• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutuksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harjee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

harjee

New member
Hitaat palkitaan. Uusien ehtojen Pohjolan kasko+liikenne vak.on sarjassaan ehkä kakkein ja ehtojen osalta jäykin.
Turva ja Sampo  huokeimpia ja ehdot joustavia 22.4.-06 tiedoilla.
062802moto_prv.gif

Toi sun juttu ei kerro mitään !
Laita edes mikä pyörä ja bonarit
omg.gif

Voi antaa kyllä enemmänkin perusteluja
wink.gif

No joopa joo. Nyt mä ryntään ihan heti vaihtamaan vakuutusyhtiötä (voi kun olisi jo huominen).

Sen verran syväanalyyttinen vertailu perusteluineen tuossa tuli.
tounge.gif

Vastauksia Honda Xl 1000 Varadero Pohjola 740€ Turva 680€ sisältää mahdollisuuden seisontavakuutukseen jos on 30 päivää ajokyvytön. Kawa zzr 1200 6kk ajoa ja 6kk seisontaa 100€ alle Pohjolan Sammosta ( alle 600€). Kyseiset vakuutukset on neuvoteltu tiskillä, ilmeisesti muissa yhtiöissä on vakava paniikki kun Pohjola on kaapannut MP vakuutukset.

No eipä toi paniikki Turvassa ainakaan näy, kun vakuutuksen hinta satasen kalliimpi kuin Pohjolassa.
mad.gif

Taitaa tuo pyörä- ja asiakaskohtainen haitari kuitenkin vielä olla suurempi kuin yhtiöiden väliset yleiset erot. Joku asiakas, jollain pyörällä saa jostain yhtiöstä paremman tarjouksen kuin toisesta.

- asiakassuhde
- ikä
- asuinkunta
- bonustilanne
- pyörä
- normaalin henkilökohtaisen ajokauden pituus
- ...?

ovat tekijöitä, jotka saattavat keikauttaa vaakaa eri yhtiöiden välisessä vertailussa arvaamattomasti.

Eli en ole valmis allekirjoittamaan kategorisia lausuntoja, että yksi vakuutusyhtiö on aina halvempi kuin toinen - tapauksesta riippumatta. Jokaisen kannattaa verrata hinnat omalla pyörällään / taustallaan.

Pyörä on BMW K1200 LT, liikennevakuutuksen bonukset 25, ikä 55 ja paikkakunta Tornio. Ifissä kaikki muut vakuutukset ja pitkä asiakas suhde. Pohjola teki ylivoimaisen edullisen tarjouksen verrattuna If.iin ja Tapiolaan, joilla oli miltei eurolleen sama hinta.Liikenne vakuutus + Isokasko Pohjolassa koko vuosi yhteensä 529 € eikä seisonta-aika mahdollisuutta. Toisilla 5 kk: ajolla vapusta syyskuun loppuun sama 695 ja 701 euroa. Ifillä 701 mutta sisälsi myös lunastusturvan, joka hieman tasoittaa eroa, mutta totesivat etteivät pysty kilpailijan hintaan. Joten pyörän vakuutukset siirtyivät Pohjolaan ainakin ensi vuodenvaihteeseen saakka, jolloin kuulemma Ifillekin tulee vastaava seisonta-ajaton vakuutus. Muut vakuutukset jäivät Ifiin.

Meikän tapauksessa Turva pisti >300e halvemmaksi vuositasolla kuin nykyinen Pohjola. Pohjolalla sanottiin, että ei oo tinkivaraa...meni siis vaihtoon.

Pyöränä Yamaha FZS1000, bonarit 35/70, kuski sen 27v.

Meikän tapauksessa Turva pisti >300e halvemmaksi vuositasolla kuin nykyinen Pohjola. Pohjolalla sanottiin, että ei oo tinkivaraa...meni siis vaihtoon.

Taidat kuulua niin pyöräsi kuin ikäsikin puolesta siihen ryhmään, jonka vakuutukset eivät Pohjolassa välttämättä paljoa pudonneetkaan...
tounge.gif

Toista se on tämmöisellä yli viisikymppisellä vanhalla äijällä jonka pyörässä tehoa on vain 85 kW ja painoa 400 kg. Hinnat putoo että ropina käy...
biggrin.gif

t. pozo
062802moto_prv.gif

Mulla on K1200LT, ikä 37, Oulunsalo, liikennevakuutukset 20%
ja vakuutuksen hinnaksi tuli Pohjolassa 680/vuosi.
Fennia tuli vastaan ja sain vakuutukseksi 700/6kk. Jäin Fennian
asiakkaaksi, kun siellä oli muutamat muut ehdot paremmat.
Mutta 529/vuosi kuulostaa tosi edulliselta. Oon kyllä kateellinen  
bawling.gif

pitää vissiin oottaa 10 vuotta, että pääsee samaan hinnoittelukategoriaan.

R1100RT '98. Järvenpää, kuski 45v. Bonarit liikenne 70%, kasko 60%.
Fenniasta kesän ajelut 364 Euroa (5 kk).
Bruttohintahan olisi Fenniassa aivan aunuksesta. Mutta nyt vakuutuskirjassa seisoo "Hyvän vahinkosuhteen antama hyvitys 70%". Eli kyllä ne vakuutusyhtiötkin voivat hintoja tarkistaa, jos haluavat. Tosin toi mun "hyvä vahinkosuhde" on kestänyt 24 vuotta....
Ai niin, Pohjolan tarjous oli 416 € ja Tapiolan 427 €. Ajoajat olisi olleet pidemmät, mutta 5 kk riittää mulle ja nettohinta ratkaisi pelin. Ainakin taas vuodeksi!

Mulla R1200RT liikenne 70% Kasko 60%. Ikää 54 ( äijällä ) vakuutukset Fenniassa jo vuosia kuin myös koti- yms.
Myös Hyvän vahinkosuhteen takia extra hyvitys 70%. Maksettavaa jää loppujen lopuksi 538,64 € kuudessa kuukaudessa. Uskon että pitkä suhde ja hoidetut asiat auttavat saamaan sopivia vakuutuksia.

Turva pisti mulle kanssa paremmaksi sekä FZS 1000, että VN 800 osalta. Olen julkaisut hinnat noihin myös Pohjolalta merkkikohtaista topic'eissa.

Pohjolan tarjoukset oli kyllä myös asiallisia. En hauku
lookaround_orig.gif

Lisätään: Fennialla oli vitsitarjous
wink.gif

Kaikki puhuu vaan halvimmasta hinnasta, oletteko vertailleet myös vakuutuksen korvausehtoja ym. eri yhtiöiden välillä? Sillä puolella voi olla aika suuriakin eroja...
smile_org.gif

Kaikki puhuu vaan halvimmasta hinnasta, oletteko vertailleet myös vakuutuksen korvausehtoja ym. eri yhtiöiden välillä? Sillä puolella voi olla aika suuriakin eroja...
smile_org.gif
Merkittävä näkökulma. Valitettavasti koko totuus ei löydy vakuutusehdoista. Se, merkittävämmältä osin, löytyy korvauspäätöksistä ja siihen menee aikaa –ja sitten kerkiää jo lakikin vaihtua –ainakin aikataulun mukaan
lookaround_orig.gif

Back