• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varokaa dösäkuskeja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itselläni olisi kyllä käämit palaneet kyseisessä tapauksessa kokonaan. Vituttaa nämä kaiken osaavat bussi- ja taksiammattilaiset. Tänäkin kesänä on muutaman kerran meinannut tulla kyseinen ammattilainen isommanoikeudella eteen.
Mistä näitä yleistyksiä aina syntyy?
mad.gif

Vrt. motoristit tekee sitä ja tätä...
033102ass_1_prv.gif

No niin tänään sitten leivottiin oikeudessa päätös. Bussikuski, hra So Mali tuomittiin sakkorangaistukseen liikenteen vaarantamisesta. Vaaran aiheuttaminen tulkittiin kokonaista 8 pväsakon arvoiseksi, hänen tuloillaan yksi pvä maksaa 15 euroa. Toisin sanoen halvempaa on huvikseen ajaa kuin Litsin törmäilyautoilla kuin nautiskella vauhdista.

Kuski ei vieläkään myöntänyt tehneensä mitään väärää ja alkoi jopa kehittämään salaliittoteoriaa matkustajana olleen ja todistajaksi lähtenee rouvashenkilön ja meidän välillä - mukamas olemme kehittäneet koko jutun häntä vastaan
bowdown.gif

Niin ja minä kuulemma olen ylimielinen kun olin kehdannut soittaa hänen työpaikalleen kolarin jälkeisenä päivänä ja kertoa tapahtumasta. Ihme hiippari ammattikuljettajaksi
033102ass_1_prv.gif
jo 12 vuotta kuulemma ajanut Suomessa linja-autoa - onnea on ollut ilmeisesti monella tielläliikkujalla enempi kuin meillä.

No niin tänään sitten leivottiin oikeudessa päätös. Bussikuski, hra So Mali tuomittiin sakkorangaistukseen liikenteen vaarantamisesta. Vaaran aiheuttaminen tulkittiin kokonaista 8 pväsakon arvoiseksi, hänen tuloillaan yksi pvä maksaa 15 euroa. Toisin sanoen halvempaa on huvikseen ajaa kuin Litsin törmäilyautoilla kuin nautiskella vauhdista.

Kuski ei vieläkään myöntänyt tehneensä mitään väärää ja alkoi jopa kehittämään salaliittoteoriaa matkustajana olleen ja todistajaksi lähtenee rouvashenkilön ja meidän välillä - mukamas olemme kehittäneet koko jutun häntä vastaan
bowdown.gif

Niin ja minä kuulemma olen ylimielinen kun olin kehdannut soittaa hänen työpaikalleen kolarin jälkeisenä päivänä ja kertoa tapahtumasta. Ihme hiippari ammattikuljettajaksi
033102ass_1_prv.gif
jo 12 vuotta kuulemma ajanut Suomessa linja-autoa - onnea on ollut ilmeisesti monella tielläliikkujalla enempi kuin meillä.
Vie ihmeessä juttu hoviin, ja leipokaa kulttuurierot heti pois alta, maassa maan tavalla, jos ei käy, niin mister somali ajelee sitten rollaattorilla lopun ikänsä. Pääasia kuitenki, että poikasi on kunnossa.
Sen verran mulla kokemusta rosisasioissa yleensä, et jos alkaa jatkaa juttua, eikä tyydy käräjäoikeuden paatökseen, niin vastapuoli alkaa peruuttelemaan ja sovittelemaan...

Vie asiaa eteenpäin!  On se ihme kun ylinopeudesta saa kovemman rangaistuksen kun siitä että vaarantaa ihmisten hengen.  
ghostface.gif
Mulle lupailtiin semmosta 20-30 päiväsakkoo kun ajoin hieman reippaammin autojonon ohi moottoritiellä...
Ehkäpä oikeudessa pelkäävät että heidät leimataan rasisteiksi jos antavat herra somalille kunnon rangaistuksen
nixweiss.gif

Kele. Haettiin pojan Derbi tallista ulos äsken ja läheltä piti ettei loppunut leikki lyheen. Tykkäsi 77A linja-auton kuljettaja kaataa mopopojan ohittamalla ja palaamalla suoraan eteen niin että mopon stonga otti ensimmäisen kerran linja-auton kylkeen jo bussin keskiovien kohdalla.

Kuski ei oikein tuntunut ottavan törmäämistä vakavasti, hänen mielestä mitään vakavaa ei ollut sattunut kun poika oli hengissä. VITTU!!! Kuulemma 12 vuotta ajanut ja kaikenlaista sattuu, minä koitin isänä kohteliaasti kertoa että miettisi mitä puhui.

