Värinätön V2-kone, onko sellaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumppanen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hola. Mieleni on kiinnittynyt noihin V-2 koneisiin. Mutta suurin ongelmani on noissa se värinä. Onkos kukaan löytänyt lähes värinätöntä V konetta ja missä merkissä sellaista on tarjolla.

Nimim: ei ne kierrokset, vaan alavääntö....

PS:ei mitään spekulaatioita, vaan ihan faktaa tähän kiitos ;)
Ei ole värinätäntä V2 konetta mutta olennaisempaa on se minkä taajuuksinen värinä tulee tankoon.

Mun mielestä V2 koneissa ei nyt niin ihmeellinen se vääntö ole nimim. 2200 rpm, 100Nm ja 5000 rpm 140Nm takikselta nelarista.

Hola. Mieleni on kiinnittynyt noihin V-2 koneisiin. Mutta suurin ongelmani on noissa se värinä. Onkos kukaan löytänyt lähes värinätöntä V konetta ja missä merkissä sellaista on tarjolla.

Ei ole värinätäntä V2 konetta mutta olennaisempaa on se minkä taajuuksinen värinä tulee tankoon.

Mun mielestä V2 koneissa ei nyt niin ihmeellinen se vääntö ole nimim. 2200 rpm, 100Nm ja 5000 rpm 140Nm takikselta nelarista.
Mä en oo vielä noin korkeita kierroksia koittanutkaan -> 5000rpm.

Täytyypi tutustua tankopainoihin, satulavaihtoehtoihin yms yms. ennenkuin heittää hohtimet kaivoon. Ensireaktio, eli vaihtoon, on yleensä masennuksen aiheuttama pakkoreaktio, joka jälkeenpäin harmittaa...

Täytyypi tutustua tankopainoihin, satulavaihtoehtoihin yms yms. ennenkuin heittää hohtimet kaivoon. Ensireaktio, eli vaihtoon, on yleensä masennuksen aiheuttama pakkoreaktio, joka jälkeenpäin harmittaa...
Harvemmin tuo pyörän(tai minkään) vaihtokaan harmittaa... Oon ajanut vaan XR1200:sta ja Buellia, joissa on Sportin kone. Mahtaisko tuossa Sportissa olla jotenkin luonnostaan BT:ä värisevämpi moottori? En todellakaan tiedä, vaan kuhan arvasin...

nimim. rajoitin paukkaa päälle 5800:ssa...
wink.gif
tounge.gif

Ducatin DS1000 ei käytännössä tärise. Ainakaan mun mielestä.

90 asteen v kone on täydellisessä tasapainossa ja ei värise juuri yhtään.

jos olet tottunut jonkun hd:n värinöihin, niin ducati, TL suzuki, sp honda, ne on lähes värinättömiä

ER-6n saa "nivuset" herkäksi...
Kierrosluku saattaa vaikuttaa monissa pyörissä yllättävän paljon, matkamotoristille värinät normaaleilla nopeuksilla ovat pahasta. Ei noita värinöitä oikein huomaa aktiivisemmassa ajossa
062802moto_prv.gif
.

Eipä tuo Africa Twinikään hyvin täristele, aivan tyhjäkäynniltä vedätättäessä korkeintaan tosin eipä siinä ole paljoa kuutioitakaan vain 650  
wink.gif

Tankopainot auttaa mataliin värähtelytaajuuksiin ja vähentää tärinää mutta tilalle saattaa tulla korkeataajuuksinen värinä (sporttien riesa...), joka vie helposti tunnon kädestä, varsinkin kaasukädestä, koska kaasukättä jännitetään aina enemmän ja rentous puuttuu => puutuminen kyynärvarresta alaspäin.

Runkovärinään ei juuri voi vaikuttaa muulla kuin tarkastamalla moottorin vaimenninkumet... mutta monessa pyörässä koneen takaosa on kiinnitetty metalli metallia vasten, varsinkin ketjuvetoiset, koska voimansiirron (toisio) osat eivät saa liikkua toisiinsa nähden muuten kuin vertikaalisesti, muuten voisi olla seurauksena dramaattisia vaurioita.

