• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varokaa dösäkuskeja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Maxkari

New member
Kele. Haettiin pojan Derbi tallista ulos äsken ja läheltä piti ettei loppunut leikki lyheen. Tykkäsi 77A linja-auton kuljettaja kaataa mopopojan ohittamalla ja palaamalla suoraan eteen niin että mopon stonga otti ensimmäisen kerran linja-auton kylkeen jo bussin keskiovien kohdalla.

Kuski ei oikein tuntunut ottavan törmäämistä vakavasti, hänen mielestä mitään vakavaa ei ollut sattunut kun poika oli hengissä. VITTU!!! Kuulemma 12 vuotta ajanut ja kaikenlaista sattuu, minä koitin isänä kohteliaasti kertoa että miettisi mitä puhui.

Minun syynihän se on, en ajanut autolla pojan perässä koko matkaa, poikkesin kiskalle lehden ostamaan ja siitä parin kilometrin päässä oli dösä rullannut päälle.

Mutta onneksi poika on hengiss' vaikkakin naarmuisena. Ehkäpä hän oppi jotakin. Bussikuski ei kyllä tuntunut oppineen, toivottavasti poliisien rikosilmoitus saa hänet hieman ymmärtämään.

EMPY +1

Onneksi on Maxkarilla hyvät hermot ja poika hengissä! Ittellä ois voinu tulla leipastua naamariin tommosta bussikuskia
033102ass_1_prv.gif

Hyvä uutinen, että selvisi naarmuilla. Oli kyllä kertomasi perusteella todella törkeä teko ja vielä törkeämpää oli bussikuskin käytös. Yleensä olen rauhallinen, mutta nyt
kaboom.gif

crazy.gif
Itsellänikin on aloitteleva mopopoika. Kiitos tästäkin muistutuksesta.
crazy.gif

veryangry.gif
Toivottavasti bussikuski joutuu teostaan vastuuseen... Törkeää käytöstä
033102ass_1_prv.gif

Minulla on vain yksi mielipide bussikuskeista
033102ass_1_prv.gif

Jos et mitään osaa eikä koulu maita ja et töitä saa ala ajaa bussia. Vit** niin monta tarinaa on siitä kuinka älykääpiöt lähtee 80 km/h rajoituksella pysäkiltä eteen. Viime syksynä meinas iteltäkin lähteä se ainokainen BUSSIKUSKIN takia. Vihaksi pistää. Seuraava kuski ei selviä niiin vähällä, jos on isompi minua haen viisi kaveria mukaan.
veryangry.gif

Huh, onneksi oli onni onnettomuudessa, toivottavasti ei jää mitään pelkoja pojalle.

V...u mitä käytöstä löytyy palvelualalla olevilta bussikuskeilta (enkä tarkota tässä nyt hayabusaa).

Itse olen tässä koko talven matkustanut bussilla töihin kun ei toi autoilu oikein maistu. Niin pari kertaa on herra 54 aiheuttanut kolarin kehällä sillä isolla autollaan. Mua on ihan oikeasti ruvennut pelottamaan ne kusipää kuskit, siis sieltä löytyy hyviäkin kuskeja, mutta ikävä kyllä on sitten jotain ihan käsittämättömiä tapauksia (onneksi hyvin vähän).

Voin ihan oikeasti sanoa VAROKAA NIITÄ !!!!

Itse ainakin vaihdan kaistaa heti jos olen mopolla liikkellä kun nääkin bussin. On meinaa noin 99 % varma että kun siellä on joku kiva kuski niin se vetää mopon eteen sieltä pysäkiltä, ihan v****lakseen !

onnex poika selvis naarmuilla ja oppii varmaan varoo dösiä toivottavasti ei jää kammoja. mutta se dösä kuski??? saunan takana on vielä tilaa

kerro ihmeessä jatkosta mitä se tanan p******nen teostaan sai

Huh, onneks isä ja poika selvisivät lähes pelkällä säikähdyksellä!

