Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vakuutus IF
Mies 36 Uusimaa
BMW R1100S -99
Vuodenaikahinnoiteltu Liikennevakuutus (bonus 60%) vuosimaksu 152€
Vuodenaikahinnoiteltu Täyskasko korotetulla lunastusturvalla (bonus 70%) vuosimaksu 182€
Yhteensä 334€/v

Väännöstä ei tarvitse maksaa... :)

Mä otin eilen Popista Beta 300rr-enskaan liikennevakuutuksen ja osakaskon. Puhelimella piti nämäkin hoitaa ja osakaskoa miettivät pari päivää. Kaverilla on enska-Husqvarna, johon eilen sai liikennevakuutuksen ja osakaskon.

T1mppa, millanen Husse kaverillasi on? mun SMR 510 oli taaskin mustalla listalla vähän ennen Joulua, kun asiasta kyselin POP:ista.Edelliskerran asiaa kyselin keväällä ja sama oli silloinkin. KTM:t (ja Hussetkin) oli kuulemma varkaille mieluisia pyöriä. Ja voisiko olla virkailijasta kiinni, kuka saa ja kenelle annetaan..

Kävin POP-vakuutuksen laskurilla katsomassa vakuutusten hinnan prätkälle sekä käyttö- että kesäautolle. Kesäauton seisonta-aika huomioiden vakuutussäästö yhteensä vuodessa 340 euroa.

Säästö muodostui IFin vakuutuksiin verrattuna
- käyttöauton vuosimaksusta pois 70 euroa täysillä olemassa olleilla bonuksilla
- kesäauton kuuden kuukauden (huhti-syyskuu) maksusta pois 150 euroa kun lähtöhinta alhaisempi ja 10% bonukset muuttuivat täysiksi bonuksiksi (IF tarjosi 30% bonusta)
- prätkän vakuutuksesta pois laskentatavasta riippuen 44-120 euroa kun 60% bonukset muuttuivat täysiksi bonuksiksi. 120 euron säästö tuli jos vertaa POPia vastaavaan IFin ympärivuotiseen (HUOM! Seisonta-ajalta ei saa hyvitystä 1.1.2017 jälkeen otettuihin vakuutuksiin). Olin ajatellut, että jos MP-vero tulee voimaan, niin otan pyörän ensi kesänä liikenteeseen max neljäksi kuukaudeksi ja tuohon verrattuna säästö 44 euroa.
Näihin kaikkiin tuli jotkut extra bonukset ja ensimmäisen kauden vakuutuksista saa vielä 15% pois kun vakuutuksen tekee 22.1.2017 mennessä. Bonukset laskettiin oman vahinkohistorin mukaan.

Niin ja tämä ei ole mainos enkä ole mitenkään muuten tekemisissä POPin kanssa kuin asiakkaana.

POPilta tuli tieto, että pyörän ympärivuotisesta vakuutuksesta saa sittenkin liikennevakuutuksen osalta hyvityksen ajalta, jonka pyörä on liikennekäytöstä poistettuna. En ymmärrä, mutta ei se mitään kun tuokin on nyt sitten säästöä vaikkakin maksuista suurin osa painottuu kesään.

POPilta tuli tieto, että pyörän ympärivuotisesta vakuutuksesta saa sittenkin liikennevakuutuksen osalta hyvityksen ajalta, jonka pyörä on liikennekäytöstä poistettuna. En ymmärrä, mutta ei se mitään kun tuokin on nyt sitten säästöä vaikkakin maksuista suurin osa painottuu kesään.

Niin, ja se säästö menee siihen ku joudut maksaa trafille siitä että otat sen taas käyttöön. :grin:

Niin, ja se säästö menee siihen ku joudut maksaa trafille siitä että otat sen taas käyttöön. :grin:

Käyttöönotto ei maksa mitään, poistosta veloittavat 6,-

Eiköhän tuosta jotakin jää itselle kun tuumin, että pyörä liikenteessä vain ehkä kolmena kuukautena eli kesä-elokuu?

moottoripyora_vuodenaikahinnoittelu.png

Mulle tuli juuri lasku seisonta-ajalta POP vakuutuksesta.

