• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varastettu kilpi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pike
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pike

läälää
Moposta käyty ruuvaamassa kilpi irti todennäköisesti perjantaina työpaikan pihalla 8-16 välillä. Enpä huomannut kadonnutta kilpeä ennen eilen aamulla, kun otin mopon tallista pihalle. Kummasti näytti mopon perä keveämmältä...
mad.gif

Varastettu kilpi: GT-592, kuuluu sinivalkoiseen -07 CBR600RR:ään.

On muuten
033102ass_1_prv.gif
ja syvältä!

Onhan tuo hanurista kun aiheuttaa ylimääräistä vaivaa. Ei onneksi estä ajamista, joten sinänsä parempi että veivät kilven, eikä jotain muuta tärkeämpää osaa. Pahvinen kilpi reppuun tai teipillä paikalleen ja kovaa ajoa.
smile_org.gif

Jossain joku vähemmän laillisesti liikkeellä oleva kaveri todennäköisesti joko ajelee pyörällä, jossa on nyt ex-rekisterikilpesi, tai sitten yrittää sen avulla viedä varastetun ajoneuvon maasta. Kannattaa ilmoittaa polliisille, mitä on käynyt.

Paskempi puoli se että oli ruuvattu osa kilpitelineestäkin mukaan. Ihanan kallista, varaosaa ei varmaankaan saa ja uusi maksaa 169.00e no elämä on.
sad_orig.gif

poliisi setä sano mulle että ei sais ajaa ilman oikeaa kilpeä. mutta antoi samalla ymmärtää että tuskin sakkoa saan jos tien päällä pahvisella kilvellä poliisit tavoittaa.

alko kesästä joku pölli kilven minultakin, parin päivän päästä tuli puhelu yhdeltä kyläläiseltä, oli löytänyt kilven pellolta. (suunnalta jossa en ollut ajellut)

itsellä kävi mielessä että olisiko jotain auto kuskia jäänyt joku ohitus tai vastaava korventamaan että olis perässä ajanut työ paikalle ja repinyt kilven vaan heittääkseen pellolle...

poliisi setä sano mulle että ei sais ajaa ilman oikeaa kilpeä. mutta antoi samalla ymmärtää että tuskin sakkoa saan jos tien päällä pahvisella kilvellä poliisit tavoittaa.

alko kesästä joku pölli kilven minultakin, parin päivän päästä tuli puhelu yhdeltä kyläläiseltä, oli löytänyt kilven pellolta. (suunnalta jossa en ollut ajellut)

itsellä kävi mielessä että olisiko jotain auto kuskia jäänyt joku ohitus tai vastaava korventamaan että olis perässä ajanut työ paikalle ja repinyt kilven vaan heittääkseen pellolle...
Saa ajaa "tekokilvellä" sillä aikaa kun odottaa uutta,etenkin jos on jo ilmoittanut viranomaisille et kilvi viety/tippunut jonnekin ja mitä tehdä?

Rikosilmoitus on pakko tehdä pyörän kilvestä. Muuten ei ees saa tilattua uutta. Katsastuskonttorilla taas sanottiin, että rikosilmoituksen tekemisen jälkeen on täysin laillista ajella pahvikilvellä, kunnes uus on tullut.

Rikosilmoitus on pakko tehdä pyörän kilvestä. Muuten ei ees saa tilattua uutta. Katsastuskonttorilla taas sanottiin, että rikosilmoituksen tekemisen jälkeen on täysin laillista ajella pahvikilvellä, kunnes uus on tullut.

Ja puppua. Itse ainakin hommasin nortoniin uuden kilven kun vanha oli taiteellinen yhdistelmä pahvia ja peltiä. Ei ne mitään rikosilmoitusta konttorilla kysyneet.

Br,

-tuomas-

Ja puppua. Itse ainakin hommasin nortoniin uuden kilven kun vanha oli taiteellinen yhdistelmä pahvia ja peltiä. Ei ne mitään rikosilmoitusta konttorilla kysyneet.

Br,

-tuomas-
Puppua tai ei, niin soitin katsastuskonttorille ja sanoivat, et tarvii olla toi rikosilmotus, muuten ei tipu kilpee (kilpi siis pudonnut, ei varastettu). Tän jälkeen soitin kyttikselle, et miten homma on. Sieltäkin sanottiin, et rikosilmotus pitää tehä. Tein sen ja menin sen kans konttorille, niin sitten vasta homma meni eteenpäin.

