• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutus maksut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bikervepsu

New member
Minkälainen vakuutus teillä on ja missä? Minulla on seisonta-ajaton vakuutus. Se on kuulemma helpompi vakuutus ottaa kun taas seisonta vakuutus. Mitä eroa näillä hinnan suhteella on.

Ja miten voisi prätkän tehoja kuristaa niin, että vakuutus maksut pienenesivät. Onko sellainen edes mahdollista ja vaikuttaako se prätkän vakuutuksen hintaan?

Minkälainen vakuutus teillä on ja missä? Minulla on seisonta-ajaton vakuutus. Se on kuulemma helpompi vakuutus ottaa kun taas seisonta vakuutus. Mitä eroa näillä hinnan suhteella on.

Ja miten voisi prätkän tehoja kuristaa niin, että vakuutus maksut pienenesivät. Onko sellainen edes mahdollista ja vaikuttaako se prätkän vakuutuksen hintaan?
Seisonta-ajaton Nordeassa.

Mikäli et tarvitse kuristettua (alle 25kW) kortin puolesta, niin älä ala värkkäämään turhaan. Vakuutusmaksut putoavat pyörästä riippuen, mutta tehojen kuristamisen toteuttaminen maksaa ja tarvitset vielä todistuksen siitä, että vehje on alle 25kW sekä muutoskatsastat pyöräsi.

Kai tällä pitkässä juoksussa saavuttaa taloudellisia säästöjä, mutta luulempa että kuljettaja kyllästyy kuristuksiin ennen säästöjen syntyä.

Itsellä halvin ratkaisu oli Tapiolan ympärivuotinen, mutta huhti ja lokakuun seisova vaihtoehto.. Kun kaskon vielä muokkasi talvikaudeksi vain palon ja varkauden sisältäväksi, hinnasta tuli ihan siedettävä..

Tosin tänä keväänä nostivat hintoja reippaanlaisesti...

Ainoa v-mäinen seikka tässä on se, että joka jumalan kevät saa oikoa seisonta-aikoja, sekä joutuu käynnistämään kaskon kolariturva-osuuden. Laput saa katsoa todella tarkkaan läpi ennen maksamista. Teoriassa ne pitäisi mennä automaattisesti OK, mutta käytäntö on toinen..
033102ass_1_prv.gif

Välillä tuntuu että ne sotketaan tarkoituksella..
nixweiss.gif

sanoi:
nixweiss.gif

Olen kyllä tästä täsmälleen samaa mieltä. Itse kävin Tapiolassa kysymässä vakuutusta jo joskus maaliskuussa. Hinnasta sovittiin jo silloin tarjouksen muodossa, mutta koska pyörän omistus siirtyi nimiini vasta huhti/toukokuun vaihteessa, niin saatiin itse sopimus tehtyä vasta silloin. Vakuutuksen hinta oli pompsahtanut tänä aikana (ilman bonuksia tai muitakaan etuja) yli 140 euroa!?!?  
crazy.gif
Olin vähän, että mitvit?? Hintaa ei kuulemma enää voi millään alentaa.

Taitaa mennä koko lafka boikottiin, kun tuommoista vatulointia on. Hintaa ei voi enää alentaa, koska en sitä silloin sopinut (lue: en voinut sitä silloin sopia).

Pitänee käydä itse kysymässä Nordeaa, jos kerta sieltä on halpoja joku saanut. Turva kait on toinen edullinen, ja sitten IF. Mikä näistä sitten on paras, ken tietää?

Itsellä lähtee Pohjola kiertoon kun nostivat hintaa reippaanlaisesti..

If:iin taitaa tällä kertaa kallistua.

mulla 1000gsx-r 04 ja ajan sillä 5kk ja 1 vko,osakasko,ilkivalta ja hinauspalvelun kansssa hinta n.500... lähivakuutus.. jos oisin ottanu koko vuodex nii ois ollu jotain 800..
cool.gif
nii ja bonuksia mulla on 45% liikenteessä

esim. lähivakuutuksessa honda cbr 600 täyskasko, seisonta-ajallinen ajoaika toukokuu-syyskuu n.766e, seisonta-ajaton n.268e
että onhan tossa aikamoinen ero...

