• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
OP antaa autovakuutukselle 73% bonarit ja rätkävakuutukselle 70% (liikenne).
Joten vieläkin on jotain heittoa, vaikka OP kehuu:
Korkea 80 % maksimibonus
Uuden liikennevakuutuksen maksimibonus on 80 %. Vahingottomalla vakuutus- ja vahinkohistorialla pääset lähtöbonuksesta maksimibonukseen 10 vuodessa, ja pitkällä sekä vahingottomalla vakuutushistorialla voit päästä 80 % bonukseen jo heti kättelyssä.

Mie saan kaikissamuissa vakuutusyhtiöissä maksimibonarit, esim POP tarjoaa 83% ja IF 80%

Vaihdoin IF seisonta-aikaiseen.
Liikennevakuutus 27,43 €/kk. Tarkoittaa 91 centtiä päivä vuoden jokaisena päivänä.
Laskeskelin, että pitää olla viikon seisonnassa, ennen kuin 6 € poistoilmoitus tulee kuitattua.

Kaskon jätin pois, kun on tuo pyörän arvo jo niin onneton muutenkin.

IF anto kovan tarjouksen.

Seisonta-ajallinen osakasko 663,72/vuos. 80% liikenne ja 70% kasko bonarit + antoivat suoraan loistokuski homman.

26v mies ja YZF-R6R.

If antoi tosiaan kovan tarjouksen tänään:
Liikennevakuutukseen 80% bonusta ja kaskoon 70% = 450 €/vuosi. Ei paha!
Ympärivuotinen vakuutus, BMW F700GS, M42, Vantaa.

Joo minäkin bongasin tuon IF tarjoukset liikennevakuutuksen kovasta boonus prosentista. Pitäisi vaan noissa vakuutuksissa olla aina mainittu mikä on se lähtösumma, mistä noita bonareita aletaan tarjota. Jos nykyinen vakuutus esim 30% boonuksilla nousee ajan kanssa siihen 70%, niin ihmettelen jos ei ole halvempi kuin tämä suoraan saatava 70%.

Pitäs laskeskella onko tämä miten tarkkaa kustetusta, mutta tuskin yhtiöt suoraan max bonusta antaa hyvää hyvyyttään. Toki on vaihtoehto että kilpailu noissa on jo mennyt niin kovaksi, eli anteeksi skeptisyyteni.. :kääk:

Pitäs laskeskella onko tämä miten tarkkaa kustetusta, mutta tuskin yhtiöt suoraan max bonusta antaa hyvää hyvyyttään. Toki on vaihtoehto että kilpailu noissa on jo mennyt niin kovaksi, eli anteeksi skeptisyyteni.. :kääk:

Ei ne annakaan suoraan täysiä bonuksia. Siihen vaikuttaa oma vahinkohistoria. Eli jos ei ole vahinkoja sattunut, en nyt muista millä aika välillä, niin sitten saa täydet bonukset

Mites tää IF:llä oikein menee?
Vakuutus on nyt siirretty seisonta-aikaiseen liikennevakuutukseen. IF ohjeistaa aika voimallisesti, että pyörä pitää ottaa liikennekäyttöön IF:n omilla sivuilla. Jos nyt aamulla otan pyörän käyttöön, niin miten mun käy ratsiassa? IF kertoo sivuillaan lähettävän tiedot eteenpäin Trafille. Kiinnostaisi vain tietää milloin.

Tähän asti olen helposti ottanut käyttöön ja pois kaikki vekottimet Trafin sivuilta, missä näkyy selkeästi, millä saan ajaa milloinkin. Miksiköhän tätä vaihtoehtoa ei IF mainitse? Jos käyn poistamassa Trafin sivuilta liikennekäytöstä, niin noteeraako IF silloin lainkaan hyvityksiä?
Chatti tyttö IF:n sivuilla sanoi hiukan epävarmasti, että voi Trafinkin sivuja käyttää.

Honda st1100 -97 liikennevakuutus ifissä 94€/vuosi. Kyllä nuo vahinkohistorian mukaan tulevat bonukset on mukavat.

Vakuutus on nyt siirretty seisonta-aikaiseen liikennevakuutukseen. IF ohjeistaa aika voimallisesti, että pyörä pitää ottaa liikennekäyttöön IF:n omilla sivuilla. Jos nyt aamulla otan pyörän käyttöön, niin miten mun käy ratsiassa? IF kertoo sivuillaan lähettävän tiedot eteenpäin Trafille. Kiinnostaisi vain tietää milloin.

