihdepolkimen liikkeestä. Ilmeisesti neutraalin asennettaan yksi johto minkä se tunnistaa, muut vaihteet menee tuon vaihdepolkimen anturin mukaan. Eli jos vaihde ei mene silmään tai tulee välivapaa niin näyttää väärin.

Näyttö nollaantuu kun käytetään vappaalla.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Tänks! Just haeskellut noitten antureiden malli-asennuskuvia, eilen tuli postiin vastaava setti :thumbup:

Eli vaihdepolkimessa oleva magneetti sulkee etumaisen kytkimen ylöspäin vaihdettaessa ja takimmainen kytkin taas pienemmälle vaihdettaessa. Eli täysin mekaaninen systeemi. Laite sitten laskee montako kertaa kytketty isommalle ja vastaavasti pienemmälle vaihteelle. Jos sekoaa, niin vapaan kautta tilanne nollataan.

mitäs tapahtuu jos tulee välivapaa?
Pieni OT: Oma ohjeeni on että jos kovin usein tulee välivapaita niin kannattaa säätää vaihdekiksiä vähän alemmas niin vähenee välivapaiden tuleminen. Minun kohdalla suurimmassa osasta pyöristä vaihdekiksi on vakiona hieman liian ylhäällä jolloin erityisesti nopeissa kiihdytyksissä on tullut välivapaita koska olen vahingossa liikuttanut vaihdekiksiä ylös hieman vajaasti.

Eli vaihdepolkimessa oleva magneetti sulkee etumaisen kytkimen ylöspäin vaihdettaessa ja takimmainen kytkin taas pienemmälle vaihdettaessa. Eli täysin mekaaninen systeemi. Laite sitten laskee montako kertaa kytketty isommalle ja vastaavasti pienemmälle vaihteelle. Jos sekoaa, niin vapaan kautta tilanne nollataan.

Juurikin näin! Viritin tuon järjestelmän niin herkälle, että se ei ota jos vaihde ei mene silmään. Polkimen pitää olla käynyt täysin ääriasennossa, että vaihto näytölle tapahtuu ja näin ollen on vaihdekkin pitäisi olla silmässä.

Pieni OT: Oma ohjeeni on että jos kovin usein tulee välivapaita niin kannattaa säätää vaihdekiksiä vähän alemmas niin vähenee välivapaiden tuleminen. Minun kohdalla suurimmassa osasta pyöristä vaihdekiksi on vakiona hieman liian ylhäällä jolloin erityisesti nopeissa kiihdytyksissä on tullut välivapaita koska olen vahingossa liikuttanut vaihdekiksiä ylös hieman vajaasti.

Ton takia kannattaakin kääntää kaavio "oikein" päin. :p Toi on kyllä totta mitä sanoit. Kaikissa koeajomopoissa on ainakin ollut sama vika. Pitää melkein nostaa kantapää tapilta kun ei nilkka taivu riittävästi.

Tulipa tämmönen tänään asenneltua, jotenkin huonosti pelaa neutral-johdon ollessa kiinni, menee aivan sekaisin eikä löydä ykköstä ollenkaan. Jos sattui löytämään, nollasi mittarin vaihdettaessa kakkoselle, omassa mopossa vilahtaa vapaavalo sekunnin murto-osan vaihtaessa, mikä tuntui riittävän sekoittamiseen. Ilman tuota valkoisen johdon kytkentää vapaavaloon, toimii paljon paremmin, eikä sekoile turhia. Tuo näyttö menee päälle ''vapaalla'' eli kun polkasee ykkösen pesään on näyttö heti mukana. Pysähtyessä kun hakee vapaan, tulee näyttöön kakkonen, mutta taas kun liikkeelle pyrähtää joutuu vaihtamaan alas jolloin näyttökin on taas mukana.

Hintaisekseen kyllä verraton peli.

Back