Varaderon modaukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peltsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Peltsi

New member
Tulipa tuommonen laite hommattua viikonloppuna. On vuosimallia 2001 ja just sisäänajettu. Entinen pyörä kun oli tuo AT niin muutamia juttuja on pistäny mieleen mitä tarvii tehdä talven aikana.

Ensinnäkin ajoasento on omituinen. Tanko on liian kapea ja istuinta pitää muuttaa (korottaa).

Äänet vakiona on hanurista. Imuääni on kovempi kuin pakopuoli.

Keula on kyllä todella lussu. Keskiseisontatuki uupuu.

Tästä vois tulla vaikka semmonen TOP 10 modaukset Varikseen-tyylinen juttu. Edellyttäen että niille on joku jotain parannuksia tehny. No nuo on ainaki semmoset mitä ite pyrin talven aikana muuttamaan pyörästä.

Siis pliis. Pankaa jotain mitä olette tehneet mopoillenne.
 
Siis ei mitään ole kukaan tehny mopolleen tai kukaan ei sitten edes omista tuommosta. Onhan se kiva kun on harvinainen mopo. Tuntee ainaki marketin pihalla omansa.
 
IMG_3986.jpg


Tuo on vm 2007 ABS-jarruin.

Seuraavat lisäykset/muutokset olen tehnyt:

- MRA variotouring-pleksi, suosittelen
- bags-connection Engage XL tankkilaukku pikakiinnityksellä, suosittelen
- 2 x H4 bixenon muutossarja valoihin, kirjaimellisesti loistava
- keskituki
- kaatumaraudat
- Krauser laukkusarja, takalaukku K5 ja sivulaukut K4
- Garmin Zumo 550 navi
- takahugger
- renkaiksi joko Metzeler Tourance tai Michelin Anakee.
Nyt on menty touranceilla, seuraavan satsin aion kokeilla anakeetä.

En muuten ymmärtänyt kommenttia oudosta ajoasennosta.
Itselleni 185-senttisenä se tuntui heti ensi-istumalta paremmalta kuin missään muussa pyörässä.

K4 on hyvä sivulaukku, todiste tässä:

karhukuriiri.jpg


033102beer_1_prv.gif
 
Omistan kyllä 2000 mallisen lussukeulaisen, omituisella ajoasennolla olevan vakioäänisen keskiseisontatuettoman ja vaareille tarkoitetun korkeapleksisen Varaderon. Ja mää tykkään siitä.....pyörästä.
 
Mää oon 186 senttiä, varsinki aamulla ja mun mielestä se istuin tuntuu vaan liian matalalta. Mää ymmärtäsin että ajoasennosta tulis vähän vähemmän häntäluulla istuva jos penkki ois vähä korkeampi. No en tosin oo tuolla ehtiny matkaillu vielä yhtään.

Onkos tuosa uudessa mallisa jotaki säätöjä jo etujousillekki. Kyllä se varmaanki tulee tilattua ne jouset etuiskareihin uudet. Elikkäs Wilberssiä luultavimmin.

Mulla on nuo Hondan omat laukut tuosa.

Onko tuo alkuperäinen lisävaruste tuo keskiseisonta?

Saa nähdä mitä tuohon tulee. Nyt kun siihen on vähä jo tottunu niin tähdellimpiä muutoksia tuntuis olevan nimenomaan rengastus ja tuo keulan laitto.
 
Mää oon 186 senttiä, varsinki aamulla ja mun mielestä se istuin tuntuu vaan liian matalalta. Mää ymmärtäsin että ajoasennosta tulis vähän vähemmän häntäluulla istuva jos penkki ois vähä korkeampi. No en tosin oo tuolla ehtiny matkaillu vielä yhtään.

Onkos tuosa uudessa mallisa jotaki säätöjä jo etujousillekki. Kyllä se varmaanki tulee tilattua ne jouset etuiskareihin uudet. Elikkäs Wilberssiä luultavimmin.

Mulla on nuo Hondan omat laukut tuosa.

Onko tuo alkuperäinen lisävaruste tuo keskiseisonta?
Minulle se jakkara on tuntunut tosi hyvältä, mutta ihmiset ja mieltymykset
ovat tietysti erilaisia.

Ei ole vm2007 mallissa keulassa mitään säätöjä, ABS-versiossa on
takapään paluuvaimennuksen säätö normaalin jousen esijännityksen
säädön lisäksi.

Juu, keskituki on Hondan oma lisävaruste.

EAK-kurssilla oli yhdellä tyypillä varressa jonkun muun valmistajan
keskituki ja se oli niin kamalasti muotoiltu, että jalalla painaminen
tuelle nostaessa oli aivan hirveän vaikeaa, melkein mahdotonta.
Varmaan kannatti säästää.
biggrin.gif


Mitä sellainen keularemppa mahtaa kustantaa?
Jos ehkä harkitsisi 2-3 vuoden päästä tekevänsä...
nixweiss.gif
 
Eihän siinä muuta uusita kun jouset vaan. Jouset maksaa Wilberssinä sielä teidän suunnilla Oitraconilla jotakin reippaa satasen luokkaa. Uudet liemet sisälle mahtaa tehdä reilun kympin lisää. Tietysti jos sen teettää jossain muualla kun omasa tallisa niin johan alkaa maksaa.
 
