• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varashälytin temppuilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadCow
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MadCow

New member
Eilen illalla ajattelin lähteä ajelemaan ja lähestyin mopoa. Painelin samalla kapulan näppylää ja ajattelin että pääseepä lähelle ennen kuin kuuluu tuttu piippaus pyörästä. Mutta eipä kuulunutkaan. Kapulassa palaa ledi silloin kun painaa nappia-A ja vilkaisin pressun alle, että itse hälytin pelaa. Siis hälyttimessä vilkkuu valo, mutta sitä ei saa pois päältä kapulalla. Inhottava ruveta kikkailemaan kerrostalon pihalla.  
veryangry.gif

Pitää tänään yrittää jotain keksiä. Olisikohan kosteus tehnyt jotain, kun eilen sateli päivän vettä? Jos jollain on hyviä ehdotuksia, niin antaa tulla vaan.
bowdown.gif

Mulla on Laserlinen 860 V/H hälytin. Kun pyörä seisoo hälytin päällä pitemmän aikaa (esim. muutaman päivän), niin toi mun hälytinkin jotenkin hukkaa signaalin. Ei kans tapahdu mitään vaikka kuinka painaa nappia. Käyttöohjeessa sanotaan, että sitä nappia pitäis pitää pitkään pohjassa, niin se löytäis taas signaalin. Ei toimi ainakaan mulla.
Jos kaukosäädin ei reagoi, niin mulla ainakin sen saa reagoimaan, kun työntää avaimen virtalukkoon ja kääntää nopeesti virrat päälle ja pois. Hälytin ei vielä laukea, vaan sieltä hälyttimestä tulee vaimea piippaus (ikäänkuin ajonesto menisi päälle), jonka jälkeen ainakin mulla kaukosäädin toimii normaalisti.
Koitapas tota konstia ja laita viestiä tänne, että toimiko.

Sulla on hälytin lepotilassa.Hälytin menee lepotilaan 72 tunnin
jälkeen viimeisestä päällekytkennästä,pitäen tunnistinpiirit kuitenkin aktivoituna.Lepotilassa hälytin ei reagoi kauko-ohjaimeen,eikä ilmaise hälyttimen tilaa led-merkkivalolla.Lepotilan poiskytkentä tapahtuu ensin kytkemällä sytytysvirta päälle ja 10 sekunnin sisällä painamalla A painiketta.Mikäli kymmenen sekunnin viiveen aikana ei poiskytkentää tehdä,hälyttää hälytin normaalisti.
Sytytysvirran kytkennän jälkeen ilmaisee hälytin poistumisen lepotilasta lyhyillä äänimerkeillä ja led-merkkivalon vilahduksilla.
062802moto_prv.gif

sport05.gif

kynttila.gif

Hälyttimen kauko-ohjaimien vastaanotin menee lepotilaa myös vaikka hälytin ei olisikaan päällekytkettynä.Aktivoidaksesi vastaanotin,kytke sytytysvirta päälle ja paina mitä tahansa painiketta.    
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Itse ostin kyseisen hälyttimen,jonka kanssa oli alussa paljon ongelmia,mutta nytten kaikki toimii hyvin.Hälyttimen mukana
ei tullut suomenkielisiä ohjeita.Soitin maahantuojalle (Motoral)
ja pyysin toimittamaan suomenkieliset ohjeet jotka myös tuli.

Nyt hälyttimen käyttö on paljon helpompaa!!!

062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif

Joo. Mopo ei kerinnyt seisoa paikaallaan ennen ensimmäistä yritysta kuin n. 24h ja se ledi vilkkui mopossa normaalisti. No kuitenkin eilen aamulla kokeilin sillä toisella kapulalla ja se toimii?!?!?. Sitten eilen iltapäivällä kokeilin sitä ensimmäistä kapulaa ja sekin toimii... En ymmärrä, mutta pääasia on että toimii  
062802jumpie_prv.gif

Nyt kun päästiin aiheeseen, niin esitänpä kysymyksen minäkin:
käsittääkseni se dorka piippausääni päälle/pois kytkettäessä pitäisi saada pois kaukojen b-nappuloita painelemalla, mutta itse en varmaan kymmenistä yrityksistä huolimatta ole siinä onnistunut. Ootteko onnistuneet saamaan "käynnistysääniä" pois tuolla konstilla tai muuten?

käsittääkseni se dorka piippausääni päälle/pois kytkettäessä pitäisi saada pois kaukojen b-nappuloita painelemalla, mutta itse en varmaan kymmenistä yrityksistä huolimatta ole siinä onnistunut. Ootteko onnistuneet saamaan "käynnistysääniä" pois tuolla konstilla tai muuten?
Pitääpä kokeilla tänään.  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Se ääni lähtee mielestäni niistä a -nappuloista. En muista logiikkaa mutta pelkästään b -nappia (keskellä kapulaa?) painamalla häly menee päälle / pois ja a -napista (laitimmainen)vaihtuu äänimerkki jollain puolalaisella logiikalla päälle / pois...

