Vanhan kutosen päivitys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiipeexx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jiipeexx

New member
Muutama kysymys ja pyörähän oli R6-02...

- Shifteri

Kannattaako ostaa käytettynä? Onko kuinka vikaherkkää tavaraa ikääntyessään? Onko ne jollain tapaa merkkikohtaisia?

Vaihtoehtoja kaasariversioihin on vissiin muitakin, kun Translogic vai onko?

- Pikakaasu

Saako sen viriteltyä tuosta vakiokaasusta jotenkin niin, että se kans toimii vai hommaanko uuden härpäkkeen suosiolla jostain muualta?

- Putkisto

On mallia pelkkä slipari tällä hetkellä. Ajattelin käyttää säädössä eli kannattaako sitä alkukäyrästöä alkaa etsimään, ts. onko sillä kuinka suuri vaikutus tehoihin. Suutin/neulasarja pitäis ollakin jo paikallaan...ja semmonen superloniputsari ilmeisesti mallia vapaavirtaus...

- Tehoa lisää helposti

Kulkuja saisi kieltämättä olla vähän lisää, edes vähän. Mikä on helpoin ja halvin tie niiden lisäämiseksi? Valmis virimoottori jostain?
Huomioon ottaen, että kustannukset pitäis pysyä järkevällä tasolla tässä tapauksessa. Pyörä on kuitenkin jo vanha ja en usko suurien summien upottamisessa olevan mitään järkeä.

Keulan iskareista sen verran, että riittäneekö pelkkä öljyjen vaihto huolloksi kausittain vai onko ne purettava palasiksi, pestävä jne. Toimivat hyvin.

Semmosta, vinkkejä?
 
Tuon pikakaasun pystyy helposti ja edullisesti tekemään tuosta vakiokapulastakin. Itse tein omaan kutoseeni aikanaan. Kahva vaan auki ja jotain "täytettä" sinne kapulan vaijeriuraan, tai sitten leikkaa sen alkuperäisen uran pois ja esim sopivan kokoisesta muoviputkesta uusi ura jonka halkaisija alkuperäistä isompi. Vaikeampi selittää kuin tehdä
smile_org.gif


Ps. Minulta löytyy vielä ylimääräinen kaasukapula juuri tuohon ekan mallin kutoseen, alkuperäinen ja käyttämätön. Laita vaikka yv:tä jos tarvitset.
 
Tuon pikakaasun pystyy helposti ja edullisesti tekemään tuosta vakiokapulastakin. Itse tein omaan kutoseeni aikanaan. Kahva vaan auki ja jotain "täytettä" sinne kapulan vaijeriuraan, tai sitten leikkaa sen alkuperäisen uran pois ja esim sopivan kokoisesta muoviputkesta uusi ura jonka halkaisija alkuperäistä isompi. Vaikeampi selittää kuin tehdä
smile_org.gif
Tämä on siis se halvin vaihtoehto. Ei kuitenkaan välttämättä se turvallisin!!!

Minun käsittääkseni pikakaasuja saa kaupasta!!
 
Tuon pikakaasun pystyy helposti ja edullisesti tekemään tuosta vakiokapulastakin. Itse tein omaan kutoseeni aikanaan. Kahva vaan auki ja jotain "täytettä" sinne kapulan vaijeriuraan, tai sitten leikkaa sen alkuperäisen uran pois ja esim sopivan kokoisesta muoviputkesta uusi ura jonka halkaisija alkuperäistä isompi. Vaikeampi selittää kuin tehdä
smile_org.gif


Ps. Minulta löytyy vielä ylimääräinen kaasukapula juuri tuohon ekan mallin kutoseen, alkuperäinen ja käyttämätön. Laita vaikka yv:tä jos tarvitset.
Juu, ymmärretty. Tuota täytyy suunnitella eli ottaa kaasukapula auki.

Voi siis olla, että kapulan tarttenkin, kunhan vanhan saan tuhottua
crazy.gif


Otan yhteyttä, kunhan pääsen sinne asti.
 
2004 R1 on karvan alle 90 asteen kaasu. 2006 R6 pitäisi olla lähempänä 1/6 liike.

Aika moneen pyörään noi samat tupit menee ristiin. Tuppi maksaa jammukaupassa kumeineen jotain vähän päälle kympin eli ei oo iso konkurssi vaikka ostaa ja kokeilla. Ainakin turvallisempi kuin joku nippusidearaldite-viritys, joka saattaa jumittaa tupelon juuri kun ei pitäisi.
 
En tiedä onko tälle enää tarvetta tai onko ajankohtainen mutta multa löytyy käyttämätön YEC kahvasarja (kahva ja vaijerit) tuohon. Muuttaa kulmaa 65 astetta -> 55 astetta, käyttää alkuperäistä kahvan runkoa.

Keulasta sen verran että kun jokatapauksessa joudut öljyn pintaa mitatessa jousen irroittamaan niin minä ainakin ottaisin cartridgen irti ja huuhtelisin kunnolla ulkoputken ja sisuskalut. Sinne pohjalle nimittäin kertyy aikalailla moskaa ajan myötä.
 
En tiedä onko tälle enää tarvetta tai onko ajankohtainen mutta multa löytyy käyttämätön YEC kahvasarja (kahva ja vaijerit) tuohon. Muuttaa kulmaa 65 astetta -> 55 astetta, käyttää alkuperäistä kahvan runkoa.

Keulasta sen verran että kun jokatapauksessa joudut öljyn pintaa mitatessa jousen irroittamaan niin minä ainakin ottaisin cartridgen irti ja huuhtelisin kunnolla ulkoputken ja sisuskalut. Sinne pohjalle nimittäin kertyy aikalailla moskaa ajan myötä.
Ajankohtaista on.

Kiitti vinkistä. Laitan privaa.
 
Ja toi tehonlisäys on sitten vähän sellanen homma, ettei kannata paljon putken ja suuttimien lisäksi mennä sorvailemaan. Jos oikein onnistuu "virittämään" ni saaattaa olla ettei teho parhaassa tapauksessa häviä kuin joku 15 %
smile_org.gif


Eikä siitä oikein kusiaisessa tosta virityksestä ole edes iloa.

Oma ehdotus olisi, että laittaa koko putken, suuttimet ja kaasarijutskat kuntoon ja sitten säädättää kunnolla, että saa edes ne olemassa olevat hevoset asfalttiin.
 
Back
Ylös