Minun syynihän se on, en ajanut autolla pojan perässä koko matkaa, poikkesin kiskalle lehden ostamaan ja siitä parin kilometrin päässä oli dösä rullannut päälle.

Mutta onneksi poika on hengiss' vaikkakin naarmuisena. Ehkäpä hän oppi jotakin. Bussikuski ei kyllä tuntunut oppineen, toivottavasti poliisien rikosilmoitus saa hänet hieman ymmärtämään.

EMPY +1
Niinpä, ja nää vielä jossain esiintyy liikenteen ammattilaisina.

- - Mukavasti bussilla, kauhuviihdettä matkustajille ja kanssaliikkujille---  
crazy.gif

Mutta jos rattaat menee  
nixweiss.gif
malliin niin eihän sitä muuta voi odottaa.
On se vaan vaikea tunnustaa mokansa ja vielä vaikeampi anteeksipyyntö. Tommoinen tilanne kyllä olisi sen väärti ja varmasti olisi rauhoittanut myös toista osapuolta. Mitää muuta  parempaahan ei jälkikäteen voi tehdä kuin pahoitella mokaansa ja oppia tulevaisuutta varten. Mutta ei, kaikkea muuta selitetään ja venkoillaan ja yritetään syytä vierittää vastapuoelelle. Voi v*ttu.
-Ihminen kun voi erehtyä ja tehdä virhearvioita, ehkä jopa minäkin-  
nixweiss.gif

Hengessä mukana säikähdyksessä! Onneksi vain....

Pakko lisätä keskusteluun:
Oletteko ajaneet viimeaikoina aamulla kehä 3:sta?
Rekkakuskien työehtosopimuksessa lukee vissiin että kehällä on pakko ajaa ylinopeutta vasemmalla kaistalla ja puikkelehtia autojen välissä (tietenkin puhutaan puhelimessa yhtäaikaa) ja kiilata pienempiään niin että kerkiää Pakkalan valoihin ekaksi vasemmalle kaistalle kiihdyttämään kilpaa oikealla kaistalla olevan rekan kanssa. Sitten kun on päästy mäen päälle vierekkäin, edessä on 1/2 km tyhjää ja takana 1 km jonoa.
Kehällä muuten sattuu vielä joku "Konginkangas".
Tätä olen katsellut työmatkalla niin kauan kun kehä on ollut olemassa. Ja kyseessä ei ole ryssät vaan ihan meidän omat.
Tiedän ettei tämä liity bussikuskeihin mutta oli pakko päästää höyryä.

Sanokaa vaan rasistiksi, mutta jotenkin arvasin heti juttua lukiessani että kyseessä on sellainen hyvin ruskettunut kaveri. Eikös HKL:n kuskeista ole jo valtaosa nykyään niitä savannilla ajokorttinsa saaneita.

Aikoinaan oli tapanani aina kotiloa ajaessani antaa busseille tietä. Nykyään bussikuskit ovat niin röyhkeitä ja törkeitä liikenteessa (sorry yleistys), että ei tee mieli antaa yhtään tietä, jollei ihan pakko ole.

Mulla on aina ollu kammo pysäkillä olevia busseja kohtaan kotilollakin liikuttaessa. Sen verran monta kertaa on bussikuski kääntänyt rattia samaan aikaan kun painanut vilkun päälle. Onneks oon aina vaan säikähtäny ja ollu onnellinen et on sentään peltiä ympärillä. Voin kuvitella minkälaiset on mopopojan tunnelmat kun sitä peltiä ei ole ja kosketus tulee. Puistattaa...

Toivottavasti tämä bussikuski nyt sitten edes oppi jotain vaikkei ansaittua rangaistusta saanutkaan. Tosin noiden kuskin kommenttien jälkeen vähän tuntuu että on sen verran umpinainen kallo, ettei sinne enää mitään mahdu...
mad.gif

Olen ajanut aikoinani bussia 5 vuotta ja tämä kuulostaa taas yleistykseltä.
Se on korvien välissä se miten reagoi tapahtumiin eikä ajoneuvossa jne.
Kusipää on kusipää liikkui millä hyvänsä.
PS, en ajanut KENENKÄÄN päälle.

En tiedä onko kuskien tavat huonontuneet vai minä vain herkistynyt, mutta viimeaikoina olen huomannut, että se vilkku laitetaan päälle vasta sitten kun ollaan jo siinä kaistalla...
Busseista voi hyvin jättää vilkut kokonaan pois tai rikkoontumisen yhteydessä niitä ei ainakaan kannata korjata! Jarruvalo on kai ainut keino ennakoida sitä, milloin se bussi pysäkiltä päälle yrittää osua!