Siinä oli tietysti Kasko vakuutuksen maksu, joka on voimassa, mutta myös pieni maksu liikennevakuutuksen osalta. En ymmärrä, miksi liikennevakuutusta peritään seisonta-ajalta, kun heillä sitä ei sanojensa mukaan kuulu periä.
Kysyin Chatissa asiaa ja epäämääräisessä vastauksessa sen epäiltiin liittyvän kausiluontoiseen vakuutukseen. Eivät osanneet sen tarkemmin vastata, vaan lupasivat hyvittää, jos ovat väärin perineet.
Olkaa tarkkana, kun saatte vakuutusmaksuja.

Mulle tuli juuri lasku seisonta-ajalta POP vakuutuksesta.

Siinä oli tietysti Kasko vakuutuksen maksu, joka on voimassa, mutta myös pieni maksu liikennevakuutuksen osalta. En ymmärrä, miksi liikennevakuutusta peritään seisonta-ajalta, kun heillä sitä ei sanojensa mukaan kuulu periä.
Kysyin Chatissa asiaa ja epäämääräisessä vastauksessa sen epäiltiin liittyvän kausiluontoiseen vakuutukseen. Eivät osanneet sen tarkemmin vastata, vaan lupasivat hyvittää, jos ovat väärin perineet.
Olkaa tarkkana, kun saatte vakuutusmaksuja.

POP:lla (ainakin mulla) tulee tasaerissä, eikä niin että laskut painottuvat kesään vaikka hinta painottuukin.

POP:lla (ainakin mulla) tulee tasaerissä, eikä niin että laskut painottuvat kesään vaikka hinta painottuukin.

Juuri näin. Laskut juoksee tasaseen laskutus ei. Eli talvella ollaan plussalla ja kesällä pakkasella. Sitten riippuen milloin katkaisee vakuutuksen, niin saa takas tai kuittaa velat.

Juuri näin. Laskut juoksee tasaseen laskutus ei. Eli talvella ollaan plussalla ja kesällä pakkasella. Sitten riippuen milloin katkaisee vakuutuksen, niin saa takas tai kuittaa velat.
Tähän asti ymmärrän, mutta selittäkää nyt, miten uudessa laskussa voi olla likennevakuutusmaksu ajalta, kun pyörä ei ole käytössä. Elikä nyt laskutetaan etukäteen, vaikka ei käytetä.
Tuleeko siitä sitten hyvitys käyttöönoton yhteydessä, tai palautus, jos ei ota lainkaan käyttöön?

Tähän asti ymmärrän, mutta selittäkää nyt, miten uudessa laskussa voi olla likennevakuutusmaksu ajalta, kun pyörä ei ole käytössä. Elikä nyt laskutetaan etukäteen, vaikka ei käytetä.
Tuleeko siitä sitten hyvitys käyttöönoton yhteydessä, tai palautus, jos ei ota lainkaan käyttöön?
Ilmeisesti tasaerissä sinulla maksut, paljonko on aikaa siitä kun teit liikenteestä poiston?
Minun laskuissa ei näy pahemmin eroa jos tekee liikenteestä poiston talviajaksi kun maksut painottuu kesäkuukausille, marras-maaliskuun väli taitaa olla sen 0% maksuista liikennevakuutuksissa.
Yleensä noi vakuutusmaksut maksetaan ennakkoon jotta korvaukset on voimassa jos sattuu jotain, en ole kuullut että vakuutusmaksuja peritään jälkikäteen, tai tietysti silloin jos menee perintään.

Viimeksi muokattu:

Monessa erässä sulla on laskut, milloin maksoit viimeisimmän ja milloin poistit liikenteestä?

Monessa erässä sulla on laskut, milloin maksoit viimeisimmän ja milloin poistit liikenteestä?
Laskut 2 erässä.
Maksettu 20.7.16 eka erä liikenne ja kasko
Poistettu liikennekäytöstä 13.8.16
Tilitetty palautus poiston jälkeen
Uusi lasku ajalle 20.1.17-19.7.17, jossa laskutetaan liikenne ja kasko

Kysymys kuuluu, miksi laskutetaan liikennevakuutuksesta, vaikka ei ole otettu käyttöön?
Onko tämä joku ennakkolasku mahdollisesta käyttöönotosta? Liikennevakuutuksen maksukin omituinen 19,55€

Liikennekäytöstä poisto:
Kasko pitää itse irtisanoa..
Liikennevakuutuksesta tulee aina perusimaksu, vaan senkin voinee irtisanoa.
Pirukaan näistä enää tiedä. Korjatkaa..

