• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutukset, eroja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kikka6

New member
Paljonko käytitte aikaa eri vakuutusfirmojen mp-vakuutusten vertailuun (mitä kattaa vs. hinnat) ja mikä oli lopputulos? Eroavatko taksat niin paljon että kannattaa kilpailuttaa?

Autovakuutuksen bonukset eivät enää siirry 2-pyöräiselle mutta paljonko sait kaskosta hyvitystä prosenteissa kanta-asiakkuuden ja/tai kotilobonuksen ansiosta vai saitko mitään? Entä auttaako 'uhkailu' vakuutusten vaihtamisesta toiseen firmaan?  
veryangry.gif

Vihjeitä muista kuin ryöstävistä vakuutusfirmoista otetaan kiitollisuudella vastaan - jos niitä ylipäänsä on olemassa..!  
bowdown.gif

Tilasin vakuutustarjoukset kolmelta eri firmalta(Tapiola, Pohjola, Fennia). Silloinen yhtiö oli If.

Tapiola&Fennian tarjous oli selkeesti kallein, en nyt muista enää määriä. Pohjolalta tuli selkeästi paras tarjous, joten vaihdoin sinne. Kaskoon sain täydet bonukset, muistaakseni kaikki yhtiöt antaa sen nykyään starttina.

Sanoisin että kannattaa kilpailuttaa. Ja kannattaa lukea tarkkaan ne tarjoukset läpi ja kysellä jokainen alennus/erikoisalennus läpi että ovat varmasti jatkuvia. Mulle kävi IF:n kanssa silleen että kaskoon sai ekaksi vuodeksi 30% erikoisalennuksen, joka sitten muuttui vain 20% vuoden jälkeen. Tuon kun summasi yhteen vielä 8% hinnankorotuksien kanssa niin mulla olisi noussut kasko hetkessä 18%, joten ei tarvinnu paljo miettiä että vaihtaisko yhtiötä.  
biggrin.gif

Aikaa tohon meni jonkin verran, katoin vain että vakuutusehdot on suunnilleen samat.

Summa summarum mun mopon kohdalla(halvin eka)

Pohjola
If
Tapiola
Fennia

suosittelen, mutta en yllytä, ottamaan ns mustalaisvakuutuksen niin, että pidät pyörässä liikennevakuutusta kesän alussa, seisonnassa pari kuukautta, ja taas vakuutuksissa syksyllä.

Ns ei-ryöstäviä yhtiöitä ei ole tähän mennessä löytynyt. Ilmoittakoon jos joku tietää.

Jos kuulut johonkin mp-kerhoon, kantsii kysellä olisko niillä jotain ryhmävakuutusta. Ne on suht. edullisia.

Nyt mulla on rahotuksen kautta vakuutus, mutta Pohjantähdestä sai aikanaan halvalla vakuutukset. Sieltä kannattaa kysästä tarjousta myöskin..

Olen tällä hetkellä fennian asiakas mutta en kyllä enää kauaa.
Katselen vakuutusyhtiötä joka korvaa myös radalla tapahtuneet vahingot.Otin yhteyttä fennian konttoriin ja kysyin asiasta ja asiakaspalvelija sanoi että kyllä kasko kattaa pyörän vahingot rataharjoitteelussa.
Tähän hän vielä lisäsi että hän varmistaa asian ja pyytää jonkun lakimiehen helsingistä soittamaan.
No niinhän siinä sitten selvisi että tämä minun loistovakuutus joka tuli pyörän rahoituksen mukana onkin sellainen joka EI kata radalla kilpailu tai sen harjoittelun yhteydessä tapahtunutta vahinkoa omalle pyörälle, se kattaa kyllä jos aiheutan vahingon mutta ei korvaa minun pyörääni.

Joten siitä sitten viisastuneena minulta jäi ahvenisto väliin ja nyt sitten etsitään yhtiötä.

Toki jos jollakin on parempaa tietoa niin mikäs siinä mutta noin sielta fenniasta minulle asiasta tiedoitettiin
nixweiss.gif

Mulla oli ennen IF. Kilpailutin netin kautta yhtiötä ja järjestykseksi tuli:

Pohjola
Fennia
Nordea vakuutus
Tapiola
IF.

Syy kilpailutukseen oli tuo IF:n 4 kk:n pakollinen kesäajo bonuksia silmälläpitäen. Noh - säästöä tuli vuositasolla yli 400 euroa, eli ehdottomasti kannattaa kilpailuttaa.

Kannattaa vertailla muutakin kuin hintaa,
esim. itsellä Pohjola ei ole saanut tehtyä korjausarviota 6 viikossa, kun kaverilla Ifillä tuli rahat tilille jo viikossa!
Tiedän ainakin missä en pidä vakuutuksia ensi kesänä....
mad.gif

Käsitinkö oikein että täys-kaskoon saa nykyään starttina täydet bonukset myös ne joilla ei ole ollut vakuutuksissa mitään ajopeliä aikaisemmin (leasing auto jo vuodesta 96)?