Kone ei ole värinätön, mutta Suzuki M1800R:ssä ei värinä välity kuskiin asti lainkaan. Muutenkin aivan loistava kustomi ja hinta/laatusuhde täys 10+ eli siitä V2 joka käsittääkseni vastaa alkuperäisen kysyjän tarpeita. (No okei, pientä värinää voi tuntua 4trpm paikkeilla, mutta muuten ei mitään.)

Nykyinen RSV R esim. värisee kyllä selvästi matka-ajossa sekä tankoon, että tapeille. Ei huomaa lyhyissä kirmauksissa, mutta pidemmässä ajossa kyllä.

TL suzuki, sp honda, ne on lähes värinättömiä

Värinä vs. Tärinä?
Itselläni kokemusta V2 -vehkeistä koeajon verran isän '96 fättäristä, kaverin '98 R Tellusta + parista muusta ja omasta '00 SP:stä hitusen koeajoa enemmän, eikä mikään noista ole läheskään tärinätön. HD tutisee melko miehekkäästi, japsikyykyt ei kumpikaan lähellekään HD:n lailla, mutta tärinää _on_ . Mutta se kuuluu V2:seen samalla lailla kuin se korvia hivelevä soundi!

Värinästä taas tulee mieleen se v***inen, melkein olematon, värinä mikä on nelarikoneissa ja joka ainakin omalla kohdallani aiheuttaa puutumisia huomattavasti tehokkaammin kuin V2:sen tärinä. Itse en ainakaan paksuniskaisena junttina pysty nelarikoneisella tonnikyykyllä ajamaan kuin 20-30 kilsaa ilman räpylöiden lepuuttelutaukoa, mutta silti SP:llä voi päästellä perse pystyssä huoletta parikin sataa kilsaa ennen kuin on pakko lepuutella röökin verran.
Se on vaan löydettävä se laite minkä värinät on harmoniassa sun kropan kanssa
smile_org.gif

Jos sitä veetä venyttää spagaatiin asti, niin tultaneen tuohon bokseriin. Mulla Megamoto ei oikeastaan täristä mainittavati. Sport täristää paljon enemmän. Luulen, että tuon Sportin synkka ei ole ihan kohdallaan. Megamotoon olen laittanut kireemmät nokat, isomman imutorven, suodattimen, ruiskunsäädön ym. Kyllä käy nätisti. Alkuun tyhjäkäynti ontui, mutta on ilmeisesti opiskellut senkin kohdalleen.

Onko kellään kokemusta siitä onko samalla mallilla värinöissä/tärinöissä yksilöiden välisiä eroja?

Eikös se rivikuutonen pitänyt olla täysin värinätön kone? En ymmärrä miksi se ei ole yleisempi mm. autoissa. Kaiketi jostain syystä se kuitenkin on aika janoinen, miksi näin?

En ymmärrä miksi se ei ole yleisempi mm. autoissa.
Vaatii paljon tilaa. Vertaa esim. etuvetoisissa R6 tai V6, saati sitten R4. Volvollahan oli pitkään ilmeisesti juuri tästä syystä R5 ja mahtoiko olla juuri Volvo joka kehitti superlyhyen R6:n. Takavetoisissa tuo ei tietty ole yhtä iso ongelma ja BMW sekä Mersu paljon R6:sta käyttääkin.

Käytti vaan ei käytä enää muut kuin Bemari, Mese siirty V-6:iin jo vuosia sitten.

Kutonen vaan on liian pitkä möhkäle, poikittain asennus etuvetoiseen tuottaa ongelmia vaihteiston ja ripustusten kanssa ja pitkittäin vie turhaa tilaa matkustamolta ja tuo ongelmia muotoilun kanssa, pitkä kone tekee keulasta korkeahkon.
Bemukin unohti 2-litraisten sarjassa kuutoset ja siirtyi neloskoneisiin, vahinko kyllä.

Back