nappula
New member
Hep,
Jos tämä jotakin kiinnostaa, niin kerron tarinani ja mielelläni kuullisin muidenkin kokemuksia jos muille on käynyt samoin.
Viime sunnuntaina tarkistin Osuuspankin internet palvelusta pankkitilin saldoa ja satuin vilkaisemaan luottokortin saldoa myös. Olin lentää perseelleni kun varauksissa luki -1700 €. Pikainen soitto kortin kuoletukseen ja neuvoja asiaan. Neuvoivat palaamaan asiaan arkena.
Nyt asia on laitettu asian mukaisesti vireille, eli tehty reklamaatio luottokuntaan, rikosilmoitus poliisille sekä selvitys tehdyistä ostoista.
Kortti on ollut jatkuvasti hallussani eikä sitä ole käytetty kyseisenä ajankohtana, vaan viisi päivää ennen tapahtunutta ja päivä tapahtuneen jälkeen. Koska korttia ei ole varastettu, eikä se ole ollut kenenkään muun hallussa, niin ainoaksi mahdollisuudeksi jää internet ostot ja niiden tietoturva. Korttini numero oli viime syksynä tapahtuneessa miljoonien korttien katoamisten listalla, joten sain syksyllä uuden kortin. Uudella kortilla olen ostanut kolmesta eri internetissä toimivasta liikeestä, jotka kaikki sijaitsevat ulkomailla (2 saksassa ja 1 USA:ssa).
Luottokunta ei ole ottanut kantaa asiaan vielä, vaan vasta tutkimusten jälkeen (1 -3 kk). Luottokunta tahtoo luonnollisesti tutkia asiaa, mutta käytännössä sekä luottokunta ja poliisi ovat voimattomia, koska asiattomat ostot on tehty internetissä toimivaan uhkapelipaikkaan.
Eipä taida olla enää tarvetta ostaa netistä enää yhtään mitään...
Jos tämä jotakin kiinnostaa, niin kerron tarinani ja mielelläni kuullisin muidenkin kokemuksia jos muille on käynyt samoin.
Viime sunnuntaina tarkistin Osuuspankin internet palvelusta pankkitilin saldoa ja satuin vilkaisemaan luottokortin saldoa myös. Olin lentää perseelleni kun varauksissa luki -1700 €. Pikainen soitto kortin kuoletukseen ja neuvoja asiaan. Neuvoivat palaamaan asiaan arkena.
Nyt asia on laitettu asian mukaisesti vireille, eli tehty reklamaatio luottokuntaan, rikosilmoitus poliisille sekä selvitys tehdyistä ostoista.
Kortti on ollut jatkuvasti hallussani eikä sitä ole käytetty kyseisenä ajankohtana, vaan viisi päivää ennen tapahtunutta ja päivä tapahtuneen jälkeen. Koska korttia ei ole varastettu, eikä se ole ollut kenenkään muun hallussa, niin ainoaksi mahdollisuudeksi jää internet ostot ja niiden tietoturva. Korttini numero oli viime syksynä tapahtuneessa miljoonien korttien katoamisten listalla, joten sain syksyllä uuden kortin. Uudella kortilla olen ostanut kolmesta eri internetissä toimivasta liikeestä, jotka kaikki sijaitsevat ulkomailla (2 saksassa ja 1 USA:ssa).
Luottokunta ei ole ottanut kantaa asiaan vielä, vaan vasta tutkimusten jälkeen (1 -3 kk). Luottokunta tahtoo luonnollisesti tutkia asiaa, mutta käytännössä sekä luottokunta ja poliisi ovat voimattomia, koska asiattomat ostot on tehty internetissä toimivaan uhkapelipaikkaan.
Eipä taida olla enää tarvetta ostaa netistä enää yhtään mitään...