• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vaihtamassa pyörää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

protan

New member
no niin ens kaudeksi ois tarkoitus vaihtaa triumph. vaihto ehdot ois st abs tai sitten honda cbr 1100 xx tai yamaha fz-1s kertokaa kommentteja ja kokemuksia toi st kyllä kiinnostaisi eniten

En omista, enkä oo omistanut mitään noista, mutta kaikilla oon pienen lenkin heittänyt. Tuollaisen pikaisen koeajon perusteella tykkäsin eniten just ST:stä. Siinä on rento ajoasento, ainakin mulle sopiva. XX oli hieno pyörä kanssa, mutta jotenkin turhan kyykky Trumppaan verrattuna. Jammu oli ajoltaan siitä välistä, mutta ei herättänyt samanlaista omistamisenhalua kuin ST.

joo pitäs käydä ajaan mut mielummin kaks päällä kun tulee reissattua et mikä noista sitten ois sopivin ota nyt siitäkin selvää vaikea homma.

Ajelen itse tällähetkellä XX:llä ja koeajoin tuon ST:n. Ajan myöskin paljon kaksi päällä ja vaimokkeen olosuhteetkin ovat tärkeät. Innostuin tuosta ST:stä sen hyvän kääntyvyyden ja keveyden vuoksi. Vaihtoa ahdistaa rahan lisäksi myöskin tuo kyytiläisen paikka. En ole päässyt koeajamaan ST:tä vielä kaksi päällä, mutta yksi heppu kehui kyytiläisen tykänneen. XX:ssä on kyllä reilumman kokoinen satula kuskille ja kyytiläiselle ja siinä voi vaihtaa asentoa hyvin pitemmällä matkalla. ST:ssä oli minulle paremmin sopiva ajoasento (pystypi). Minun vaihdokkilistalla vilahtelee välillä myöskin ducatin ST3:nen.

Entisenä ST 1050 kuskina täytyy sanoa että vaimo ja tyttäret todella tykkäsivät istua tuon Trumpan takapenkillä. Enkä kuljettajana juurikaan huomannut eroa, onko kyytiläistä vaiko eikö...

Kumpa siinä vain olisi ketjujen tilalla jotain muuta, niin palaisin Trumppa-leiriin oitis. Loistopeli muuten, ja kauniskin.

Exäni:
normal_Triumph%20%D6stersundomissa.jpg

Itse vaihdoin juuri Pläkkärin ST:hen ja voin sanoa että en ole katunut päivääkään. Itselleni hyvä ajoasento ja kyytiläinenkin tykkäsi (polvet ei niin koukussa). Moottorissa enemmän luonnetta kuin Pläkkärin koneessa. Pleksi voisi olla korkeampi. Laukut todella hyvät (isot) helppo kiinnittää ja ottaa pois (sama avain kuin pyörän virtalukkoon). Pientä modifiointia talven aikana teen rekkarikilpi hässäkälle. Triumph rules...
bowdown.gif

ST1050: ihan mielenkiinnosta, mikä väri sulla ja onko abseilla vai ei?

Jossain ulkomaanfoorumeilla jotkut ovat tietävinään, että ST:hen tulisi pientä Faceliftiä ensi vuoden malleihin. Puhuttiin muistaakseni ainakin plexin ja satulan muotoilusta sekä katteen muokkaamisesta, jotain tekemistä koneen lämpöjen kanssa. Joku intti värimuutoksestakin.Liekö em:t totta vai toiveajattelua?

No nyt kun tuli puheeksi, niin muistui mieleen...Trumppa puhalsi pirun kuumaa ilmaa reisille. Oli tapana aina silloin tällöin ajaa ns. hajareisin, jotta sai viilennettyä.

Mutta sitä toista huhuttua takakahvan kuumenemista ei omassani ollut.

No nyt kun tuli puheeksi, niin muistui mieleen...Trumppa puhalsi pirun kuumaa ilmaa reisille. Oli tapana aina silloin tällöin ajaa ns. hajareisin, jotta sai viilennettyä.

Mutta sitä toista huhuttua takakahvan kuumenemista ei omassani ollut.
Jep! Puhaltaa jaloille kuumaa ilmaa, mutta niin puhalsi Pläkkärikin. Kone Trumpassa lämpenee nopeammin kuin Hondassa (voi tosin johtua koneen uutuudesta ajettu n. 2 tkm). Muuten lämmöt pysyy ainakin matka-ajossa hyvin sallitun rajoissa.

no nyt tuli tikru vaihdettua punaiseen sprint st:hen abs jarrulliseen ja tulee sillä ns. tehoputkella.

no nyt tuli tikru vaihdettua punaiseen sprint st:hen abs jarrulliseen ja tulee sillä ns. tehoputkella.
Onnea uudelle ST:lle. Hyvä ja mukava pyörä ajaa. Itselläni on hopean värinen ilman abs jarruja. Ekan huollon jälkeen laittoivat tehtaan tehoputken ja kyllä muutti konetta vieläkin väännökkäämmäksi ja ne soundit....
bowdown.gif

joo kehuivat että väännöt paranee ja äänet myös mutta miten kulutus nousiko, toisaalta onko tuolla merkitystä. vasta ens keväällä pääsee tosissan koittaan kun pistä rekisteriin.

Kulutus on pysynyt noin suurin piirtein samassa. Tällä hetkellä keskikulutus on 6,1l/100km ja Trumpalla ajettu n. 2500 km. Ilmeisesti hieman tippuu tuo kulutus kun koneella on ajettu n. 10tkm. Mutta eipä tuolla väliä. Kuluttaa minkä kuluttaa... pääasia on että on hauskaa ja mielekäs peli alla.
cool.gif

Back