• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

vanteet puhtaaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tärpättiä tai valopetroolia,rätti,hammasharja ja pieni pensseli niitä on tullut käytettyä ja toimii.Pitää vain muistaa ettei anna paskan liemineen valua renkaalle-saattaa tulla liukas!
crazy.gif
Samma här. Hyvin puhdistuu "lamppuöljyllä" ketjurasvat ym törky vanteesta
smile_org.gif

Löpöllä olen pessyt, halpa litrahinta ja hyvin pesee...
Sitten vaan normaali pesu ja
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ensin WD-40/CRC/lamppuöljy/löpö, seuraavaksi puhdistusspray/ketjunpuhdistusaine/rasvanpuhdistusaine, sitten pesu autoshamppoolla/tiskiaineella. Sitten vahaa pintaan...

Yllätyksekseni huomasin, että kookospohjaisella luontoystävällisellä liuotinpesuaineella sain ainakin kotilon aluvanteet ihan loistokuntoon. Oli jo alkanut ruskistua normaalin liuotinpesun jäljiltä, mut nyt kiiltää kuin uudet.
Samoin kellastunut rekisterikilpi sai uuden loiston.
http://www.vikingprodukter.se/cocos.htm
tuolta saa lisätietoo. En tiedä onko Suomessa myynnissä, mut äkkkiäkös sitä Ruottista tuloo!!! Ja vielä ympäristötuote..
Ja koko kotilo kiilsi mukavasti, ilman shampoopesuakin liuotinpesun jälkeen...

Wurth Pineline.
Monta liuotinpesu-ainetta tullut kokeiltua ja tuo on omassa käytössä toimivin...

Itse olen putsannut vanteita moottoriöljyllä (pienkone/auton/prätkän), aina on jonkun purkin pohjalla sen verran. Ei roisku eikä valu ellei sitten halua suoraan purkista kaataa vanteelle. Rätillä ja hammasharjalla kun kevyesti hinkuttelee niin hyvä tulee. Jos vahan haluaa vetää vanteeseen, niin lopuksi kevyt pyyhkäisy jarrukliinerillä ja sitten vaha pintaan.

Sit jos haluaa koko mopoon kunnon myyntikiillon niin ottaa trasselitupon ja kastaa sitä esim vaikka Delvacissa ja pyyhkii sillä niin tulee semmonen kiilto että häikäsee
biggrin.gif
ei pysty autoglymit samaan

Polttoöljyllä lähtee rasva, asfaltti ja muukin paska. Ja ei leimahda tuleen. Sillä olen pessyt koneenosat, vanteet, ketjut ja muutkin veemäiset mestat. Toimii, eikä maxa paljoa!
Ympäristöystävällinen vaihtoehto mulla on NATUR-pesuaine jota saa huoltsikoilta ja tavarataloista, yllättävän tehokas aine kaikenlaiseen putsaukseen!!

Kaikki muut aineet kohta jo käsitelty säikeessä
tounge.gif
, mutta tavallisella vahalla lähtee myös ketjurasvat yms. vanteista ja muistakin pinnoista pois.

Back