• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varoittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Paso

New member
En tiedä onko asiasta aikaisemmin ollu jotain juttua, mutta laitampa kuitenkin tänne. Tuossa ajellessa tuli mieleen, että onko jotain tapaa/elettä millä vois vastaantulevaa motoristia varoittaa hiekasta tai jostain muusta epämääräisestä tiellä? Äsken kun kävin ajamassa niin sade on tuonut hiekkaa aika paljon tuonne tielle.. Ja tietenkin juuri mutkan kohtaan
mad.gif

Kaippa pitkien vilkuttaminen ainakin hiljentää vastaantulijoiden vauhtia.. En sit tiedä onko muuta/parempaa tapaa
nixweiss.gif

Minä näytän "slow down" merkillä eli sillä samalla jolla tutkaa varoitellaan.

Kämmenpuoli alaspäin ja ylös-alas liikettä ranteesta. Pari kertaa olen näyttänyt ja hyvin on tepsiny ku peileistä vilkuillessani jarruvalot syttyy samantien.
062802jumpie_prv.gif

Vain aiheesta näytän; hiekkaa, hirviä, polliiseja tai muita pelottavia petoja.
crazy.gif

Lainattu MC BajaHillin ryhmäajo-oppaasta (kliks). Eli painelee kämmenellä maata kohti. Itse ainakin tuosta ymmärrän yskän
smile_org.gif

mpryhmaopas-hiljenna.gif

Edit: Tulikin jo + linkki opukseen

En tiedä onko asiasta aikaisemmin ollu jotain juttua, mutta laitampa kuitenkin tänne. Tuossa ajellessa tuli mieleen, että onko jotain tapaa/elettä millä vois vastaantulevaa motoristia varoittaa hiekasta tai jostain muusta epämääräisestä tiellä? Äsken kun kävin ajamassa niin sade on tuonut hiekkaa aika paljon tuonne tielle.. Ja tietenkin juuri mutkan kohtaan  
mad.gif
Hiekasta voi varoitella varoitella miten haluaa,kunhan se vastaantulija sen huomaa,ja varmastikin ymmärtää että edessä on jotakin epämääräistä,kuten vaikka polliisi pensaassa,kunhan ei keskaria näytä.

Kerran kotilolla ajellessa huomasin kun edessäni ajeli kevari kalle ja vastaan tuli motoristi joka näytteli tuota merkkiä,kämmen puoli alas päin ja heilutti kättä ylös ja alas..näin me kummatkin hidastimme vauhtia ja hetken kuluttua edessä oli tutka ja samassa poliisien iso ratsia.. Kiitosta sille kanssa heimolaiselle.Tietty eipä se olisi huitonut ellei edessäni olisi ajellut kevaristi..

Kämmenpuoli alaspäin ja ylös-alas liikettä ranteesta. Pari kertaa olen näyttänyt ja hyvin on tepsiny ku peileistä vilkuillessani jarruvalot syttyy samantien.
062802jumpie_prv.gif

crazy.gif
Samalla tavalla toimin paitsi että poliisista en varoita koskaan. Jos on yksikin mahdollisuus saada joku ratti- tai tankojuoppo tai muuten vaan hörhö kiinni sillä että en ole varoittanut niin olen tyytyväinen.

Jos on yksikin mahdollisuus saada joku ratti- tai tankojuoppo tai muuten vaan hörhö kiinni sillä että en ole varoittanut niin olen tyytyväinen.
...ei kaikki pientä ylinopeutta (lue: rikesakkorajalla) ajavaa ole mainittemiasi. Joukossa voin olla myös minä.

Enkä minä ikinä mahollisilla merkeillä varota poliisista, kerron vain kanssamotoristeille, että turvallisuuestamme huolehittaan.

edit: anteeksi hän pyytää, tarkemmin luettuna ilmeisesti tarkotettiin, että ilman alkoholia tai huumeita ajavat ovat muuten vain hörhöjä, eli tuohon gategoriaan mennee sitten muut sallitun nopeuen pikkasen ylittävät.

