• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

vanteet puhtaaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sit jos haluaa koko mopoon kunnon myyntikiillon niin ottaa trasselitupon ja kastaa sitä esim vaikka Delvacissa ja pyyhkii sillä niin tulee semmonen kiilto että häikäsee
biggrin.gif
ei pysty autoglymit samaan
Johan on kumma jos ei tuo D pysy pois minkään otsikon alta!
mad.gif

Monessa brake cleaner pullossa taitanee olla vaan ohje pitää aine loitolla maalipinnoista
nixweiss.gif
.

WD40 tai löpö ajaa asian ja mielestäni turvallisemmin maalipinnan kannalta.

Lakkabensiini = tärpätti - ei vahingoita maalipintoja ja toimii.
Sitten kun hifistellään niin glymin punaisella perään.
Avot kiiltää kun pastorin m... eikä ota skeida kiinni enää niin hyvin.

Kyllähän ne WD-40:sellä lähtee, niinku monella muulakin aineella.. Eiköhän halpa, yksinkertainen ja turvallinen ratkaisu ole kuitenkin ihan tavallinen perus-liuotinpesuaine. Siis vaikka piilteman kylmäpesuaine, shellin liuotinpesuaine, korrekin lensitil, tai mikä vaan vastaava emulgoituva liuotin. Enpä WD:tä raaskisi pesuaineena käyttää, kuin korkeintaan pakoputkeen kiinnipalaneisin pikitahroihin

justiinsa eilen putsasin vanteen liuotinpesuaineella ja räteillä... Hyvin lähti, ei tartte hikoilla hinkatessa.

Itse ainakin huolella kuitenkin pyyhin/pesen sen jälkeen ne liuottimet pois, ne tuskin on kovin hyväksi jättää siihen vanteelle.. ;)

ite olen ketjujen puhdistuksen yhteydessä samalla ketjunpuhdistuspaukkupullolla suhaissut takavanteen ja pyyhkiny puhtaaksi.

hyvin on lähteny kaikki vaha irti.

ihan tavallinen perus-liuotinpesuaine. Siis vaikka piilteman kylmäpesuaine, shellin liuotinpesuaine, korrekin lensitil, tai mikä vaan vastaava emulgoituva liuotin.
Aiemmin käytin mm. Essoilta löytyvää varsin tehokasta, mutta pahalle haisevaa Covar 5:sta vanteiden ja moottorinosien pesuun. Toimi erittäin hyvin. Covaria vaan ei oikein tahdo löytyä enää mistään (eipä juuri Essojakaan tosin). Vai löytyykö (olen kvg:nnut)? Onko tuo nykyään ekohihhulien kiellettyjen aineiden listalla, kuten jostain olen ollut kuulevinani? Nämä nykyiset ekositä ja luontotätä -pohjaiset liuotinpesuaineet eivät ole yhtä tehokkaat. Mitä korjaamot ym. ammattilaiset käyttävät?

/MarcusB

Kyllä tuo em. piilteman rasvan kylmäpoistoaine (omituinen nimi moottorinpesuaineelle) on samantyyppinen aine kuin covarikin ja niin on tietääkseni Lensitilkin. On niitä aitoja ja alkuperäisiä liuotinpesuaineita muitakin, autotarvikeliikkeistä ja jostain oikealta huoltoasemalta löytyy..

Bilteman aine on vaan aika kohtuuhintaista, 4 l kannu maksaa kympin.

Back