Tähän asti olen helposti ottanut käyttöön ja pois kaikki vekottimet Trafin sivuilta, missä näkyy selkeästi, millä saan ajaa milloinkin. Miksiköhän tätä vaihtoehtoa ei IF mainitse? Jos käyn poistamassa Trafin sivuilta liikennekäytöstä, niin noteeraako IF silloin lainkaan hyvityksiä?
Chatti tyttö IF:n sivuilla sanoi hiukan epävarmasti, että voi Trafinkin sivuja käyttää.

Itse tein syksyllä liikenteestä poiston trafin sivuilla ja käyttöönoton taas keväällä. Ifin tiedot päivittyi sieltä suoraan eli ifin sivuilla en kummallakaan kerralla tehnyt mitään.

Itse tein syksyllä liikenteestä poiston trafin sivuilla ja käyttöönoton taas keväällä. Ifin tiedot päivittyi sieltä suoraan eli ifin sivuilla en kummallakaan kerralla tehnyt mitään.
Ok
Elikä maksuliikenne katkesi Trafin kautta tekemällä myös.
Joskus huhut kertoivat, että jotkut vakuutusyhtiöt eivät olisi katkaisseet maksuliikennettä ilman erikseen heille ilmoittamista. Liekö ollut sitten huhua vain?

Ok
Joskus huhut kertoivat, että jotkut vakuutusyhtiöt eivät olisi katkaisseet maksuliikennettä ilman erikseen heille ilmoittamista. Liekö ollut sitten huhua vain?

Ainakin muiden kuin liikennevakuutuksen osalta maksut juoksevat aina, ellet erikseen irtisano vakuutusta. "Voihan se hirvi juosta autotalliinkin", niin kuin Lauttasaaressa tapahtui vuonna 1997.

Vähäisenkin maalaisjärjen käytöllä pitäisi olla selvää, että liikenteestä poistetun laitteen riskit ovat pienempiä kuin liikenteessä käytettävän. Siihen pitäisikin vakuutusyhtiön tarjota kotivakuutuksen tyyppistä irtaimiston palo- ja varkausvakuutusta, eli osakaskosta pienempi versio. Se on ns Malmö-vakuutus joka kattaa vauhdittomista onnettomuuksista aiheutuvat vauriot.

Ainakin muiden kuin liikennevakuutuksen osalta maksut juoksevat aina, ellet erikseen irtisano vakuutusta. "Voihan se hirvi juosta autotalliinkin", niin kuin Lauttasaaressa tapahtui vuonna 1997.
Kaskosta putoaa pois törmäysvakuutus, mutta muut kaskon osat jäävät voimaan.

IF on ollut autovakuutuksissa ainakin sen verran ovela, että se on määritellyt törmäysvakuutuksen osuuden hyvin pieneksi hinnaltaan. On aivan eri asia, jos kaskon törmäysvakuutuksen osuus on kokonaishinnasta 20%, kuin 80%. Kasko jäi talviseisonnassa lähes täydellä hinnalla voimaan ilman törmäysvakuutusta.
Tämän kun aikoinaan hiffasin, niin pistin IF:n kanssa kaskot pois harrastekalustosta.

OP taitaa vihdoin toimia.
Pahoittelen, mutta kyseessä on auton vakuutus.

Liikennevakuutuksen hinta ennen 01.06 uudistusta kuningattaren vakuutus (nyt siis voimassa oleva vakuutus)
238,14 euroa bonus 60%

Liikennevakuutuksen hinta 01.06 uudistuksen jälkeen minulle
261,45 euroa bonus 76%

Toki olen mies ja eri ikäinen, mutta silti aika roima muutos

Joten hyvin menee:thumbup:

Yritin katsoa uutta vakuutushintaa kuningattaren tunnareilla, mutta:
Vakuutus- ja vahinkohistoriasi haku ei juuri nyt onnistu.

Joten OP pelasti taas päivän toimimattomuudellaan.
On se vaikeeta ostaa vakuutus...

Ok

Liikennevakuutus tipahti automaattisesti pois. Kasko jää voimaan. Itselläni osakasko joka kattaa nimenomaan hirvi, palo, varkaus tapaukset, jotka tietysti on hyvä olla myös säilytyksessä voimassa. Kalliimmista kaskoista en tiedä miten niissä ifillä tippuu nimenomaan nuo törmäys ja tieltäsuistumisen osuudet pois.

Vastaanpa itse itselleni.
If ilmoitti, että heidän omilta sivuilta lähtee tieto Trafiin heti. Tämä piti paikkansa, kun kävin noin vartin viiveellä tarkistamassa Trafin sivuilta tilanteen.
Laskutus seuraa myös Trafin sivuilta tehtyjä ilmoituksia käytöstä, tai poistosta. Silloin laskutus ei toimi ihan realiajassa, vaan muutaman päivän viiveellä. Toimii kuitenkin.

Back