• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vaijerirasvain?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SamiN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

SamiN

New member
Vaijerit pitäisi rasvailla.. Netistä noita rasvaimia näyttää löytyvän mutta nyt pitää tunnustaa että olen ihan ulalla miten nuo toimivat? Jos tollasen kympin rasvaimen ostaa niin helpottaako se jotenkin (miten?) verrattuna perinteiseen valuttamiseen verratuna?

En ole kyllä koskaan itse tota perinteistäkään hommaa tehnyt, muuta haynesia vaan pläräillyt.

confused_orig.gif

Tuli ite ostettuu vaijerirasvain ja hyvin toimii.
Vaijeri yläpäästä irti ja laitetaan sen rasvaimen sisään sit kiristää sen rasvaimen.
Siinä on semmonen kumi joka estää sen käytettävän rasvan pois valumisen eli kaikki rasva menee sinne vaijeriin.
Parit painallukset purkista ni vaijerin alapäästä alkaa jo tulemaan läpi todella nopeaa.
Toivottavasti oli nyt ees jotenkin selitetty.

öljypurkista?

tai mistä purkista nyt haluat ainetta sinne vaijerin kuoren sisään laittaa...

Eikös nykyisille teflonikuorisille vaijereille suositella että jätetään rasvat ja öljyilyt kokonaan pois?

näin taitaa teflonin kyseessä ollessa olla suositus. voiskohan sinne laittaa sprayteflonia? dunno.

perinteiseen teflonittomaan vaijeriin aineen pitää olla sen verran ohutta että kulkeutuu helpolla vaijerin koko matkalle, mutta toisaalta mielellään paksua ettei se sitten valu omia aikojaan pihalle sieltä. Joku ihan perus voiteluöljy tuohon käy, lähimmästä autotarvikeputiikista käyt kysymässä niin eiköhän ne jotain sieltä mielellään myy ,)

siinä rasvainlaitteessa on iso reikä mihin se vaijeri tulee kuorineen, vastakkaisessa päässä pienempi reikä mistä se itse vaijerin pää jää ulos, ja sitten kolmas pieni reikä mihin änget sen spraypurkin pillin. jotenkin näin muistaakseni...

perinteiseen teflonittomaan vaijeriin aineen pitää olla sen verran ohutta että kulkeutuu helpolla vaijerin koko matkalle, mutta toisaalta mielellään paksua ettei se sitten valu omia aikojaan pihalle sieltä. Joku ihan perus voiteluöljy tuohon käy, lähimmästä autotarvikeputiikista käyt kysymässä niin eiköhän ne jotain sieltä mielellään myy ,)
Mä mielummin kysyn aina ensin foorumilla, esim just ton takia ett emmä tienny esim noist teflonjutuista mitään. Ja toisaalta ei se autotarvikekaupan myyjäkään välttämättä tiedä mitä se myy. Eli mielummin mä eka otan selvää mitä pitäis ostaa, mistä, ja sit käyn ostamassa, ilman ett tarvii myyjältä kysyy. Ja foorumissa on sekin etu ett aihetta kommentoi monta eri tyyppiä vs vain yksi myyjä, niin ainakin toivoa sopii ett monesta päästä löytyy enemmän tietoa kuin siitä yhdestä myyjän päästä. :]

Mihin tohon se purkki tulee?

OCT-001_vaijerirasvain.jpg

withstupid.gif
tuollanen jäi lojumaan nurkkiin jo kahden käyttökerran jälkeen,ainakin sprey rasva käyttö tuon kanssa on pe....stä,vaikka
kuinka kiristäis ja sovittelisi,sitä rasvaa lopulta kaikkialla muualla kun siellä missä pitäis,aivan samalla tavalla saa rasvat sisää pikkuhiljaa valuttamalla,kun tuolla härpäkkeellä.

-Irroitetaan vaijeri yläpäästään.
-Otetaan pieni muovipussi josta leikataan nurkka pois.
-Pujotetaan vaijerin yläpäähän vaijerin päälle ja teipataan tiiviisti vaijeriin.
-Sitten vaikka tippakannulla "suppiloon" öljyä ja liikutellaan vaijeria.
-Jatketaan kunnes öljy tulee läpi.

Olen käyttänyt myös bensalla ohennettua vaseliinia joka pysyy hyvin bensan haihduttua pois.

-Pujotetaan vaijerin yläpäähän vaijerin päälle ja teipataan tiiviisti vaijeriin.

Olen käyttänyt myös bensalla ohennettua vaseliinia joka pysyy hyvin bensan haihduttua pois.
Tolleen sen meinasin tehdä, kuten ohjekirjassakin oli.
Mutta sitten aattelin että pitäähän miehellä leluja olla. Josko tohonkin tarkoitukseen löytyisi joku sähköllä toimiva härpäke
biggrin.gif

Bongaa jostai kumiletkuu sopivalla halkasijalla, pujottaa sen vaijerinkuoren pään päälle, klemmarilla kiinni, kaataa öljyt kumiletkun yläpäästä? Ja jatkaa vaijeria vaikka jekkulangalla, niin saa sitäkin pilkkiä siinä öljyä uittaessa.
Vai onks siin vaijerissa isompi möykky kuin mitä kuoren pää on?
Toisaalta, jos on, niin siihenhän voi kikkailla vielä toisesta letkusta "isonnuspalan" väliin. Eli siis kuoren pää, jonka ympärille pätkä letkuu, jonka päälle se varsinainen pitkä kumiletku, ja klemmarilla kiinni. Joo, toimii.  
idea3.gif

Bongaa jostai kumiletkuu sopivalla halkasijalla, pujottaa sen vaijerinkuoren pään päälle, klemmarilla kiinni, kaataa öljyt kumiletkun yläpäästä? Ja jatkaa vaijeria vaikka jekkulangalla, niin saa sitäkin pilkkiä siinä öljyä uittaessa.
Vai onks siin vaijerissa isompi möykky kuin mitä kuoren pää on?
Toisaalta, jos on, niin siihenhän voi kikkailla vielä toisesta letkusta "isonnuspalan" väliin. Eli siis kuoren pää, jonka ympärille pätkä letkuu, jonka päälle se varsinainen pitkä kumiletku, ja klemmarilla kiinni. Joo, toimii.  
idea3.gif
Tohon letku viritykseehän ei tarvitse kuin puhaltaa kun ötskit on sisällä, menee mukavasti läpi silloin. Paskoilla keuhkoilla myös ERITTÄIN varovainen kompuran käyttö sallittu, jos semmoinen löytyy.

Back