• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs muuten, kun alkaa oleen akusta virta vähissä ajon aikana, niin luopuuko varre suuntavilkuistaan ?

Ajelin itse tuossa sinne smoton mielenilmaukseen lauantaina Tampereelta ja oli kahvalämppärit päällä pitemmän aikaa alkumatkasta, vilkut eivät tahtoneet herätä ohituksiin ...

Muutaman kerran teki samaa ja yhdistin sen jotenkin kahvalämppäreitten päälle ja pois laittamiseen.

Loput 50km ajoinkin sitten ilman kahvalämppäreitä ja ainakin käyntiin lähti kun letka alkoi hernesaaresta etenemään.

Oisko akkukin jo finito vai millaisia virtoja varre antaa ladatessa ? Voiko kahvat syödä enemmän kuin mitä varre lataa ?

Vinkkejä ? Pitäs kiskoo navin johdot akulta jotain kautta stongalle. Tankkia ei millään jaksais irrotella, oisko muuta mahkua ?

Rosvoliittimet parkkilampun johtoihin. :D

Itse vetelin mopon vasenta sivua pitkin piuhat akulta. Kytkinvaijeria ja muita piuhoja seuraillen, parilla nippusiteellä kiinni ettei hulmua tuulessa kaikenlaiset viritykset. :p

Mitäs muuten, kun alkaa oleen akusta virta vähissä ajon aikana, niin luopuuko varre suuntavilkuistaan ?

Ajelin itse tuossa sinne smoton mielenilmaukseen lauantaina Tampereelta ja oli kahvalämppärit päällä pitemmän aikaa alkumatkasta, vilkut eivät tahtoneet herätä ohituksiin ...

Muutaman kerran teki samaa ja yhdistin sen jotenkin kahvalämppäreitten päälle ja pois laittamiseen.

Loput 50km ajoinkin sitten ilman kahvalämppäreitä ja ainakin käyntiin lähti kun letka alkoi hernesaaresta etenemään.

Oisko akkukin jo finito vai millaisia virtoja varre antaa ladatessa ? Voiko kahvat syödä enemmän kuin mitä varre lataa ?

Lähdin J-kylästä hesaan, oli 5 astetta aamulla lämmintä. Kesähanskat ja kahvalämppärit päälle. 50 kilsaa ehdin ajella kun ohitustilanteessa alkoi vilkut ensin tulemaan hitaasti kehiin ja sitte ei tulleet ollenkaan. Lämppärit pois käytöstä ja välillä ajelin ilman ajovaloja, pelkät parkit päällä että olisi akku latautunut. LAhden ja hesan välillä, pikkuhiljaa, alkoi taas vilkut toimimaan. Voe venäjä että oli sormet jäässä :blink: Takaspäin rohkeasti ilman lämppäreitä, sormien tippumisen uhalla ajelin :orgmp: mutta keli olikin lämpimämpi eikä sormet jäätyneetkää ja vilkut pelasivat hyvin. Ostin pyörän kesällä ja akusta ei ole tietoa. Nyt kun ajelee pikkumatkoja, vilkut ei taaskaan meinaa pelittää vaikkei lämppäreitä olekaan päällä. Akku näyttää vanhalta JOTEN AKKU SIIS TAITAA OLLA LOPPUNSA EDELLÄ. Tarinan opetus; jos akku huono, se ei ota virtaa niin paljoa vastaan laturilta että se riittäisi lämppäreille eikä lopun edellä edes vilkuille ilmankaan lämppäreitä. Akun loputtua siis vilkut alkaa ensimmäisenä ilmoittamaan siitä. AKKU SIIS VAIHTOON (ei kannattane enää tälle syksylle kennottaa uutta akkua vaan kennottaa ja lataa uuden sitten keväällä kun ottaa mopon käyttöön) :thumbup:

Varadero on tässä ensimmäistä kesää ja tänä vkn loppuna ajattelin laittaa talvijäähylle. Miten on noitten öljyjen kanssa, jotku suosittelevat Delvacin öljyjä jotka on siis DIESEL moottoriöljyjä. Tuntuu vaan jotenkin härskiltä laittaa sellasta diesel öljyä ja en tosiaankaan viiti ostaa sitä 20 litran pöntössä. Tuo kyseinen pyörä on -99 ja 60 ajettu. Vaihteisto tosiaan, mikä taitaa ollakin noitten "perusjuttu", paukahtelee joskus kun vaihtaa. Siis VANHA kysymys josta on varmasti jo topicissa jossain paljonkin puhetta ollut mutta MIKÄ OLISI HYVÄ ÖLJY TUOLLE? Toinen kysymys; tietääkö joku jonkun joka tekisi järkihintaan Jyväskylässä KAASAREIDEN SYNKAN JA SÄÄDÖN? Bike Forum tekee kyl ja varmasti hyvin mutta se homma ei ole niin vaikea etteikö sitä voisi tehdä joku muukin ja puolet edullisemmin.