Jos nyt haluaa poliiseista varoittaa niin eikös vasen käsi ylhäällä pyörittäminen (vilkku) ole selkeämpää. Näin tehdään ainakin joissain maissa.

jeh.. en ollu noita käsimerkkejä koskaan nähny.. taas opittiin jotain uutta
062802jumpie_prv.gif
täytyypä käyttää tuota sitte seuraavan kerran, jos muistan
tounge.gif

en kyllä ala poliiseista varoittamaan.. se o jokaisen omaa tyhmyyttä, jos ajaa liian kovasti tms..

ei muutakuin turvallisia kilometrejä
062802moto_prv.gif

Joo ikinä en varota mistään, vaikka olisi suolenpätkiä tie täysi mutkan takana. Oma vika jos ajaa liian suurta tilannenopeutta, ja jos on mahdollista, että yksikin liian suurta tilannenopeutta käyttävä saa opetuksen, niin käytetään tilaisuus hyväksi. turvallisia kilometrejä, m:kut.

Aina varoitus vaarallisesta poliisihavainnosta joko valoilla tai kädellä himmausmerkillä.

-hh-

Joo ikinä en varota mistään, vaikka olisi suolenpätkiä tie täysi mutkan takana. Oma vika jos ajaa liian suurta tilannenopeutta, ja jos on mahdollista, että yksikin liian suurta tilannenopeutta käyttävä saa opetuksen, niin käytetään tilaisuus hyväksi. turvallisia kilometrejä, m:kut.
hyvä, pidä toi
confused_orig.gif

Joku voisi esim semmosesta hiekkaa kurvissa/tilannenopeudesta kertoilla enemmänkin varmaan. Toivottavasti osuu sun kohdalle
033102ass_1_prv.gif

062802jumpie_prv.gif

crazy.gif
Samalla tavalla toimin paitsi että poliisista en varoita koskaan. Jos on yksikin mahdollisuus saada joku ratti- tai tankojuoppo tai muuten vaan hörhö kiinni sillä että en ole varoittanut niin olen tyytyväinen.
Niinpä tietysti...
pftroest.gif

062802jumpie_prv.gif

crazy.gif
Niin, niitä on ihmisiä, jotka mieltää, et on yhteinen hieno harrastus ja sit niitä on ihmisiä, jotka arvelee pärjäävänsä yksikseen...
Lykkyä tykö vaan.
Muutaman kerran olen saanut vastaantulijalta tuon himmaamisvaroituksen.Pari kertaa tiel on ollut poroja, kerran kolari jyrkän mutkan takana...jne...
Mieltä se lämmittää, kun vastaantulija on huolissaan sun turvallisuudesta..
Mut en mäkään niistä suolenpätkistä varottas
biggrin.gif
biggrin.gif
, poliisista kyllä ;)

Mutta olihan tuolla MC Bajahillin sivuilla suoraan ohjeet, miten toimia, jos tiellä on jotain epämääräistä. Tässä suora lainaus:"Tiellä roskaa, kiviä tms. Osoita joko jalalla tai sormella tien härökohtaa ohiajaessasi. Näin takana ajava keskittyy huitomiseesi ja osuu siihen samaan inhottavaan pomppuun mihin sinäkn osuit."

Tietysti tuo toimii vain, jos ajatte peräkkäin.
biggrin.gif

Oikein, tutka edessä: vasen käsi ylös ja pyöräytä ympyrää se ei ole laitonta, ainakaan tietääkseni vielä
lookaround_orig.gif
ja tämä siksi ettemme enää saa laillisesti ajaa pientä, siis pientä, ylinopeutta joka olisi moottoripyörälle turvalisempaa kuin ohitetuksi tuleminen.
sport05.gif

Oikein, tutka edessä: vasen käsi ylös ja pyöräytä ympyrää se ei ole laitonta, ainakaan tietääkseni vielä
lookaround_orig.gif
ja tämä siksi ettemme enää saa laillisesti ajaa pientä, siis pientä, ylinopeutta joka olisi moottoripyörälle turvalisempaa kuin ohitetuksi tuleminen.
sport05.gif
Kyllä varmaan tuostakin keksivät, että "liikenteen vaarantaminen ajamalla käsi irrallaan ohjaustangosta" tms..

Oman kokemuksen mukaan tutkapaikalle ajaminen moottoripyörällä "jonka kaukovalot kytkeytyvät itsestään päälle ja pois" on rangaistuksen arvoinen rikos
tounge.gif

Back