Vanteiden korjauspaikat / uusi vanne?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikaensio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tehtaan huoltomanuaalista (GSX-R 1000 2007) löytyikin speksit vanteen heitolle. Suurin sallittu sivuttais- ja radiaaliheitto on 2mm. Pitääkin mitata vielä uudestaan paljonko sitä heittoa tosiasiassa on ja miettiä sitten asia uudestaan.

Mitenkä te, jotka olette käyttäneet L-Weldin palveluita, oletteko mittailleet vannetta oikaisun jälkeen. Onko ollut heittoa?
 
Tehtaan huoltomanuaalista (GSX-R 1000 2007) löytyikin speksit vanteen heitolle. Suurin sallittu sivuttais- ja radiaaliheitto on 2mm. Pitääkin mitata vielä uudestaan paljonko sitä heittoa tosiasiassa on ja miettiä sitten asia uudestaan.

Mitenkä te, jotka olette käyttäneet L-Weldin palveluita, oletteko mittailleet vannetta oikaisun jälkeen. Onko ollut heittoa?

Jotain sinne jää, oli kyllä merkattu ne heitot teipillä vanteeseen. Omien vanteiden oikaisusta on yli kahdeksan vuotta, niin en muista. Kemoran kuperkeikoista olivat saaneet siipeensä.

Kallio Racingin tehdassuoria vanteita olen tuolla hyllyllä nähnyt odottavan suoristamista/ mittausta, että tämän on tätä paljonko on paljon keskustelua.
 
Kallio Racingin tehdassuoria vanteita olen tuolla hyllyllä nähnyt odottavan suoristamista/ mittausta, että tämän on tätä paljonko on paljon keskustelua.

Tolla tasolla kyllä viimestään haetaan kaikesta mahdollisesta ne heitot ja epävarmuudet pois.
 
Ennen isompaa oikomisurakkaa kannattaa tarkistaa tehtaan speksi vanteen heitolle. Muistelen, että esim. Honda sallii tehdasuutena n. 2 milliä heittoo sekä pysty- että sivusuuntaan.

Ja sanoisin että varmaan kaikissa Suzukeissa sama tai ainakin myös mun DL1000:n manuskassakin on noin.

Se 2mm sivuheittoa tai vaikka vielä vähän päälle ei kyllä tunnu missään mutta selkä eli pystyheittona se 2mm kyllä tuntuu jo paljolta mutta ei kai se sitten haittaa jos vaan pyörän tasapainoon saa.
 
Aikanaan ite oiottiin Suzukin 17" etuvanteesta hiukka pahempi lommo kuin tässä tapauksessa. Jigissä hydrauliprässillä, päästiin kertapainalluksella n 1 mm säteisheittoon, manuaali muistaakseni salli 3 mm. Jigin tein ihan näppituntumalla niin että puristus meni 2mm yli ja palautui sitten sen 3mm.
 
Korjautin vanteen L-Weldissä ja sen jälkeen vein Vannevelhoille pulverimaalaukseen.
L-Weld teki hyvää työtä, etuvanteen oikaisun hinta oli 254,80 € + lähetyskustannukset.
Vannevelhoilla maalautin molemmat vanteet hintaan 305 € joka oli mielestäni turhan kallis suhteessa laatuun.
En suosittele Vannevelhoja kokemukseni takia. Vanteet saa pulverimaalautettua puoleen hintaan eikä laatu ole yhtään huonompi.
 
Vannevelhoilla maalautin molemmat vanteet hintaan 305 € joka oli mielestäni turhan kallis suhteessa laatuun. En suosittele Vannevelhoja kokemukseni takia. Vanteet saa pulverimaalautettua puoleen hintaan eikä laatu ole yhtään huonompi.

Kiitos tiedosta. Pitää tuota maalausta miettiä, kun vanteen saa korjauksesta ja näkee missä kunnossa maalipinta on. 2k-epoksimaalilla ja siveltimellä tekee ihmeitä kotioloissa ja epoksi tarttuu hyvin pohjustettuna pirun tiukkaan kiinni. Vanteiden pinta on muutenkin vähän röpelöinen eikä mikään näyttelypinta niin pienet korjaukset ei kauheasti siinä näy..
 
Kiitos tiedosta. Pitää tuota maalausta miettiä, kun vanteen saa korjauksesta ja näkee missä kunnossa maalipinta on. 2k-epoksimaalilla ja siveltimellä tekee ihmeitä kotioloissa ja epoksi tarttuu hyvin pohjustettuna pirun tiukkaan kiinni. Vanteiden pinta on muutenkin vähän röpelöinen eikä mikään näyttelypinta niin pienet korjaukset ei kauheasti siinä näy..

Auton vanteet joskus maalautin tuolla. http://rimpula.com

Mielestäni hinta/laatu oli kunnossa.
 
Back
Ylös