• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vanteiden värin vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -O-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-O-

New member
Vanteet on irti ja jarrulaikat ym. poistettu, huomenna pitäisi hiekkapuhaltaa vanteet ja sen jälkeen viedä pulverimaalaukseen. Nyt kysymys kuuluukin, onkohan tuo puhallus liian raaka toimenpide, laitteet on sellaset ammattilaisvehkeet, trukkilavalla seisovat ja hiekan sijasta käytetään kuonaa.
Raekoosta ei täyttä varmuutta vielä.

Sanoisin, että siinä ja siinä. Itse hiekkapuhallutin ja pulverimaalautin vanteet kerralla samassa paikassa. Tuli ihan siedettävän hyvää jälkeä, mutta hiekkapuhalluksen jättämä karhea pinta näkyy sieltä täältä kun tarkemmin katsoo. Eli jos ihan viimeisen päälle virheetöntä jälkeä haluaa, niin hiekkapuhallus voi olla vähän turhan raaka metodi.

Tosin mulla ei ole tietoa millä materiaalilla ja paineilla nuo puhallettiin. Eli kyllä varmaan hiekallakin saa riittävän siistiä jälkeä kunhan tietää mitä tekee ja jos kärsivällisyyttä riittää.

Soittelin tuossa ammattipuhaltajalle, josko hän homman tekisi, mutta totesi tuohon, että anna painaa vaan, ei siinä isoa vahinkoa synny...joten kait itse koitan.

Voi loppua pinna kesken jos alkaa lasikuulalla puhaltamaan tuollaista epoksimaalia, jota vanteissa yleensä on tehtaan jäljiltä. Tuolla maalausfirmassa, jossa omat vanteeni käytin, eivät halunneet edes hiekkapuhaltaa kaikkia maaleja alusta lähtien. Menee kuulemma liikaa aikaa tai sitten pitäisi käyttää turhan kovaa painetta. Joten poistin ensin enimmät maalit maalinpoistoaineella ja hiekkapuhalluksella tehtiin vain lopullinen puhdistus.

Hiekkapuhallus (tai vastaava) on raju tapa poistaa maali vanteista, pinta menee karkeaksi ja vaatii ainakin 2 maalauskierrosta että saa siistin ja riittävän korroosion suojan aikaiseksi.

AH

Joo, Nitro morsilla sivelin ja elmukelmu päälle parikstuntia, jonka jälkeen lasikuulapuhallus--> hjuva tuli.

Nyt pulverit päälle ja uuniin.

Back