Käsitinkö oikein että täys-kaskoon saa nykyään starttina täydet bonukset myös ne joilla ei ole ollut vakuutuksissa mitään ajopeliä aikaisemmin (leasing auto jo vuodesta 96)?
En tiedä mitä täysbonuksella tarkoitetaan, mutta minulle ainakin mainostettiin kestotarjouksena että ensimmäiseen täyskaskoon saa 50% bonukset.

Enpä nyt viitsinyt näin vanhaan pyörään täyskaskoa ottaa, Pohjolasta silti otin tuon osakaskonkin joka oli minun vertailussa halvin.

...
No niinhän siinä sitten selvisi että tämä minun loistovakuutus joka tuli pyörän rahoituksen mukana onkin sellainen joka EI kata radalla kilpailu tai sen harjoittelun yhteydessä tapahtunutta vahinkoa omalle pyörälle, se kattaa kyllä jos aiheutan vahingon mutta ei korvaa minun pyörääni.
...

Tietääkseni mikään vakuutus ei korvaa radalla kilpailu tai sen harjoittelun yhteydessä tapahtunutta vahinkoa. Osa korvaa kuitenkin radalla suoritetussa ajoharjoittelussa tapahtuneet vahingot, vakuutusehdoissa on jonkin verran vaihtelua yhtiöiden välillä.

Ajoharjoittelu tapahtumat ovat itsestään selvästi ajoharjoittelua. Lisäksi soitin omaan vakuutusyhtiöön ja kysyin onko vapaalla vuorolla tapahtuva vahinko korvattavien joukossa, vaikka radalla olisi kilvettömiä pyöriä ja jopa autoja samaan aikaan. Vastaus oli, että eihän sen radan ehtojen mukaan tarvitse olla tyhjä, siis korvaa (jos ei kilpailla tai harjoitella sitä).

If nosti ainakin liikennevakuutuksen hintaa, oliko n.10%. Siinä meni 2 vuoden bonuksien hyöty. Nostikohan muut yhtiöt? Kyllä harmittaa...

Ostin juuri uuden pyörän (600 kuutioisen ja vakuutuspaikkana Vantaa, paikkakunta ja kuutiotilavuus on ne jotka vaikuttaa, huom!!).

Suoralla vertailulla halvin oli Pohjola, jossa kaskolle olisi tullut ensimmäisenä vuonna hintaa alennuksilla 592€. Seuraavina vuosina ilman hinnankorotuksia olisi ollut n. 620€. Tässä olisi edellytyksenä koti-, koira-, ja henkivakuutusten siirto myös ko. yhtiöön.

Sain sitten pyörän oston yhteydessä IF edustajan nimen, joka teki, kuin tekikin todella pikkasen edullisemman kokonaistarjouksen perheen vakuutuksista, mitä Pohjola, mutta mulla vaikuttikin sitten lisäksi päätökseen vakuutusten sisältö eli IFillä on mukana mm. kaskossa lunastusturva, jota muilla ei ole. Ehdottomasti kalleimmat olivat Tapiola ja Fennia, joiden kaskot olisivat olleet vuodessa n. 1400€ luokkaa. Tässä on jujuna se, että Pohjola ja IF antaa kaskoonkin suoraan -50% + muita poonuksia, jota Fennia ja Tapiola ei anna, ellei sulla ole ennestään siellä esim. auton vakuutuksia ja bonuksellista kaskoa, jonka bonarit VOIT siirtää pyörään. Liikennevakuutuksen bonuksia ei voi siirtää. Liikennevakuutukset menivät kaikilla +- 100€ sisälle.

Mulla tuli liikennevakuutukselle hinnaksi vuodessa -20% bonareilla n. 1080€ ja kasko 579€. Tästä pois tietty seisonta-aika.

Panin eilen yhtiön vaihtoon ja mikäli hinnat nousee ensi vuonna mun mielestä liikaa, niin vaihdan tietty halvempaan yhtiöön.

Kiitos erittäin hyvistä vihjeistä. Oon sitä mieltä että pyörään kannattaa sijoittaa sen minkä 'tarvii' mutta vakuutuksista pitää puristaa kaikki ilma mitä pystyy. Ne firmat porskuttaa muutenkin turhan hyvin - no offence.

Kokkopa1:n taksoja hieman hämmästelin. Tein Tapiolan sivuilla testin mp-vakuutuksen kustannuksista ja sain inhimillisemmät luvut: liikennevakuutus 122 e ja kasko 228 - 340 e 600-kuutioiselle uudelle pyörälle asuinkuntana Nurmijärvi. Kaskon perushinnat vaihtelivat 720 - 1800 e. Bonuksellisen kaskon lähtöhinnasta seisonta-ajan vähennys teki 63 %, bonus 21 % ja muut alennukset 1,8 %. Jäljelle jäi tuo 228 e eli liikennevakuutuksen kanssa yhteensä 351 e.

Asiaan paneutuminen näyttää todellakin olevan hintansa väärtti.

Jees, kyllä nykyään saa starttina täydet bonukset kaskoon vaikka ei olisi aikaisemmin ollutkaan pyörää. Ainakin mulle tarjottiin heti alkajaisiksi viime kesänä täysiä bonareita kun mä ton pyörän ostin.