-99:llä mennään. Minusta ajoasento on mitä mainion,193 cm pit.
Saiton kahvanlämm.
Givin pleksi.Jyrisee sivu vastaisessa tuulessa.
Keskiseisonta tuki.
Pohjapanssari 3mm alum.Omatekoinen
Kaatumaraudat malli Givi.
Takaiskari WP 1714.Todella hyvä ostos.
Kypäräpuhelin Autocom.
12V pistoke.
Hugger lasikuituinen omatekoinen.
Pensapumppu Pierburg.
Etuiskareihin laitoin jäykemmät öljyt 10W/15W 1/1 seoksella.auttoi jonkin verran mutta uudet jouset voisi olla paremmat.
Muuten pyörään kaikin puolin tyytyväinen,sopii hyvin pitkäjalkaiselle.Hyvä peli kaikenlaiseen ajeluun ,kaikinlaisille teille.
 
No niin, alkaa oleen tekemistä kun saa mopon talliin. SW-Motech keskijalka on tilattu ja Wilberssin progressiiviset jouset etuiskareihin. Sitten tilasin Hondalta etupyöränlaakerin stefat. Nekö on taas Honda-maisesti ihmellistä kokoa, ei oikein ole tavoitettavisa laakeriliikkeestä. Laakerit sentään on normikokoa.

Tuosa 2001 mallin huolto-oppaasa ei ole ollenkaan merkintää keulaoljyjen vaihdosta missään kilometreisä. Se on tieten huoltovapaa? Näyttää että kerran on 24tkm kohdalla tuohon vaihdettu ne. Ei oo kumma etta keula tuntuu ihan paskalta.
 
Voisko joku jolla tuo vanha malli on mitata tuon tangon leveyden. Onko niin että uudessa mallissa on 80cm ja vanhassa, ainakin mulla, on 64 tai 66 senttiä. Onkohan tuohon vaihdettu tanko?
 
Okei. Noin se näyttää olevan mullaki. En tosiaan tiiä mistä ne edelliset mitat tuli. Mulla alkaa varmaanki meneen järki tään valtavan suunnittelun kans.
 
Moro,
Mun varaderossa olis penkin uusimis tarve, kun vanhasta alkaa olla pinta jo puhki pian. Olen katsellut netistä Baehrin Zentauro istuimia, onko tiedossanne jotain muita vaihtoehtoja tai onko kyseisestä penkistä kokemusta? tekisivät merkkikohtaisia geelipenkkejäkin.
nixweiss.gif
 
Mun varaderossa olis penkin uusimis tarve, kun vanhasta alkaa olla pinta jo puhki pian. Olen katsellut netistä Baehrin Zentauro istuimia, onko tiedossanne jotain muita vaihtoehtoja tai onko kyseisestä penkistä kokemusta? tekisivät merkkikohtaisia geelipenkkejäkin.
Zentaurosta ei Varadero-kokemuksia, mutta GS-Bemarissa istuinmukavuus kohosi aivan uudelle tasolle Baehrin penkin myötä. Muotoilu voisi jotain off-roadkuskia haitata, kun muotoilu on voimakkaampaa, kuin alkuperäisessä (satulassa eteen-ja taaksepäin liikkuminen röykkyajossa hankaloituisi), mutta matka- ja arkiajossa tuosta ei mitään haittaa. Todella mukava ja työnlaatukin huippua!

TopSaddleryltä saa myös penkin Varaderoon. Optiona Baehrin tapaan geelitys ja sähkölämmitys (ja Baehrista poiketen voi ruksata molemmat; Baehrilla ei sähkölämmitys onnistu geelien kera). Lisämaksusta saa satulan tilattua matalampana / korkeampana / pitemmällä kuskin istuinosalla etc. Myös värit saa valittua mieleisekseen, kun taas Baehrilla on valittava kahdesta vaihtoehdosta. TS:stä kokemusta V-Stromista ja mukavuudessa ja työnjäljessä Baehrin kanssa samalla tasolla.
119.jpg

TopSaddleryn Varadero-penkki
 
Mitä helf...ä. Maksaako tuo Baehr tosiaan 300 euroa ja se tehdään vielä entiselle rungolle?

Tuo sentää ois siis kokonainen istuin mitä tuo Saddleryn 229 puntaa ois.

Taitaa jäädä meikämandoliinolta hankkimatta. Jos hakis sitä limilevyä ja panis kiskoen niitit irti ja täyttäis vähä tuota vanhaa korkeammaksi.
 
Voi piru. Kysyin varsin tuosa Hondan oman keskijalan hintaa kun tuota tilattua tarvike tuotetta ei ole vieläkään tullu. On muuten 275 euroa OVH. Saa se kyllä sillä hinnalla olla helvetin hyvä. Jäämpä odotteleen tuota tarviketta.

Nyt on kaatumaraudat ja keulajouset hommattuna, tulis vaan se pönkkä niin pääsis hommiin.
 
Autovi oy rovaniemeltä tekee myös moottoripyörien satulaverhoiluja, taidan kallistua kotimaiseen, onpahan ainakin haukuille selkeä osoite jos niihin aihetta ilmenee
smile_org.gif
 
Siihen tulokseen tulin määki. Pistin vielä tiedustelun tuonne AQ. Sielä on kans semmonen vähä alle kolmensadan penkki tarjolla. Muuten se ois justiin se mitä pitäski. Neljä senttiä korkeampi kuin alkuperäinen. Mutta sinnekki pitäs panna oma postilla ja ne toppaa sen uudestaan.

Pitää käydä kysyyn tuolta Seiloselta. Niillä on kans kokemusta paljon noista mopon jakkaroista.

SW-Motecin keskiseisonta on nyt viimein paikoillaa. Ja on kyllä hyvä. Tosi helppo nostaa pyörä tuelle. Seuraava homma on sitte etupään remppa. Uudet jouset ja ölpät.
 
Back
Ylös