Pohjantähdeltä tilasin vakuutuksen justiinsa täystehoiseen 600 ninjaan ja maksoi täyskasko + liikennevakuutus noin 630e. Mielestäni ei paha, seuraavaksi halvin kasko oli 900e. Kannatti nähä vaivaa ja kilpailuttaa =) Ja omavastuu 150e.

sanoi:
nixweiss.gif

Olen kyllä tästä täsmälleen samaa mieltä. Itse kävin Tapiolassa kysymässä vakuutusta jo joskus maaliskuussa. Hinnasta sovittiin jo silloin tarjouksen muodossa, mutta koska pyörän omistus siirtyi nimiini vasta huhti/toukokuun vaihteessa, niin saatiin itse sopimus tehtyä vasta silloin. Vakuutuksen hinta oli pompsahtanut tänä aikana (ilman bonuksia tai muitakaan etuja) yli 140 euroa!?!?  
crazy.gif
Olin vähän, että mitvit?? Hintaa ei kuulemma enää voi millään alentaa.

Taitaa mennä koko lafka boikottiin, kun tuommoista vatulointia on. Hintaa ei voi enää alentaa, koska en sitä silloin sopinut (lue: en voinut sitä silloin sopia).

Pitänee käydä itse kysymässä Nordeaa, jos kerta sieltä on halpoja joku saanut. Turva kait on toinen edullinen, ja sitten IF. Mikä näistä sitten on paras, ken tietää?
Mä sain Tapiolalta tarjouksen vakuutuksesta 24.3.2009 ja olin suht. tyytyväinen, joten nimi alle. Annas olla kun vakuutuskirja/lasku tuli, meinasi leuka loksahtaa ja tunnettu mitvit paikallaan -> hinta oli reilu 200€ korkeampi kuin tarjouksessa tarjottu/sovittu. Bonuksetkin oli muuttuneet todellisista 35/70% -> 50/50%.

No, puhelin kauniiseen käteen ja tivaamaan syytä moiseen. Itselleni tyypilliseen lämpimään sävyyn kerroin, ettei pyörä ole heillä vakuutettuna edes laskun eräpäivään asti jos ei ala hinta muuttumaan takaisin kohti tarjouksessa luvattua ja jatkoin, että jopa heidän tyttärensä Turva antaa huomattavasti parempaan hintaan ko. vakuutuksen (ei ihan perustunut tietoon, mutta vissiin toimi). Lisäksi tivasin syytä siihen, että kaskovakuutuksen bonus oli tippunut 20 pinnaa. Nousseesta liikennevakuutuksen bonuksesta mainitsin positiiviseen sävyyn. Syy maksun nousuun oli kuulemma 1.4.2009 voimaan tulleet uudet hinnat. Hohhoijaa, näitä hintoja eivät vissiin tienneet viikkoa aiemmin tarjousta rustatessaan. Onneksi sain tarjouksen paperilla, kuten tulen aina pyytämään täst.edes.

No, kaveri lupasi selvittää ja soittaa minulla takaisin (kun tulin maininneeksi, etten välittäisi maksaa puhelua, jolla oiotaan heidän tekemiään mokia). Soitto tuli kuten luvattu, kaveri kertoi keskustelleensä vakuutukseni hinnasta ja korjanneensa bonukset (tosin liikenne jää korkeampaan 50%:n). Lopputulos; nyt ensimmäisenä vuonna erikoishinta, joka painettiin alle alunperin tarjotun ja sitten vuoden päästä hinta normalisoituu. Tuohan ei sitten tarkoita muuta kuin, että pyörän vakuutus vaihtaa firmaa vuoden päästä, mutta se on ensivuoden asia.

Joku voisi kysyä, onko noissa vakuutuksissa ilmaa, kun puhelinsoitolla hinta putosi n. 300€ ja vielä n. 70€ alle alunperin tarjotun??

