Vakuutusten kiertoa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vonikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vonikka

New member
Tuli tuossa mieleen kun makselin moottoripyörävakuutuksen pois seuraavanlainen idea:

Kaverin kanssa jos vaihdan pyöriä syksyllä kun kausi loppuu niin silloinhan minulle maksetaan ne n. puolen vuoden maksut takaisin (fakta)

Kun sitten tämän uuden pyörän otan vakuutuksiin niin onkohan mahdollista sitä laittaa seisontaan rekisteröidessä kun eihän siinä ole mitään järkeä maksaa talvesta vakuutuksia?

Kun taas sitten kevät koittaa niin vaihdamme pyöriä keskenäämme ja laitamme vakuutukset normaalisti voimaan.

Tällä menetelmällä säästöä tulisi vuotta kohti tällä hetkellä noin 500 Eur/nuppi. Pois lukien ne omistajan vaihdos maksut. Tai sitten ottais pelkät liikenteet jos ei saa seisontaan niin silloin säästö n. 250 Eur/nuppi.

Tai sitten vaihtoehtoisesti ei olleenkaan ota mitään seisonta vakuutusta ja ottaa riskin että joku ottaa ja polttaa tuon minun oman tallin.

Ja persaukisten vininää tämä ei ole vaan ainahan sitä säästää ennemmin kuin maksaa turhasta.
 
Ihan näin ei taida mennä.

Jos vaihtaa pyörää, niin palautus tulee mistä ja miltä ajalta?

Moottoriajoneuvon rekisteröinnin yhteydessä on aina tehtävä vakuutus.

Onko tässä muuta säästöä kuin normaali seisontavakuutuksesta tuleva?
 
Pohjolalla oli ainakin maksut "painoitettu" kuukausille, heinäkuu oli kallein prosentuaalisesti, siitä sitten kumpaankin suuntaan halpena. En muista prosentteja, mutta tulee vaan mieleen jonkinlainen pylväsdiagrammi niistä. Eiköhän se niiden webistä löydy kun vaan hakee.
 
Tapiolassakin nuo talvikuukaudet tulee "kaupanpäälle", eli niiden arvo on periaatteessa 0€ tuosta vuoden vakuutuksesta.

Eli taitaa kusta tämä idea...
omg.gif
 
Eli fakta on se että saan puolet vuoden summasta pois jos omistan pyörän vain puolivuotta (näin sanoivat pohjolassa). Maksu erät vain on painotettu tuonne kesän ajalle.

EDIT: en sitten tiedä tiesikö pohjolan tätikään siitä mitäään sen kummemmin...
 
Mietitäänpä tätä vähäsen. Jos pohjolassa todella säästää omistamalla fillarin vain puoli vuotta niin kun ostaa uuden fillarin tai vaihtaa päittäin, niin sitten uusi pitäisi rekisteröidä ja ottaa vakuutus sellaisesta yhtiöstä jossa on vielä olemassa seisonta-ajan hyvitys vakuutuksessa. Muutenhan tuo ei oikein onnaa.

ja tuo pohjolaviritys kannattaa nyt ensin varmistaa 100% ennenkuin tekee mitään virityksiä.

Sitten toinen vaihtoehto on ottaa vakuutus suoraan sieltä mistä saa seisonta-ajan hyvitystä, edellyttäen tietysti että hinta on sinulle kohdallaan. Huomaa että rekisteröinti maksaa kymmenisen euroa per laaki ja vaivannäköä tulee hiukkasen.
 
Ei ihan kaukaa haettu idea... Mitäpäs jos funtisit tätä enemmän:
Syksyllä, kun ajokausi loppuu, vaihdat vain pyöräsi vakuutuksen esim. Pohjolan vanhan mallin vakuutukseen ja laitat pyörän normaalisti seisontaan??
Ei omistajanvaihdoksia, ainoastaan vakuutusmuodon vaihdos? ja jos vakuutus säilyy samassa yhtiössä, kaiken järjen mukaan ei edes rekisteriotetta tarvitse muuttaa  
tounge.gif

En tiedä onko tuo mahdollista, täytyis kesän aikan ottaa selvää. Jos joku on jo asiaa paremmin tutkinut niin ilomielin otetaan vinkkejä vastaan miten vakuutuksissa vois säästää entisestään  
baaa.gif
 
Ei onnaa ottaa enään uusia vakuutuksia pohjolassa seisonta-ajalla. Se mahdollisuus on niillä joilla moiset on ollut ennen vakuutusten muuttumista. Ja jos sitten vaihdat pyörään joudut ottaa uuden malliset vakuutkset joten silloin poistuu sekin mahdollisuus..
 
Tapiolassakin nuo talvikuukaudet tulee "kaupanpäälle", eli niiden arvo on periaatteessa 0€ tuosta vuoden vakuutuksesta.

Eli taitaa kusta tämä idea...
omg.gif
niin luulempa että nuo vakuutuksen antajat on tämän asian ajatelleet........saattaahan sitä saada anteeksi sen 5kk vakuutukset... jotka muutenkin on hinnoiteltu alas.. eli saatava mahdollinen hyöty = ? 0.00€
 
Vähän offtopic:

sanoi:
Tai sitten vaihtoehtoisesti ei olleenkaan ota mitään seisonta vakuutusta ja ottaa riskin että joku ottaa ja polttaa tuon minun oman tallin.

Rekisterissä oleva ajoneuvo pitää olla aina vähintään seisontavakuutuksessa. Muuten joutuu maksumieheksi myöhemmin. Maksun vakuuttamattomalta ajalta korkoineen perii vakuutusyhtiöiden joku keskusliitto tms... takautuvasti.
Tuon asian opin kantapään kautta yhden kotilonromun kanssa.

Pystyköhän sitä voimassa olevaa vakuutusta edes irtisanomaan nykyään jos ajoneuvo on rekisterissä?
 
Minulle ainakin Pohjolan täti sanoi juurikin niin, että talvikuukaudet on hinnoiteltu kattamaan nimenomaan tuollaista normaalia seisontaa vastaavat kulut. Eli, kuten yllä on jo todettu, myös vakuutuskuukaudet ovat eri hintaisia, eikä painotus koske pelkästään noita maksuja. Näin ollen jos vaihdat kaverin kanssa pärrän syksyllä ja otat vakuutukset sitten vaikka If:stä seisonnalla, saat korvauksena (sanotaan vaikka Pohjolasta) varmaan aika tarkalleen sen mitä joudut sitten If:lle maksamaan. Eli homma kosahti.
 
Tarttee käyrä huomenna uudestaan pohjolassa
062802moto_prv.gif


Tosin siellä ne laski kaverin Zetalle vakuutukset hintaan 450e ja parin päivän päästä hinta olikin 950e... Et se siit´ä pohjolan ammattitaidosta.
 
Osta pyörä kilvettömänä ja aja se pakulla talliin
idea3.gif

Sit ei tartte maksaa talvesta vakuutusta, keväällä sit rekisteröit sen :P
Tosin et taida tossakaan säästää, muuten vakuutusyhtiöitä on varmasti aikas vaikea kiertää tolleen..
 
Back
Ylös