• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Värinvaihdos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuufi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuufi

New member
Tänä iltana kävin purkamassa katteet ja huomenna lähtee katteet pesulle. Maalarilta on jo varmistettu että tässä lähiaikoina saa uuden värin pintaansa, väriksi ajattelin helmiäismustaa.
Värinvaihdon lisäksi on tarkoitus pistää Topsaddlerylle satula- ja saksasta MRA Touringscreen tilaus menemään, tiedä sitten ehtiikö saamaan ennen ajokauden alkua uutta satulaa... mutta tässä olisi virtuaalisesti photoshopatti muutos - saa kommentoida:

d1c.jpg

muutoksen jälkeen pitäisi jotakuinkin näyttää tältä:

zzr1100.jpg

Jotain kuvioita tuohon alakatteeseen voisi kehittää, ei paljon... mutta jotain
biggrin.gif

Eikä tuo Kawasaki-teksti tule olemaan ihan tuollainen.

kyllä musta on väreistä kaunein
smile_org.gif
milläs ohjelmalla noita värejä pystyy tolla tavalla fiksailla, olis kiva itsekkin kokeilla että miltä oma mopo näyttäis uudenlaisissa väreissä.

kyllä musta on väreistä kaunein
smile_org.gif
milläs ohjelmalla noita värejä pystyy tolla tavalla fiksailla, olis kiva itsekkin kokeilla että miltä oma mopo näyttäis uudenlaisissa väreissä.

Adobe Photoshopilla oon tehnyt tuon... ensin rajataan kaikki katteet ja muut, mihin nyt väriä haluaa vaihtaa.
Sitten kun on alue valkattu tehdään Color Replacement vaikkapa nyt tässä tapauksessa mustaksi, tuloksena tulee alkuperäinen väri mutta harmaana.
Tämän jälkeen tiputetaan värien tasosta valkoista vain pois, sillä määrin miten mustan haluaa pyörästä tulevan
biggrin.gif

Sitten surffailin Topsaddleryn sivuille ja poimin sieltä satulamallin zzr:stä -> siirsin tuohon kuvaan, muokkasin perspektiivin suht kuntoon jne jne... oma hommansa, mutta ihan kivasti näkee tuloksen.

Kaiken maailman mauttomia sirkusmopoja on tiet täynnään, varsinki jenkkilässä. Kyllä musta on aina musta... On hyvän näköinen AINA!!! Pikkusen sitä mustaa voi sitten höystää esim. kiillotetuilla vannekehillä tms.

Väri on ihan ok, mutta itse jättäisin tuon tourinkipleksin hommaamatta...tulee jotenkin raskaan oloiseksi sen kanssa.

Väri on ihan ok, mutta itse jättäisin tuon tourinkipleksin hommaamatta...tulee jotenkin raskaan oloiseksi sen kanssa.
Kyllä se hommata pitää, mutta voi olla ettei ole jatkuvasti kiinni. Vaihtaa sitten isomman suojan kun lähtee ajamaan matkaa. Plexi on neljällä ruuvilla kiinni joten ei ongelmaa irroittamisessa, menee 3 min vaihtoon.

Nyt kun kerta tuli purettua, niin voisi samalla säätää mittareihin uudet taustat.

kierros.jpg

nopeus.jpg

Tuossa olis pohjat tuloillaan, mutta pitääpä miettiä mille ne tulostaa... paperi kun ei hirveesti kosteudesta välitä. Jostain kun saisi valkoista kopiokonekalvoa, johon voisi sitten tulostaa värilaserilla.
Noiden taustalle sopisi hyvin siniset valot, ne saisi tehtyä parista vastuksesta ja sinisistä ledeistä.

Räpellys jatkukoon...
idea3.gif

Mä imutin netistä kans tiedostot mittarinpohjille ja vein sit rompun erääseen Painotuote-yritykseen....siellä tehtiin laput sellaselle muovipintaselle...sillä ehkäsee käpristymisen kosteella.Pelkkä paperi ei kestä.
Mopo oli Busa.....tuli hianot....  
062802jumpie_prv.gif
tällaset

Hoi...mistä löysit tuollasia mittarin taustoja, vai piirsitkö itse?
sport05.gif
Otin digikameralla suuriresoluutioisen kuvan mittareista, jonka jälkeen rupesin Photoshopilla muokkaamaan. Olikin vähän kinkkisempää häivyttää kaikki musta mittareista pois ja samalla säilyttää alkuperäiset lukemat paikoillaan.
033102beer_1_prv.gif

Häivityksen lopputulos oli se, että lukemat ja viivat näkyivät aivan himmeästi vielä kuvassa - armoton zoomaus päälle ja uusia viivoja ja lukemia piirtämään/kirjoittamaan niiden päälle.

Mä imutin netistä kans tiedostot mittarinpohjille ja vein sit rompun erääseen Painotuote-yritykseen....siellä tehtiin laput sellaselle muovipintaselle...sillä ehkäsee käpristymisen kosteella.Pelkkä paperi ei kestä.
Mopo oli Busa.....tuli hianot....
062802jumpie_prv.gif
tällaset

Zetoriin pitää vielä miettiä miten vaihtaa viisareiden värin. Valkoiset ei välttämättä näy valkoisella hirveän hyvin, mutta jos niihin liimaa vaikka siivut mustaa tarraa - voi nimittäin sitten purkaa pois, mikäli lopputulos ei jostain syystä tyydytä.

Ihan hyvältähän nuo pohjat näyttäisivät, valkoiset viisarit ei kyllä toimi oikein hyvin.
On näköjään musteruiskussakin värit vähän vähissä
tounge.gif

pohjat.jpg

Samaa mieltä, näyttää ainakin sivulta aikamoiselta lippakioskilta, ja edestä todennäköisesti vielä enemmän. Mutta musta väri on hieno.
Muista vaan sitten keväällä, että musta ei näy liikenteessä kovinkaan hyvin vaan katoaa taustaan. Sivuteiltä tullaan eteen vielä useammin!

Edit:
Kokemusta on - oma värinmuutos punaisesta mustaksi (ks. linkki alla) tapahtui viime talvena. Lisäsin huomioväriä peileihin. Ruma mutta toimii.

Musta näyttää Zetorin päällä hyvältä!
062802jumpie_prv.gif
Tuumailin itsekin joskus omani värjäämistä mustaksi...

Ja valkopohjaset mittarit näyttävät myös hienoilta! Miten ois joku toinen väri mittareihin? Keltanen, punainen tai vaiks Kawan vihree?? Noita valkosia taulujahan on jo nähty monissa pyörissä, mutta muun värisiä harvemmin... Tää siis ihan vaan mun ajatus.
tounge.gif

Musta on kieltämättä väreistä paras....
Mittarikin on hieno mutta toi touring plexi on kyl huono ratkaisu mielummin kokeilet tuplakuplaa
062802jumpie_prv.gif

Back