Niin, IF tosiaan nosti liikennevakuutusta 5% ja kaskoa 8%. Siinä meni bonuksien noususta hyöty samantien ja kun vielä erikoisalennus kaskosta pieneni 30%-->20%...joten siksi vaihdoin Pohjolaan.

Mä tosiaan vaihdoin kaikki vakuutukset kerralla, joten se saattaa luonnollisesti vaikuttaa hintoihin. Pohjola tarjosi halvempaa liikennevakuutusta että kaskoa, sen sijaan henk.koht ja kotivakuutukset olivat vähän kalliimpia. Kokonaispaketti oli kuitenkin reilut 200€ halvempi kuin IF:llä.

IF:llä saa sen lunastusturvan, mutta katsoin ettei se mun pyörän kohdalla ollut mikään merkittävä tekijä.

Väitän,että henk.koht.käynti vakuutusyhtiöissä kannattaa. Ainakin oma vakuutukseni hinta laski merkittävästi käymällä. Saman savotan teen joka kevät ja siihen käytetty tunti/pari maksaa vaivan. 1300 kuutioisen liikenne ja kasko yhteensä 130,- / kk If:ssa.

Asiaan kannattaa todella paneutua. Älkää kuitenkaan uskoko nettilaskureihin! Osa vakuutusyhtiöistä antaa todella laskuristaan poikkeavia tarjouksia, kun niitä kyselee suoraan konttorista.

Suosittelen ehdottomasti myös tapaa, jolla kasaatte ”kimpparyhmän”, vaikka viisi frendiä, jotka kyselee hintaa samaan mopoon, joka mielellään sillä yhdellä todella on. Tarjouksia voi sitten esitellä vakuutusyhtiössä ja kuunnella ihmeissään ikävaikutuksia ja eroavia seutujen riskiluokituksia jne.

Osalla seuroista on tosi edullisia vakuutuksia, mutta aloittavat eivät välttämättä pääse eduista osallisiksi.

Vakuutusrintamalla todella tapahtuu talven aikana jotain! Onko se lopultakin myönteistä, jää nähtäväksi. Talkookansaa tultaneen tarvitsemaan!

Kokkopa1:n taksoja hieman hämmästelin. Tein Tapiolan sivuilla testin mp-vakuutuksen kustannuksista ja sain inhimillisemmät luvut: liikennevakuutus 122 e ja kasko 228 - 340 e 600-kuutioiselle uudelle pyörälle asuinkuntana Nurmijärvi. Kaskon perushinnat vaihtelivat 720 - 1800 e. Bonuksellisen kaskon lähtöhinnasta seisonta-ajan vähennys teki 63 %, bonus 21 % ja muut alennukset 1,8 %. Jäljelle jäi tuo 228 e eli liikennevakuutuksen kanssa yhteensä 351 e.

Kyllä mä ihmettelen, että millä laskurilla olet nuo laskenut:

Tapiolan laskuria itse käytin ja sain seuraavaa:

Uusi Honda CB 600 Hornet, liikennebonukset 20% ja kasko 60% ja Tapiolan asiakkuus yli 10 vuotta. Seisonta-ajalla 7 kuukautta ja maksut 4 erässä.

Vantaa, liikenne 473€ ja kasko 286€ = 759€, 151€ omavastuu

Nurmijärvi, liikenne 417€ ja kasko 286€ = 703€, 151€ omavastuulla. Nämä siis niitä maksuja, jota jäävät maksettavaksi, joten oma tarjoukseni IF:istä alle 700€ pesee nuo molemmat.

Kyllä mä ihmettelen, että millä laskurilla olet nuo laskenut:

Tapiolan laskuria itse käytin ja sain seuraavaa:

Uusi Honda CB 600 Hornet, liikennebonukset 20% ja kasko 60% ja Tapiolan asiakkuus yli 10 vuotta. Seisonta-ajalla 7 kuukautta ja maksut 4 erässä.

Vantaa, liikenne 473€ ja kasko 286€ = 759€, 151€ omavastuu

Nurmijärvi, liikenne 417€ ja kasko 286€ = 703€, 151€ omavastuulla. Nämä siis niitä maksuja, jota jäävät maksettavaksi, joten oma tarjoukseni IF:istä alle 700€ pesee nuo molemmat.
Ero taitaa tulla mun bonuksista: sekä liikennevakuutuksesta että kaskosta saan täydet 70 %  
wink.gif
ja mulla myös yli 10 vuoden asiakkuus. Maksutapa kertaheittona koska se tulee halvimmaksi.

Olen jo heittänyt tarjouspyynnöt kolmeen muuhun lafkaan joten odottelen mielenkiinnolla vastineita...

062802moto_prv.gif

HITSIN HITSI !!!

Olin tossa yhden kesän-03 ilman pyörää... ja sopiva pyörä kesäksi-04 löytyi toukukuussa 12 päivä...
NYT EN SAA BOONUKSIA NOUSEE
puuttuu 1vrk 140 vrk:sta  vakuutuskaudenaikana...

PER... PER... STANA...

Back