"MIKÄ OLISI HYVÄ ÖLJY TUOLLE?"

Itseäni ärsyttää myös oman 2010 Varderon vaihteiden kolahtelu ja kokeillut eri öljylaatuja mm. Bike World:n öljyjä, castrolin eri öljyjä ja nyt viimeksi Mobil 1 Racing 4T 10W-40 joka on ehdottomasti paras noista, tosin on myös kallein. 72€/4l.

Kyllä menee hienosti ja lähes ääneti vaihteet päälle. Voi taas keskittyä itse ajamiseen eikä minnekkään vaihteiden kolahteluihin. Ajaminenkin on jotenkin rennomppaa.

Samaa kolahtelua omassakin havaittavissa 2008.. Ärsyttää kovasti jo nopeasti lähdet liikkeele kiihdyttämään ja kolinaa vaan kuuluu pykältäessä..
Yamahan org.täyssynteettistä 5w40 (tai 10w) Sillä ongelma poistunut, kunnes öljyn laatu rupeaa heikkenemään..
Nyt ajeltu reilu 8500km samoilla litkuilla.
Pitäis varmaan vielä öljyt vaihdella ennen talviunille vientiä..

Lähdin J-kylästä hesaan, oli 5 astetta aamulla lämmintä. Kesähanskat ja kahvalämppärit päälle. 50 kilsaa ehdin ajella kun ohitustilanteessa alkoi vilkut ensin tulemaan hitaasti kehiin ja sitte ei tulleet ollenkaan. Lämppärit pois käytöstä ja välillä ajelin ilman ajovaloja, pelkät parkit päällä että olisi akku latautunut. LAhden ja hesan välillä, pikkuhiljaa, alkoi taas vilkut toimimaan. Voe venäjä että oli sormet jäässä :blink: Takaspäin rohkeasti ilman lämppäreitä, sormien tippumisen uhalla ajelin :orgmp: mutta keli olikin lämpimämpi eikä sormet jäätyneetkää ja vilkut pelasivat hyvin. Ostin pyörän kesällä ja akusta ei ole tietoa. Nyt kun ajelee pikkumatkoja, vilkut ei taaskaan meinaa pelittää vaikkei lämppäreitä olekaan päällä. Akku näyttää vanhalta JOTEN AKKU SIIS TAITAA OLLA LOPPUNSA EDELLÄ. Tarinan opetus; jos akku huono, se ei ota virtaa niin paljoa vastaan laturilta että se riittäisi lämppäreille eikä lopun edellä edes vilkuille ilmankaan lämppäreitä. Akun loputtua siis vilkut alkaa ensimmäisenä ilmoittamaan siitä. AKKU SIIS VAIHTOON (ei kannattane enää tälle syksylle kennottaa uutta akkua vaan kennottaa ja lataa uuden sitten keväällä kun ottaa mopon käyttöön) :thumbup:

Tänään kävin lenkillä ja samaa hommaa taas vaikka akku on nyt uusi. Avasin vilkkukatkaisijan ja siellä oli vilkkukatkaisijan nastat hapettuneet. PUTS. Ja taas toimii :)

Aikasempi akkukin tuli samaan aikaan tiensä päähän joten aattelin sen johtuvan siitä, mutta ei :) Ihan normaali katkaisijan hapettuminen.

Esimerkiksi ostaessasi Full Bore USA M40 Adventure Sport -renkaat settinä mitoissa:
110/80 R19 TL 59V Front (eturengas)
ja 150/70 R17 TL 69V Rear (takarengas) maksat vain 155,90 EUR* (läheityskuluineen)

Nyt ei renkaat paljon maksa, varmaankin ihan kokelemisen arvoiset "ehkä"

Esimerkiksi ostaessasi Full Bore USA M40 Adventure Sport -renkaat settinä mitoissa:
110/80 R19 TL 59V Front (eturengas)
ja 150/70 R17 TL 69V Rear (takarengas) maksat vain 155,90 EUR* (läheityskuluineen)

Nyt ei renkaat paljon maksa, varmaankin ihan kokelemisen arvoiset "ehkä"

Mistä ?

rengas-online.com Sieltä olen muutaman renkaan aikoinani tilannut, paistoleimat tuoreita eikä ongelmia ole ollut, päälle laitosta ole irtopyörälle 20€ kpl maksanut jokunen vuosi sitten, yhden renkaan väänsin raudoilla itse mutta oli kyllä viimeinen, siinä väännettiin muutama tunti kumpi taipuu mutta:jippikaijee:

Nyt näytti tuo rengassetti (Full Bore) varreen olevan rengas-onlinessa rapiat 173e, sisältäen postit ja alvin.

tuote kappalehinta määrä välisumma
Full Bore USA M40 Adventure Sport 110/80 R19 TL 59V Front 82,70 EUR 1 82,70 EUR
Full Bore USA M40 Adventure Sport 150/70 R17 TL 69V Rear 90,50 EUR 1 90,50 EUR
välisumma 2 173,20 EUR

Halpojahan nuo tavallaan olisivat, kun vielä olisi paikka ja vehkeet vääntää vanteelle, ja joku joka opettaisi. Esim. Heidenau K-60 Scout takarengas on aika rankka vääntää jossei ole tekniikka hallussa... Jos vie rengasliikkeeseen niin aika monessa paikassa saat laskea ainakin 50e vanteille laitolle ja tasapainotukselle. Alta alle - hinnoista ei ole mitään hajua. Eli nettirenkaisiin aika herkästi tulee lisähintaa ainakin se 50e ja enemmänkin josset itse ota pyörää irti.