Älä vain tyydy tuohon "hintaa ei voi millään laskea" -selitykseen. Näyttää aivan hyvin voivan ja vielä reilusti (lue kolmannes). Nyt oma vakuutukseni kaikilla krumeluureilla n. 630€ Tapiolan yrittämän, oliko se nyt 920€:n sijaan.

Oletko muuten tietoinen, että Tapiolassakin moottoripyörän vakuutusmaksu menee siten, että kesällä maksetaan enemmän ja talvella sitten reilusti vähemmän? Minä en tiennyt, missään esitteessä tai edes vakuutusehdoissa ei moisesta taida olla mainintaa ja sekös sekoitti taas pakan ja aiheutti uuden puhelinsoiton, kun sain laskun, jossa ei mikään luku täsmännyt. Helpottivat vielä sotkemalla samaan soppaan auton, josta luonnollisesti maksetaan (tai siis me persaukiset maksetaan) neljässä tasaerässä.

Ympärivuotisessa vakuutuksessa If laskuttaa tasaisesti, läpi vuoden, eikä niin kuin moni muu tekee että kesäkaudella on reippaasti korkeammat maksut. Ja ainakaan If:ssä ei kastraatio 25kW:ksi laske vakuutusmaksua kuin muutaman kympin vuodessa = ei todellakaan kannata kun se itse kuristaminenkin maksaa jo jotain - ellei sitten ajo-oikeus pakota kuristamaan
lookaround_orig.gif

Jos pyörä on ajossa vähintään 6kk vuodessa, seisonta-ajallinen vakuutus tulee kalliimmaksi... siis liikennevakuutus (tätä vakuutusyhtiöiden logiikkaa en ymmärrä) ja jopa 5kk ajoajalla saattaa tuo vakuutusmaksu olla yhtä suuri kuin ympärivuotisella vakuutuksella.

Tyttelillä kun OLI If:ssä VFR:n vakuutus sen yhden hetken laskun tulon jälkeen (liikenne), ympärivuotisen perusmaksu n.1500 eskoa ja seisonta-ajallinen 6kk ajolla liki 1700eskoa... no ne meni Tapiolaan ja jotain 700€ perusmaksu miinus 70% bonarit (ympärivuotinen)

Unohdin sanoa, että mulla on Suzuki GSX 750 v 83. Minulla on siinä vaan pakollinen liikenne vakuutus. En kuulemma saanut siihen mitään muuta vakuutusuta koska mun prätkä on iältään niin vanha. Harmittaa, että siinä vakuutus on seisonta ajattomassa aika kallis vuodessa se on 508 euroa. Olen saanut sen neljään erään. Mutta se ei riittänyt. Kannattaako mun ottaa se seisonta vakuutus. Mulle se taas ei käy koska mä ajan paljon. Ajan aina marraskuulle asti aina kun kelit sallii.

Tää kesäkausi on kuulemma kalliimpi koska mp:llä ajetaan niin paljon keskikesällä. Siksi ajattelin kannattaisiko sitä mun seiska puolikasta kuristaa vakuutuksen takia? Mun mp ajokortilla saan ajaa minkätehtoista moottoripyörää. Minä en haluaisi vaihtaa prätkää pienenmpään mp. Mitä mä tekisin minkälaisen vakuutuksen minun kannattaisi ottaa?

Minulla on Lähivakuutus. Voiko vakuutuksen ottaa muualtakin vaikka ei ole kyseistä vakuutus konttoria kylällä? Ilman vakuutusta ei voi ja ei saa ajaa.

sport05.gif

Kuten aikaisemminkin viisaat sanoivat:
Kuristaminen ei näyttäisi liikennevakuutukseen vaikuttavan mitenkään (lieneekö Tapiolan laskuri kevätväsymyksessä...). Yritin laskeskella eri firmojen maksuja, mutta vaikeaahan se on kun kotikuntia ja syntymäaikoja saa arvailla. Lisäksi sinulla lienee bonuksiakin kertyneenä.

