Välityksiä pienemmäksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

viltsu81

New member
Kokemuksia ja mielipiteitä:

Pyörässä tällä hetkellä vakiorattaat: 17/42. Toi ykkönen on naurettavan pitkä ja toisaalta 6-vaihteen maksiminopeus ei oo koskaan käytössä, eli ajattelin jos sitä vähän pienentäisi noita välityksiä. Onko kokemuksia koskien ko. pyörän (löytyy tosta alta) välityksien muuttamisesta? Mietin että tollanen 16/44 setti voisi toimia ihan kivasti, kun ajatuksena saada välitykset siten että ykkösen punaraja heiluu siellä 120-130km/h, huiput kutosella saa mun puolesta jäädä vaikka 240-250km/h paikkeille.

Oonko ihan pihalla? Riittäiskö tuohon esim. 17/44?

Toi 17/44 ero on vielä aika pieni, joten myös pienempää eturatasta messiin.

Itsellä vähän uudemmassa kiksussa 16/45. Vakiona taitaa olla samat ku sulla.

Itsekin noita laskenut joskus tuolla Gearingcommanderilla. Aina olen kuitenkin päätynyt ostamaan Renthalin Race Gearing -satsin, jossa on siis -1 / +1. Hyvin toiminut 600 gixussa ja myös tuossa 750 gixussa pitäisi toimia (kunhan setin saa vaihdettua ensin).

Yleisesti porukka on käyttänyt -1/+2 muutosta, no en tiedä kilosista, mutta 600/750 Suikissa.
Kiitos linkistä, löysinkin jo ton vanhoista keskusteluista!

Mitä käytännön eroa kilosten vs 600/750 ratastamisessa alaspäin voisi olla?
Jaa a, varmaan laatikossa jotain eroa (kilosessa enemmän tehoa...). Mutta näyttäisi olevan sama vakio ratastus 17/42 750&1000, eli sen puolesta laita vaikka toi -1/+2. Se on varmaan aika passeli, mulla on nyt -1/+4 ja kohta -2/+4
smile_org.gif

suosittelen -1 eteen, helppo toteuttaa ja lyhentää ykköstä sen verran ettei ole niin tuskallinen ajettava ruuhkassa ym.
Huiput jää vielä johonkin päälle 270km/h eikä kierrokset matka-ajossa nouse ratkaisevasti.

-jos ei siis ihan radikaalia muutosta haeta..

Kiitos kommenteista. Onko kukaan huomannut muuta eroa noin niinku käytännössä? Paitti kevyempi keula ja helvetin alhainen loppunopeus (
baaa.gif
), onko bensankulutus noussu paljon, öljynvaihtoväli tihentyny, kortti useammin kuivumassa?

-1 väleillä oli 1kk kortti hyllyllä ja -1/+2 väleillä 4kk että se ainakin eroa. Sekin vielä että tästä lähtien kaikissa mun gixxuissa on -1/+2 välit.... Mutkapätkällä paljon mukavempi ja pyörästä tulee agressiivisempi. Jos tourinkia ajaa nii sit ei mut jos ajaa niiku noilla kuuluu nii ei muutaku noi alle.

-1 väleillä oli 1kk kortti hyllyllä ja -1/+2 väleillä 4kk että se ainakin eroa. Sekin vielä että tästä lähtien kaikissa mun gixxuissa on -1/+2 välit.... Mutkapätkällä paljon mukavempi ja pyörästä tulee agressiivisempi. Jos tourinkia ajaa nii sit ei mut jos ajaa niiku noilla kuuluu nii ei muutaku noi alle.
Eiköhän tää ratkassu sen: -1/+2; pitää alkaa selata vaihtoehtoja.

Eli valitsit kortin kuivatusajaksi 4kk.  
biggrin.gif

Eli valitsit kortin kuivatusajaksi 4kk.  
biggrin.gif
Kyllä. Alunperin olin suunnitellut -2/+8, mutta Pokon esittämän laskentakaavan mukaan se johtaisi jo 14kk ajokieltoon  
baaa.gif

Asiasta peräsuoleen:

Oon päätymässä tähän settiin, 520 ketjulla ja tosiaan 4kk ratassetillä (-1/+2). Jotain syitä miksi toi olisi tyhmä hankinta?

Itsellä -1 eturatas paransi ajettavuutta kummasti. Kaupunkiajo helpottui ja voimantunne pienillä kierroksilla parani. Ensi kesäksi +2 taakse  
062802moto_prv.gif

Kiihtyykö moottoritie nopeuksissa nopeammin?

Mikähän olisi minun mopossa hyvä yhdistelmä?

Laitetaan vielä lisäkysymys tähän ketjuun ni ei tarvii uutta taas avata:

Jos tohon -1/+2 settiin laittaa vielä TRE-modin päälle, jolloin koneen pitäis antaa paremmin tehoa alakierroksilla, niin meneekö ens kausi taas opettelun piiriin? Onko tollasilla muutoksilla kuinka iso ero johonkin normi valoista lähettelyyn, verrattuna alkuperäiseen kokoonpanoon? Nykyiseltään saa lähtemään kivan ripeästi ilman että on hytti sylissä tai pelkää että karkaa käsistä.

biggrin.gif
kivasti lähtee
biggrin.gif

eikös se -1 noilla piikkiluvuilla vastaa takana +3

kannattaa musta koittaa ekaks vaan sitä -1 eteen kun se on ainakin mun mittapuulla aika iso muutos, ainakin kawa muuttui aivan toiseksi pyöräksi +4 taakse muutoksella ja se oli ehkä jo huikan liikaa...

lähtee alakierroksilla niinkuin tonnisen pitääkin mutta huikan huutaa jo 100 vauhdissa n, 5000rpm...

mutta makuasia ja mitä hakee, nurkkapyörityksessä toi -1/+2 on varmaan sairaan hauska...
062802moto_prv.gif

Itselläni on omassa pyörässä -1 edessä. Keula nousee aika herkästi jo nyt. Mietin, että tekisi pyörästä vielä hieman agressiivisemman laittamalla taakse +2, mutta saas nähdä. Matkaa kuitenkin tulee välillä taitettua. Nykyinen setuppi sopii siihenkin vielä hyvin.

Back