Ifillä on palvelu, jossa voi tehdä liikennekäytöstäpoiston. Silloin menee kaikki ihan ok vissiin. Ehkä keväämmällä joudun tekemään, jos hankin uuden pyörän, enkä saa vanhaa myytyä.

Minun laskuissa ei näy pahemmin eroa jos tekee liikenteestä poiston talviajaksi kun maksut painottuu kesäkuukausille, marras-maaliskuun väli taitaa olla sen 0% maksuista liikennevakuutuksissa..

Tuossa aiemmin laittamassani POPin sivuilta lainatussa taulukossa näkyy maksujen painottuminen. Muistaakseni erikseen mainittiin, että maksuista 81% osuu touko-syyskuulle.

Edit: Kävin katsomassa mitä siellä sanottiin. Tässä alla lainaus POPin sivuilta ja taulukko viekä kertaalleen.

Esimerkki moottoripyörän vakuutusmaksun muodostumisesta

Moottoripyöräsi vakuutusmaksu on 400 euroa vuodessa. Moottoripyörän vakuutusmaksun laskut jakautuvat tasaisesti ympäri vuoden. Olet valinnut maksut maksettavaksi kaksi kertaa vuodessa, 200 euroa kerrallaan.

Vakuutuskausi vaihtuu aina toukokuun alussa. Myyt moottoripyöräsi syyskuun lopussa, jolloin myös vakuutuksesi päättyy. Todellinen vakuutuskausi on siis 1.5. – 30.9. Tältä ajalta peritään vakuutusmaksua ajokauden hinnoittelun mukaisesti eli yhteensä 81% koko vuoden maksusta. Olet maksanut vakuutusmaksun ensimmäisen erän eli 200 euroa. Todellisen vakuutuksen voimassaoloajan maksu on kuitenkin 324 euroa, joten vakuutukselta peritään vielä 124 euroa vakuutuksen päättymisen jälkeen.

moottoripyora_vuodenaikahinnoittelu.png

Liikennekäytöstä poisto:
Kasko pitää itse irtisanoa..
Liikennevakuutuksesta tulee aina perusimaksu, vaan senkin voinee irtisanoa.
Pirukaan näistä enää tiedä. Korjatkaa..

Riippuu kyllä vakuutusyhtiöstä ja vakuutuksesta miten homma toimii liikennevakuutuksen osalta. Itse poistin toisen pyöräni liikennekäytöstä 30.12. Vakuutusyhtiö (OP/Pohjola) automaattisesti poisti liikennevakuutuksen ja hyvitti kaikki loppukauden jo maksetut maksut. Tosin vakuutuskausi on heinäkuusta heinäkuuhun ja pyörä on ollut siis n. puolet siitä vakuutuksessa, voi olla että joku perusmaksu olisi tullut jos pyörä seisoisi / olisi liikennekäytöstä poistettu koko vakuutuskauden. Kasko oli tästä pyörästä irtisanottu jo lokakuussa.

Laskut 2 erässä.

Kysymys kuuluu, miksi laskutetaan liikennevakuutuksesta, vaikka ei ole otettu käyttöön?
Onko tämä joku ennakkolasku mahdollisesta käyttöönotosta? Liikennevakuutuksen maksukin omituinen 19,55€

Pahan pistit... mulla loppuu tähän kohtaa älli :D. Tilit oli siis tasan 13.8. 2016 eteenpäin, ja sitten tuli lasku, vaikka pyörä ei liikenteessä.

Laskut 2 erässä.

Vakuutuksia on erilaisia. Vakuutusyhtiöitä on erilaisia. Vakuutusehtoja eri vakuutuksissa ja eri yhtiöissä on erilaisia. Eli oikean vastauksen saat siitä yhtiöstä missä sulla on vakuutus!
Ja jos haluat sellaisen vakuutuksen missä vakuutusmaksut on aina hyvitetty justiinsa samalta ajalta kuin mitä se on liikenteestä poistettuna niin joudut todennäköisesti maksamaan 2x-5x kalliimpaa vuosimaksua!

Ja jos haluat sellaisen vakuutuksen missä vakuutusmaksut on aina hyvitetty justiinsa samalta ajalta kuin mitä se on liikenteestä poistettuna niin joudut todennäköisesti maksamaan 2x-5x kalliimpaa vuosimaksua!

Tämä on totta. Ifissä mulla oli ympärivuotinen vakuutus 318;- vuodessa ja vastaava seisonta-ajallinen 684;- eli 57;- per kuukausi.

Back