Täällä länsisuomessakin paikallisen bussiyhtiön kuskit tuntuvat häikäilemättömästi käyttävän hyväkseen isomman "etuoikeutta". Tilaa toiselle ei juurikaan anneta (edes toiselle ammattinsa puitteissa kulkuneuvoa ajavalle), risteyksissä ei malteta/ehditä odottaa, että toinen ehtisi alta pois, vaan surutta käännetään keulaa eteen. Jos itse tietä annan, 1/10:stä muistaa kiittää.
Joskus myös tuntuu (oma mielipide), että pysäkiltä lähtiessään kuljettaja oikein odottaa josko joku tulisi rinnalle ja sais kääntää rattia vähän vasemmalle??

Toki heillä on kireät aikataulut, mutta jos ihmishenkiä aletaan vaarantamaan, niin  
kaboom.gif
!!

wink.gif

ps. asiallinen palaute liikennöitsijälle saattas olla paikallaan.

ittekki ajelin töihin talven bussi nro 522:lla. Kerran kuski veti katuja pitkin varmasti 70-80kmt, ihan älytöntä rallia keskel kaupunkia. mua ->kauhistutti<- hlvtisti! aattelin et annan palautetta bussifirmaan, mut se jäi..
nixweiss.gif

Pysäkillä oleva bussi on silmissäni kuin porolauma tien varressa
crazy.gif
Niihin verrattuna hirvi on vielä fiksu eläin  
veryangry.gif

Niin monta kertaa on ollut itsellä ja vaimolla lähellä kotilon peltien kolina, että tekis mieli kiinnittää pyörän keulaan sinko niitä varten  
033102bebe_1_prv.gif

Kolme päivää ja monta kilometria jo takana - kohta uudet renkaat  
sport05.gif

No onneks kaikki dösäkuskit ei oo tällaisia
sad_orig.gif
Mutta onneksi ei sattunut pahempaa ja toivottavasti "dösäilijä" oppii kerralla ettei tarvitse tulla jatkossa ruumiita
omg.gif

.....tuossa on ilmeisestikin joku juttu. ......mitä pienipalkkaisempi ammatti tienpäällä sitä suurempi päteminen liikenteessä......siis tarkoitan nyt paikallisliikennettä. Itse olen huomannut tuota samaa käytöstä kuskeilta myös täällä Lounais rannikolla. Taksit ovat usein myös varsinaisia kiusanhenkiä. Rekkakuskien liikenne käyttäytymiselle sen sijaan nosta nykyään hattua!

Onneksi poikasi selvisi rytinästä suunnilleen kunnossa.

Kyllä tossa olis tarvinnut bussikuskia hieman muistuttaa vaikkapa ihan vaan nyrkillä
mad.gif

-E

Tuo on taas niitä tapauksia että verenpaine on kauan koholla!
Onneksi ei käynyt pahemmin.
Jos jotain hyvää asiassa on niin se että poika varmaan osaa varoa kaikkea liikkuvaa liikenteessä jatkossa...
Hyvä muistutus meille kaikille!

Mä en ymmärrä mikä hitto niitä dösäkuskeja riepoo...
Mulla olisi niin monta sairasta juttua kerrottavana hulluista bussikuskeista, mutta taidan jättää vuodatuksen väliin, etten pilaa koko ammattikunnan mainetta.
mad.gif

toi on kyl bussikuskilta törkee temppu!
veryangry.gif
oikein vihaks pistää!
mad.gif

täytyy kuitenkin muistaa että linjuri saa taajama-alueella kiilata pysäkiltä eteen. kenenköhän viisaan keksintö sekin on?
nixweiss.gif

nii ja vilkun laittavat päälle vasta kun bussi on jo liikkeellä...
veryangry.gif

tässä tapauksessahan siitä ei kyl ollu kyse vaan pelkästä idiotismista...
confused_orig.gif

Back