Vaihdevivusto-ongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kootee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kootee

New member
Säädin Suzuki GSF 650 SA:n vaihdepolkimen asentoa irrottamalla vivuston yläosasta. Takaisin laittaessa napsahti kiristysruuvi poikki :pissed: Saakohan tuon porattua auki ja korjattua, vai pitääkö ostaa uusi osa? Löytyyköhän Espoosta paja, joka tuon näppärästi fiksaisi? Mahtaakohan tuo pysyä paikallaan ilman kiristysruuvia? Puolet ruuvista jäi vivuston sisälle!
vivusto.jpg
 
Eikös tuollaisen ihan helposti kuntoon saa ? Pienellä tuurilla tulee pois pistepuikolla naputtelemalla. Huonommalla tuurilla porataan auki ja laitetaan ylikoon kierre tai helicoili tai läpipultti. Paatuneena Tampesterin seudun teeseitse -miehenä en osaa kyllä neuvoa mistä kannattaa kysellä tai kannattaako rahallisesti, jos teettämään joutuu.
 
Eikös tuollaisen ihan helposti kuntoon saa ? Pienellä tuurilla tulee pois pistepuikolla naputtelemalla. Huonommalla tuurilla porataan auki ja laitetaan ylikoon kierre tai helicoili tai läpipultti. Paatuneena Tampesterin seudun teeseitse -miehenä en osaa kyllä neuvoa mistä kannattaa kysellä tai kannattaako rahallisesti, jos teettämään joutuu.

Taitaa olla sen verran kierteillään se ruuvinpätkä, ettei naputtamalla irtoa. Mulla ei ole tavallista iskuporakonetta kummempaa. Ei taida pystyä tähän?
 
Mites tommoseen toimii vasemmankätisen kierteen poranterä? Eka pienepi alkureikä ja sitten isomalla terällä yrittää saada auki. Samalla kun pureutuu metalliin niin saatta aueta tuo ruuvi.
 
Näkyykö pultin pää kummaltakaan puolelta? Jos näkyy, hinkuta rautasahanterällä pikku ura ja kierrä ruuvarilla pois. Niin ja jos päädyt poraamaan, ihan vaan 6mm terällä sitten, tuossa on tilaa laitta pultti läpi jamutteri toiselle puolella.
 
Näkyykö pultin pää kummaltakaan puolelta? Jos näkyy, hinkuta rautasahanterällä pikku ura ja kierrä ruuvarilla pois. Niin ja jos päädyt poraamaan, ihan vaan 6mm terällä sitten, tuossa on tilaa laitta pultti läpi jamutteri toiselle puolella.

Täytyypä huomenna kokeilla! Olis ollu parempi jo alunalkaen olla läpipultti ja mutteri tuossa!
 
Säädin Suzuki GSF 650 SA:n vaihdepolkimen asentoa irrottamalla vivuston yläosasta. Takaisin laittaessa napsahti kiristysruuvi poikki :pissed: Saakohan tuon porattua auki ja korjattua, vai pitääkö ostaa uusi osa? Löytyyköhän Espoosta paja, joka tuon näppärästi fiksaisi? Mahtaakohan tuo pysyä paikallaan ilman kiristysruuvia? Puolet ruuvista jäi vivuston sisälle!
katso liitettä 2549[/QUO

Noihin edellä olleisiin hyviin ohjeisiin vielä lisäisin sen verran, että se polkimen säätö pitäs onnistua pelkästään siitä välitangostakin pyörittämällä, vai onko siinä minkä vettan kierrettä?

Eikä pysy paikallaan ilman pulttia ainakaan kovin pitkään ja booritkin väljenee.

Eiköhän tuo ole poraamalla kaikista helpoin ottaa pois ja uusi läpipultti mutterilla kiinni.
Käy jossain pajalla jossa on kunnollinen pylväsporakone, niin ei paljoa
maksa.
Saatkos sen polkimen muuten lähtemään siitä akselilta pois, vai pitääkö se katkennut pultti siinä lovessaan vielä vastaan?
 
Viimeksi muokattu:
Säädin Suzuki GSF 650 SA:n vaihdepolkimen asentoa irrottamalla vivuston yläosasta. Takaisin laittaessa napsahti kiristysruuvi poikki :pissed: Saakohan tuon porattua auki ja korjattua, vai pitääkö ostaa uusi osa? Löytyyköhän Espoosta paja, joka tuon näppärästi fiksaisi? Mahtaakohan tuo pysyä paikallaan ilman kiristysruuvia? Puolet ruuvista jäi vivuston sisälle!
katso liitettä 2549[/QUO

Noihin edellä olleisiin hyviin ohjeisiin vielä lisäisin sen verran, että se polkimen säätö pitäs onnistua pelkästään siitä välitangostakin pyörittämällä, vai onko siinä minkä vettan kierrettä?

Eikä pysy paikallaan ilman pulttia ainakaan kovin pitkään ja booritkin väljenee.

Eiköhän tuo ole poraamalla kaikista helpoin ottaa pois ja uusi läpipultti mutterilla kiinni.
Käy jossain pajalla jossa on kunnollinen pylväsporakone, niin ei paljoa
maksa.
Saatkos sen polkimen muuten lähtemään siitä akselilta pois, vai pitääkö se katkennut pultti siinä lovessaan vielä vastaan?

Säädöstä puheen ollen. Haynesin opas kehottaa kiristämään lukitusmutterin välitangosta säätämisen jälkeen, mutta kun siinä EI OLE lukitusmutteria! Sen takia koitin suoraan akselilta, mutta sitä kautta säätäminen ei onnistu. Poljin jää joko liian ylös tai menee liian alas. Otan huomenna koko vivuston irti (jos saan) ja koitan saada sen ruuvinpätkän pois ja läpipultti tilalle! Harmittaa kaikki ajamatta jäävät päivät :vi**ttaa:
 
Säädin Suzuki GSF 650 SA:n vaihdepolkimen asentoa irrottamalla vivuston yläosasta. Takaisin laittaessa napsahti kiristysruuvi poikki :pissed: Saakohan tuon porattua auki ja korjattua, vai pitääkö ostaa uusi osa? Löytyyköhän Espoosta paja, joka tuon näppärästi fiksaisi? Mahtaakohan tuo pysyä paikallaan ilman kiristysruuvia? Puolet ruuvista jäi vivuston sisälle!

Jos et saa irti/korjattua, niin korjaan ton maanantaina töissä!

Laita privana puh. numero, niin soitan sunnuntaina illemalla...
 
Back
Ylös