En tiedä onko kuskien tavat huonontuneet vai minä vain herkistynyt, mutta viimeaikoina olen huomannut, että se vilkku laitetaan päälle vasta sitten kun ollaan jo siinä kaistalla...
Busseista voi hyvin jättää vilkut kokonaan pois tai rikkoontumisen yhteydessä niitä ei ainakaan kannata korjata! Jarruvalo on kai ainut keino ennakoida sitä, milloin se bussi pysäkiltä päälle yrittää osua!
Kts yllä.
jos ei osaa niin ei osaa, jos muiden hengestä ei välitä niin ei välitä, jos ei muiden asemaan asetu niin ei asetu.
Onko se tosiaan niin, että koko ammattikunta tuomitaan?
Tai koko porukka?
Moottoripyörät keulii ja ajaa kännissä, keskikaistaakin tohottavat.
Bussikuskit ei väistä vaan tulevat päälle.
Rekkakuskit samoin, ajavat vielä ylinopeutta.
Pakut ei väistä, HD kuskit on jengiläisiä, nuoriso on perseestä.
Kuulostaako tutulta?
Kuinka moni kuuluu useampaan yleistettävään kategoriaan?
On aina helppo järjestää joukkolynkkaus.
Intiaanithan ei ollu ihmisiä?`Eikä Juutalaiset?
Ja näin se kaikki alkoi.
Miettikää, ennekuin yleistätte.

Aina joukosta tunareita ja toisten hengestä välittämättömiä löytyy oli sitten kyseessä bussikuskit tai motoristit. Tiedä uskaltaako tässä kohta enää harkita kouluttautumista bussikuskiksi kun saatetaan lynkata
crazy.gif
hesan liikenne on muutenkin aika sekasortoista touhua ja monet kun ei busseja sen vertaa kunnioita niin ehkäpä moni kuski ajaa niinkuin ajaa, törkeästi kuin muutkin hesalaiset ja nolla turvavälillä.

Onneksi välillä sattuu kohdalle kohteliaitakin bussin kuljettajia, joilla on älliä ja ajelevat hymyssä suin. Noin 2/3 bussin kuljettajista on ihan ok. Loput enempi tai vähempi "kiireissään" joka varmasti osittain johtuu surkeasti laadituista aikatauluista.

Ihan muutamia sitten on todellisia vaaran aiheuttajia, mutta hekin ajelevat valitettavasti joka päivä autoaan.

Siksi on viisasta väistää aina bussia tavalla tai toisella. Pysyy paremmin hengissä.

Tuo mainittu tapaus on sen verran törkeä, että olisi vahinko, jos siitä ei valitettaisi ylempään oikeusasteeseen.

Toivottavasti jaksat sen tehdä.

Ja tsemppiä pojallesi!
062802moto_prv.gif

Kyllä ny on prkle noiden dösä-kuskien kans
mad.gif
, mullaki ekaa kesää pyörä alla ja pari kertaa saanu kunnolla painaa liinat kiinni, ku bussi lähteny pysäkiltä
crazy.gif

Onnex ei tullu poikaan mitään!

Kaikeksi onneksi ei kuitenkaan käynyt pahemmin. Melko pienellä muistutuksella päästivät kuskin. Outoa.  
nixweiss.gif

Itse kuljen talvisin työmatkat pääosin bussilla (Tampere) ja kyllä noihin kuljettajiin mahtuu kaikenlaisia ammattilaisia.
Pari talvea sitten yksi toheloi jatkuvasti siihen malliin, että oikeasti pelotti aina nousta ko. herran kyytiin; jatkuvasti päin punaisia, nykivää ajoa, huutoa ja tiuskimista matkustajille jne. Kerran olin kyydissäänkin kun napsahti pakettiauton kylkeen. Nyt ei ole herraa liikenteessä näkynyt. Varmaan saanut ajojärjestely kritiikkiä matkustajilta.

Pakko muuten kertoa myös eräästä toisesta, TKL:n nuoresta kuskista. Todellinen herrasmies ja itse rauhallisuus. Edustaa aivan toista ääripäätä mutta sanonpa että ei ole kovin mukavaa työmatkakyytiä tämäkään. Kaveri päästää AINA kaiken muun liikenteen ohitse ennen kuin lähtee pysäkiltä ja neljän ruuhkassa tuota liikennettä riittää. Ajaa hitaasti ja varovasti ja ennakoi punaisia valoja jarruttamalla vihreisiin  
sad_orig.gif
Turvallista ehkä, mutta sama 10 km:n matka kestää keskimäärin yli 10 min. kauemmin kuin muilla kuljettajilla.
Varmaan se joustavin ja paras tapa löytyisi noiden kahden ajotavan välimaastosta.

Back