Tottakai voit vaihtaa vakuutuksesi mihin tahansa suomalaiseen vakuutuksentarjoajaan, konttoria et tarvitse! Niitähän on Tapiola, Turva, Pohjola, If... Mitä näistä keskusteluista olen katellut, niin suosituimpana/edullisimpana pidetään melko tasaväkisesti Pohjolaa ja Tapiolaa. Kannattaa suoraan soittaa suoraan ja vertailla tarjouksia, soittaa uudestaan ja kilpailuttaa! Sitkeä työ toivon mukaan palkitaan.

Ps. Kotikuntaa sinun ei tarvi olla nähnytkään -- sillä voi olla iso vaikutus vakuutusmaksuun. Ite asun pohjosessa (kotikuntana syntymäkunta, ei se missä asun tällä hetkellä) ja vakuutusmaksut tulee olemaan n. 850. Samoilla tiedoilla Helsinkiläinen saa pulittaa yli 1200 e! Jos asut muussa kuin kotikunnassa, kannattaa olla tarkkana - vakuutusyhtiöt mielellään "unohtavat" kotikunnan ja laskevat maksut sen mukaan mikä heille edullisempi on.

Tsemppiä!

Aurinkopaistaa ja mieli tekisi lähteä ajamaan. Mutta kun olen vilustunut ja syön troppeja. Ja Suiza on taas huollossa sähkövian vuoksi. Muuten siihen on tehty kaikki perus huolto tarkastus. Pahus

Tein netissä Pohjolasta tarjous pyynnön ja sieltä tuli eilen paksu kirje. Jossa kiitettiin mielenkiinnostasi meitä kohtaan. Siinä sanottiin, että ne ottavat minuun jossain vaiheessa yhteyttä.

Sieltä tulikin ihan mukava loppu summa mikä helpotti pikkasen oloa. Se oli kuitenkin vain 50 euron erotus Lähivakuutukseen. Jossa se siellä on 508 euroa ja tämä Pohjola on 454 egeä. Mitenköhän se meinaa vaikuttaa siihen seisonta-ajalliseen vakuutukseen? Onko se myös halvempi eikä ole kahtasataa euroa kalliimpi niin kuin Lähivakuutuksessa. Tipahtaako se kesä hinta siitä roimasti alas? Olisi mukava tietää jo näin etu käteen.

Ja voikohan Pohjolan konttorissa irtisanoa Lähivakuutuksen? Nimittäin se Lähivakuutuksen mamma sanoi aika ikävästi mulle. Että eikös se lälläri skootteri olisi kuitenkin edullisempi vaihto ehto näin vakuutuksen kannalta? Mä menin aika hiljaiseksi kun mä kuulin mitä se sanoi. Harmi, että siinä oli muutama asiakas niin en kehdannut ruveta sättimään ja solvaamaan sitä. Ja muutenkin mä taidan olla liian kiltti en pysty sanomaan toistesta mitään pahaa.

sport05.gif

pyydäpäs vielä IF:stä tarjous. saattaa olla vielä edullisempi, kun sulla on noin vanha pyörä. ainakin itse sain vm90 sutsukiin halvimman IF:stä. ja on siis ympärivuotinen vakuutus.

maksu neljässä erässä jotka ovat saman suuruisia, eikä niinkuin Pohjolalla että kesällä maksetaan enemmän ja talvella vähemmän
033102ass_1_prv.gif

Pohjantähden vakutuuslaskuri tarjoaa peruskaskolle hintaa 831e/v, mutta missään ei lue että siihen kuuluu myös liikenne vakuutus siihen hintaan. Hieno kun eivät saa selvästi ilmoitettua kokohintaa yhdelle perkeleen vakuutukselle..

Nyt sitten kävi Nordean kanssa niin, että väänsin oikein rautalangasta että kuuluuhan nyt sovittuun hintaan liikenne ja kasko ja hinnaksi tuli 760e. No näin kolme viikkoa myöhemmin sitten tulee lasku+vakuutuskirja jossa hinta on pompsahtanut sinne 1450e
bowdown.gif
Ei sitä sitten voinut vissiin tajuta kun kysyin monta helvetin kertaa että kuuluuhan nyt kasko+liikenne tuohon 760e niin joo joo oli vastaus.. Ei siinä mtn, pistin postia firmaan ja katsotaan mitä sieltä sitten tulee..

Back