On monta kertaa pitäny perehtyä tohon käyttöohjeeseen, mutta ei oo vielä jaksanu. Parempi, jos sain koko hälyn/ajoneston joskus kokonaan pois.

Kokeilin itsekin tuota hälyttimen äänimerkin poiskytkentää,kun
hälytin kytketään päälle.Ei onnistunut  
mad.gif

mad.gif

Ohjeissa neuvotaan näin  
kynttila.gif

Valinta tapahtuu seuraavasti:
Käännä sytytysvirta päälle:  
idea3.gif

10 sekunnin sisällä paina peräkkäin molempien kauko-ohjaimien
B-painiketa.
Hälytin ilmaisee ÄÄNIMERKIN valinnan kahdella pitkällä ääni-ja
led-merkkivalon signaalilla.
Toistamalla sama,hälytin ilmaisee HILJAISEN valinnan kahdella lyhyellä ääni-ja led-merkkivalon signaalilla.

Ohjeen mukaan pitää tehdä näin ,mutta kun tekee näin ei tapahdu mitään  
mad.gif

mad.gif

mad.gif

Onkohan ohjeissa taas jokin virhe,vaan onkohan hälytin
viallinen?
confused_orig.gif
withstupid.gif

Toimii se siittenkin  äänimerkin poiskytkentä  
062802jumpie_prv.gif

Tehkääpä tällain!
buttrock.gif

Laittakaa sytytysvirta päälle.
Painakaa ensin toisen kaukosäätimen B näppäitä,ja lopettakaa painaminen ,sen jälkeen painakaa toisen kaukosäätimen B näppäitä niin silloin äänimerkin poiskytkentä pitäisi mennä päälle.  
bowdown.gif

bowdown.gif

bowdown.gif

Tein ensimmäisellä kerralla sillain että laitoin sytytysvirran päälle,jonka jälkeen painoin B näppäimiä yhtä aikaan niin silloin se ei toiminut!!!!!

Aivan, eli niinkuin ohjeessa: Paina peräkkäin molempien kauko-ohjaimien B-painiketta. Toimii  
062802jumpie_prv.gif

sport05.gif

sport05.gif

sport05.gif

062802jumpie_prv.gif

Tehkääpä tällain!
buttrock.gif

Painakaa ensin toisen kaukosäätimen B näppäitä,ja lopettakaa painaminen ,sen jälkeen painakaa toisen kaukosäätimen B näppäitä niin silloin äänimerkin poiskytkentä pitäisi mennä päälle.  
bowdown.gif

bowdown.gif

bowdown.gif
Taas eilen kokeilin tuota monta kertaa, mutta ei... Kaikenlaisia kuittauspiippauksia tuli kyllä, mutta ei mitään vaikutusta.
sad_orig.gif
033102ass_1_prv.gif
*huokaus*
Täytyy kai jatkaa taistelua...
nixweiss.gif

062802jumpie_prv.gif

Tehkääpä tällain!
buttrock.gif

bowdown.gif

bowdown.gif

bowdown.gif

Tein ensimmäisellä kerralla sillain että laitoin sytytysvirran päälle,jonka jälkeen painoin B näppäimiä yhtä aikaan niin silloin se ei toiminut!!!!!
Eikös tämä poista päältä / kytke päälle automaattisen hälyttimen päällekytkennän?

Minä luulin että kyse on Piippaus -äänestä joka kuuluu kun hälytin aktivoidaan kaukosäätimestä... toinen puuhuu aidasta ja toinen seipäästä..
smile_org.gif

062802jumpie_prv.gif

Tehkääpä tällain!
buttrock.gif

bowdown.gif

bowdown.gif

bowdown.gif

Eikös tämä poista päältä / kytke päälle automaattisen hälyttimen päällekytkennän?

Minä luulin että kyse on Piippaus -äänestä joka kuuluu kun hälytin aktivoidaan kaukosäätimestä... toinen puuhuu aidasta ja toinen seipäästä..
smile_org.gif
Aktivointiäänestä ainakin minä puhun ja noilla toimilla se pitäisi lähteä ohjeiden mukaan (862-mallista), vaan kun ei lähde!! Oikeat kuittauspiippaukset tulee, mutta äänet ei katoa minnekään.  
mad.gif
033102ass_1_prv.gif
mad.gif

Back