Aika jännä. Tosiaan eivät halunneet mitään rikosilmoitusta tai vanhaa kilpeä takaisin konttorilla.

Br,

-tuomas-

Aika jännä. Tosiaan eivät halunneet mitään rikosilmoitusta tai vanhaa kilpeä takaisin konttorilla.

Br,

-tuomas-
Jos se kerran oli taiteellinen yhdistelmä, eikä enää käyttökelpoinen, eivät ne sitä tahdo. Kadonneen kilven kohdalla tulee tehdä rikosilmoitus, koska silloin voi olla syytä epäillä, että se on/päätyy jonkun muun haltuun. Toisaalta, olen kerran itsekin saanut uuden kilven pudonneen tilalle, vaikka kyllä ne vähän arpoivat, ja miettivät pitäisikö vaatia se rikosilmoitus.

Br,

-tuomas-
Taitaapi sit tässäkin asiassa tilanne vaihdella paikkakunnittain
biggrin.gif

Ps. Olisin kyllä saanut valita saman rekisterinumeron tai sit ottaa uuden. Samoin olis voinu valita EU-kilpi tai ei EU. Otin sit saman numeron ku ennenkin. Nythän mä voin aina vedota, että se kilven löytänyt tyyppi on tötöillyt, jos joku perään soittelee
cool.gif

Mulla vanha kilpi kyllästyi tärinään ja lensi jonnekin tien varteen.

Ilmoitus poliisille, asianimikkeenä lievä kavallus, tarkemmin löytötavaran kavallus. Printti tutkintailmoituksesta mukaan katsastuskonttorille, jolloin uuden kilven myöntämisessä ei enemmän kyselty. Poliisi sanoi että saa ajella pahvikilvellä "kohtuullisen ajan", etenkin kun pitää kopiota tutkintailmoituksesta mukana. Katsastuskonttorilla suositeltiin uuden numeron ottamista, koska vanha numero saattaa aiheuttaa ylimääräisiä pysäytyksiä ja papereiden tarkasteluja tien päällä (vanha numerohan on ilmoitettu varastetuksi).

Dodii. Katsastuskonttorilla käyty, jossa mukava täti sanoi että tarvitsee käydä poliisille tekemässä rikosilmoitus. Mulle myös täti suositteli uuden numeron ottamista käyttöön.

Poliisiasemalla kirjasi sitten ruutupaperille elämäänsä kyllästyneen oloinen poliisisetä rikosilmoituksen ylös, kun kuulemma koneet ei toiminu... No mutta asiat sentään etenee.

Minulla kanssa sama tilanne läpi käytynä. Kilpi putosi Jyväskylän moottoritielle ja siitä rikosilmoitus poliisille se kädessä konttorille ja suositttelivat uuden numeron käyttöön ottamista, perustellen et jos joku kilvellä törttöilee niin eipähän minulta tulla kyselee.

Ja näinpä tein mutta enpä tullut ajatelleeksi et nyt uudessa otteessa lukee vanha rek numero.

Mitenköhän kun haluan pyörästä eroon kuinka helppo/vaikea on myydä kun mp on kaksi kilpinen....

No onneksi on toi rikosilmoitus tallessa et sillä voi todistaa et kadonnut mikä kadonnut.

Ja täällä orgissakin kaikki toitottaa et EN EDES LUE ilmoituksia jotka on kaksi kilpisiä, HUIJAREITA kumminkin...!

Mitäs tuo täälläkin käytetty termi "kaksikilpinen" käytännössä tarkoittaa?

Jos sulta pöllitään vanha kilpi ja haet uuden, "puhtaan" kilven, niin eikö se ole uuden ostajan kannalta parempi?

Jos hankit uudestaan vanhan numeron, ja saman aikaan rosmo ajelee samalla numerolla, onko se uuden ostajan kannalta parempi ratkaisu? Jos ostajakandi vaikka kyselee AKElta rekisteritietoja, tuleeko sieltä tieto sekä varsinaisesta omistajasta että siitä että kilpi on ilmoitettu varastetuksi? Eli ostajakandin pitäisi sitten tsekata onko tämä myyjä kilven oikea omistaja vai se rosmo. Jos olisin itse ostamassa, välttäisin tällaisia pyöriä.

Jos kilpi putoo normiajossa, niin onkohan se rikos ollenkaan???

Ei minun mielestä....
biggrin.gif

Back