• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vanha viteo?

033102beer_1_prv.gif
Peace, brothers! Lopettakaa jo, pyydän.
smile_org.gif
Ei tässä mitään vihamielisiä fiiliksiä ole, ainakaan mulla, mut ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin selvittää, et miten se oikein se mittaus menee, kun minä näin sen tilanteen kuvaamallani tavalla.
Näinkö mä ihan höpöjä, niin kun mun väitettiin nähneen.
Oon meinaan muutaman kerran kelannu viteon, eikä vaan aukee....
nixweiss.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Mun ihan totta, jänkkäämiseksi meni ja minä lopetan...

Nää on toisaalta ihan piristäviä väittelyitä syksyn harmauden keskellä, kunhan pidättäydytään nimittelystä ja pyritään omin argumentoinnein "laulamaan kaveri suohon".

Mut nyt on kirkas taivas Tahkolla ja pääsee vähän mönkkärillä tylsyyttä poistamaan.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Näin se vaan, jos voi sanoa ulkopuoliseksi henkilöksi, tuntuu joistakin, että tässä ollaan toistemme rinnuksissa kiinni. Mun mielestäni tää menee ihan normaalin keskustelun puitteissa.

Olette oikeassa kumpikin, oikeastaan tämä itse aihe vähän kyllästytti jo, kun on puheenaiheena jo ties monettako kertaa (itse heitin kommenttini jo edelliskerralla
smile_org.gif
). Niin niin tietysti vois jättää lukemattta jne. paitsi että ei voi..

Ja siinäkin olette oikeassa, että hauskaahan se vaan on kun välillä vähän ruuti palaa
tounge.gif
.

Pitäis vaan itse kunkin koettaa keksiä tuoreita topicceja, että olis mistä vääntää.

Ei meillä vissiin ole sama viteo, mulla kyllä vilimi alkaa sillä, kun polliisit ajaa jonkin matkaa 96 km/h (Jos nopeuslukema kuvan oik.alalaidassa on poliisin lukema. Siitä se pikkuhiljaa kohoaa niin, että mopon ohittaessa nopeus oli n. 99 km/h. Ja ensimmäisen kerran mopon nopeus mitataan jonkin matkaa perässä ajon jälkeen, kun polliisinkin nopeus on noussut 106 km/h:n. Ja ehkäpä se, että polliiseilla oli väsyttävää puuhaa (kuten puheesta sai kuulla) laukaisi takaa-ajovietin, et sai pikkuisen vaihteluu väsyttävään päivään.
Enkä minä kyllä puhunut hirmukiihdytyksestä, puhuin pikkukiihdytyksestä.
Eikä mun videolla näkynyt todellakaan nopeuden mittausta ennenkuin jonkin matkaa perässäajon jälkeen.
Ja missä kohden viteoo sun mielestäsi mopo lähti pakoon?
Mulle ei se kohta viteosta valjennut. Ei se ainakaan mun mielestä ohittaessa pakoon lähteny, aika ovela pako, jos niin teki :-) Alkutilanne oli, mulla näkyvässä viteossa, et motoristi ohitti polliisit ja siitä ne kirmasi perään. Mulla ei usean kelaamisen jälkeenkään näkyny mitään todistetta rikoksesta, ennen poliisin jonkin matkaa suorittamaa takaa ajoa/nopeuden mittausta. Ja tämä nopeuden mittaus tapahtui aika kaukana ohitustilanteesta.
Mulla on kyllä Mozilla Firefox, et voi näkyä väärin, mut mun mielestä enemmän mun kertoma pitää paikkansa mulla näkyvästä viteosta, kun sun kertoma.
Spekulaatiot meillä molemmilla saattaa olla yhtä mehtässä.
Pyrkisit sinä edes totuuteen, kun olet kivittämässä muiden sanomia noin kärkkäästi...
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
Niin mittaushan lähti siitä ohitustilanteesta, kun mp oli vierellä ja ajoi ohituksensa aikana keltaisen sulkuviivan väärällä puolella, eikä vasta mp:n ohitettua poliisit ja hetken matkaa sen jälkeen nopeuden noustua. Tää keltaisen sulkuviivan väärälä puolella ajamisnen oli poliisille uskoakseni jo se ensimmäinen rike, jonka perusteella he olivat valmiita lähtemään perään. Nopeus oli jutussa ekstraa ja eihän sitä 99 ajavasta autosta pääse järkevästi käytännössä ohi 100 rajoituksella muuten kuin ajamalla selkeää ylinopeutta. Ainakaan kyseisen oloisessa paikassa.

Mp:n nopeushan oli jo mitattu, kuten varmaan huomasit omasta videostasikin,, ennenkuin poliisin nopeus nousi niinkin korkealle kuin 106 km/h.

Pakoon motoristi lähti kääntyessään valtatieltä sivuun tai viimeistäänkin seuraavassa käännöksessä, nää oli arvioita ja mielipide on se, että katsoessaan taakse ennen kääntymista valtatieltä, huomasi poliisit ja päätti koittaa...
withstupid.gif
mut minä en huomaa mittausta ennen kuin poliisin nopeus on se 106. Minä luulin, et se vasemman alareunan lukema, joka muutaman kerran lukitaan, on se mittaustulos, ja jonka poliisikin mainitsee kun se lukkiutuu. Muuta järkevää lukemaa minä en löydä videosta. Kerro, mikä se oikeesti on!!
(Se vasemman yläkulman lukema se ei voi olla mun mielestä, kun se vilkuu koko ajan samaa suuruusluokkaa, vaikka kaveri edessä lähes pysähtyykin.)
Eikä poliisien puheetkaan mitenkään vaikuta et ne olis jotain havainnoin takanaan, väsyttää vaan :-)
No nä näen asian niin, että mp aletaan rinnalta mittaamaan nopeutta, kun se ohittaa poliisiauton. Nopeudeksi tulee 127 ja jotain osia päälle mittauksen päätyttyä. tällöin auton nopeus on 105 km/h ja laskee 104 km/h ehkä jopa jarrutuksen seurauksena ja tarkoituksellisena etäisyyden kasvattamisena moottoripyörään nähden, jotta mahdollisen takaa-ajon syntymisenä polisi saisi syyn ajaa hieman kovempaa.

Ymmärtäisin myös muutaman kerran tän pätkä alun nyt katselleena, että metrilukemia olis siinä vasemmassa ylänurkassa tossa kohtaa noin 127km 270metriä, kun mittaus loppuu ja mp:lle on saatu poliisien toimesta nopeus 127 km/h. Hetkeä myöhemmin nopeus laskee 104, josta nopeus sitten lähtee poliiseilla nousemaan reilummin. Tässä vaiheessa ei poliisin auton nopeus ole käynyt vielä 106 km/h.

Mittaus alkaa hetken kuluttua uudelleen, mutta ei sitten mitata nopeutta uudellen loppuun syystä tai toisesta.

Näin mä tän ymmärrän, mutta en tiedä vastasko tää sun kysymyksees ollenkaan.

Olette oikeassa kumpikin, oikeastaan tämä itse aihe vähän kyllästytti jo, kun on puheenaiheena jo ties monettako kertaa (itse heitin kommenttini jo edelliskerralla
smile_org.gif
). Niin niin tietysti vois jättää lukemattta jne. paitsi että ei voi..

Ja siinäkin olette oikeassa, että hauskaahan se vaan on kun välillä vähän ruuti palaa
tounge.gif
.

Pitäis vaan itse kunkin koettaa keksiä tuoreita topicceja, että olis mistä vääntää.
Ei sitten muutakuin mukaan hämmentämään.

Back