• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Väistelyä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyrhen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen aamulla töihin mennessäni yks täysperävaunullinen "teiden ritari" sai päähänsä lykätä eteen satasen alueella kolmen auton ja yhden mopedin(mun) eteen. Letka jarrutti aika reippaasti, mut onneks oli hyvä turvaväli ja jarrut kunnossa. Ohimennessä huomasin kuskin olevankin  "ritaritar"! Oliko tämä nyt se perinteinen "nainen ratissa-auto ilman kuljettajaa" tapaus?  
wink.gif
Se muuten on niin että kun sen rekan suorituskyky on hieman rajallinen se a) joutuu lykkäämään ittensä ahtaaseen väliin ja jonkun eteen b) tuntuu lykkäävän ittensä liika pieneen väliin vaikka väliä olisi starttihetkellä koko näkemäetäisyys. Tarkoitan siis sitä että Sinusta Tuntuu että rekka vetää eteesi tahallaan ja rekan Kuljettajasta Tuntuu että tilaa on ihan mahdottoman paljon, nopeusero syö tuon matkan hetkessä vaikka se olisi kilometri.
100 km/h = 1 km/36s.
Myönnän itsekin työntäneeni rekan muun liikenteen eteen mutta ei sillä muuten pääse mihinkään kolmion takaa.
crazy.gif

P.S. Usein naiskuljettajat ovat miehiä huolellisempia, jotkut ehkä kokemattomampia kun niiden miehet ei anna ajaa muulloin kuin mökiltä kotiin  
tounge.gif
kyllä se niin on että esim. kiihdytys kaistalla olevalle rekalle on hyvä antaa tietä. Itse ajoin eilen mopolla mikkelissä missä oli rekka kiihdytys kaistalla. Ei muuta kun mopolla jarrua ja rekka eteen, takana tuleva auto paineli tööttiä mutta se on elämää. päästän rekan usein myös kolmion takaata tulemaan. Miksiköhän itse en ole ikinä joutunut rekan kiilaamaksi  
smile_org.gif
annetaan isommille tietä jookos  
blush.gif

Uudelleen kuin luin tätä ketjua, tuli mieleen matka Nallikariin viikko sitten.
Veitsiluodon tien risteyksen jälkeen Simoon päin mentäessä,muuttuu 60 km rajoitus 80 km ja siitä sataseen.
Autoja on siinä vaiheessa aina jo jonkinmoinen letka kasassa hidastusten takia.
Takaa jonosta lähti joku reikäpää valkoisella (Opel?) ohittamaan törkeästi.
Väistin.Ja kirosin.
Mutta kaveripa lähti ohittamaan edellä menevää rekkaa sumeilematta.Tietysti vastaantulevaa liikennettä oli reilusti ja REKKA joutui vetämään pientareelle, niin että pölisi.
Mahtoi kuskilla olla mielenkiintoiset mietteet....

Aiheen aloittajalle tuosta sun reitistäs Espoossa (Saunalahti, Soukka): Mä liikun joka paikassa (Hgin keskusta, kehät, ym. ruuhka-aikaan) sulavasti kuin täi tervassa, mutta kylmä hiki tulee, jos pitää lähteä tonne päin Espoota edes ruuhka-ajan ulkopuolella...

Minä oon siisti ja kiltti kuski, mutta kyllä ne perskärpäset ottaa päähän. Samoin hipaisuohitukset. Pitäis jokainen autokuski pakottaa joskus pyöränsarviin kokeilemaan sitäkin näkökulmaa. Tuli mieleen, että jos pistäis perään tarran: minä jarrutan - sinä maksat  
033102bebe_1_prv.gif
!
Jonkun pitäis todella kehitellä noita tarroja, niille vois ollakin menekkiä. Ja kun tiedossa on, ettei suurin osa autoilijoista välitä vähääkään motoristien "sanomasta", niin yks kampajamalli olis kuukausi ennen ajokauden alkua autoihin: Auton pyllyyn muistutuksia motoristien näkyvyydestä ym, joita muut autoilijat vois tavailla pahimmissa ruuhkissa ja ehkä jotain jäis takaraivoonkin. Varsinkin kun sitä on tavannut parhaillaan tunninkin verran... Autossa olis myös enemmän tilaa noille tarroille. Ja voi siitä joku supersosiaalinenkin saada iloa huomatessaan muita autoilevia motoristeja....

Mä haluaisin "Jos näet lukea tämän, olet liian lähellä" -tarran, kämmenen kokoisin kirjaimin.

Se muuten on niin että kun sen rekan suorituskyky on hieman rajallinen se a) joutuu lykkäämään ittensä ahtaaseen väliin ja jonkun eteen b) tuntuu lykkäävän ittensä liika pieneen väliin vaikka väliä olisi starttihetkellä koko näkemäetäisyys. Tarkoitan siis sitä että Sinusta Tuntuu että rekka vetää eteesi tahallaan
Harvoinpa se rekka vahingossa liikkeelle lähtee...
Missähän kohtaa tieliikennelaissa sanotaan, että väistämisvelvollisuus ei koske ammaattiliikennettä?
Mun mielestä on ihan turha puolustella rekkakuskeja tuosta. Kyllä ammattilaisen pitäis tietää, mitä motoristille tapahtuu, kun 60 tonnia jyrää 300 kg.

Back