Nytkin on varastossa itsellä ollut Dunlopin trailmax eturengas jossa on jäljellä pintaa reilusti yli puolet ja joka mennee ensi kesänä alle, mutta ei huvittaisi siitä kenellekään maksaa...

Nyt näytti tuo rengassetti (Full Bore) varreen olevan rengas-onlinessa rapiat 173e, sisältäen postit ja alvin.

tuote kappalehinta määrä välisumma
Full Bore USA M40 Adventure Sport 110/80 R19 TL 59V Front 82,70 EUR 1 82,70 EUR
Full Bore USA M40 Adventure Sport 150/70 R17 TL 69V Rear 90,50 EUR 1 90,50 EUR
välisumma 2 173,20 EUR

Halpojahan nuo tavallaan olisivat, kun vielä olisi paikka ja vehkeet vääntää vanteelle, ja joku joka opettaisi. Esim. Heidenau K-60 Scout takarengas on aika rankka vääntää jossei ole tekniikka hallussa... Jos vie rengasliikkeeseen niin aika monessa paikassa saat laskea ainakin 50e vanteille laitolle ja tasapainotukselle. Alta alle - hinnoista ei ole mitään hajua. Eli nettirenkaisiin aika herkästi tulee lisähintaa ainakin se 50e ja enemmänkin josset itse ota pyörää irti.

Nytkin on varastossa itsellä ollut Dunlopin trailmax eturengas jossa on jäljellä pintaa reilusti yli puolet ja joka mennee ensi kesänä alle, mutta ei huvittaisi siitä kenellekään maksaa...
Rohkeesti vaan kokeilemaan itse sitä vaihtoa! Ei se oo ollenkaan vaikeeta, ku ei tarvii ees rikkoutuvaa sisäkumia varoa:D
Mulla on ittellä kolmet lyhyet biltsun raudat ja niillä pärjää hyvin! Vaikein homma oikeestaan on saada kumi ensin irtoomaan vanteen keskiuraan. Itse käytän viilapenkkiä apuna, myös laudanpätkä/kuormaliina yhdistelmälläkin onnistuu... Juutuupista löytyy hyvät ohjeet!
Tasapainoitus taasen hoituu billtsun tasapainolaitteella, eikä oo kallis!

Hei, paketti tarjous nappulasta kun likkaa niin online ilmoittaa juuri tuon 155 ja rapiat, erikseen ostettuna sitten eri hinta.

Viimeksi muokattu:
No....halpaa on..kannattaisko kuitenkin miettiä ennenkuin "kokeilla"..:)

Itse olen elämässä oppinut vanhan viisauden jos haluaa halvat ja hyvät...
pitää ostaa ne kahdet.

Varadero kuitenkin on suht raskas pyörä ja näinollen renkaat ovat "kovilla"..
Onko sinun turvallisuus ja pyöräsi ajo ominaisuudet noin pienestä summasta kiinni..

Taantumaanhan ollaan menossa mutta ... voi..voi

Näinhän se on, hyvää ja halpaa harvoin saa samassa paketissa.:D

Varren renkaista sen verran että saman 170e (muistaakseni) maksoi setti Heidenau Scout K-60 --> tykkään niistä kuin hullu puurosta. En ehtinyt niitä radalla kokeilemaan, muuten on tullut kokemusta. En yhtään tiedä millaiset nuo Full Boret ovat, eikä minun tarvitsekaan --> tiedän mistä ostan scoutit seuraavallakin kerralla:p

Tänään kävin lenkillä ja samaa hommaa taas vaikka akku on nyt uusi. Avasin vilkkukatkaisijan ja siellä oli vilkkukatkaisijan nastat hapettuneet. PUTS. Ja taas toimii :)

Aikasempi akkukin tuli samaan aikaan tiensä päähän joten aattelin sen johtuvan siitä, mutta ei :) Ihan normaali katkaisijan hapettuminen.

OK, täytynee itekin tossa syyshuollon yhteydessä avata tuo vilkkukatkaisin. Tänks vihjeestä :)

Tein tuollaiset korokkeet visiirin alle, josko sais sen ilman virtaamaan vielä vähän paremmin :)

v9RmdY1misKmO1tW3tnx1EfCIaRrp3K32XAis76GxokRPNVoiTlQRx_nwN4fnU-L14axwDeVWx4

Back