• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varokaa mustia ihmisiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja valuvika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Shyhander, kyllä noita ihmisille päähän kiinnitettäviä valoja pitäisi löytyä ihan vaikkapa Partioaitasta tai Erätukusta. Itse olen kokenut nuo jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden käyttämät kirkkaat, suoraan eteen eikä maahan osoittavat valonlähteet ikävinä, koska jostain syystä katse aina hakeutuu siihen kirkkaaseen valoon ja sitten on salamat silmissä jonkin aikaa. En myöskään tajua, että miksei uusissa pyörissä ole enää kunnon heijastimia tai kunnon valoa - nehän pitäisi lainkin mukaan kumminkin olla. Mua aina jaksaa hämmästyttää, että miten kukaan pyöräilijä uskaltaa ajella tuolla pimeässä ilman valoa nokalla, kun eihän ne itsekään sitten näe pimeässä mitään. Mulle ei tulis mieleenkään ajella pimeässä ilman valoa millään kulkineella. Tai sit se, että pyöräilijällä on joku vilkkuvalo tangossa kiinni - ei se valo ole vain näkYmistä, vaan myös näkEmistä varten.

Tarttiskin käydä kattomassa juu, mull oli joskus sellainen halpis led-otsalamppu kaulassa osoittamassa suoraan alas jalkoihin. Se ei vaan oikein toiminut, ja pilkkopimeässä kun näkee paremmin ilman valoa kun huonolal valolla.

Loppusyksyn tihkusateiset hämärät alkuillan tunnit ovat prätkällä todellakin haasteellisia ajaa, kun vastaantulevien autojen valot häikii ja ei ole mitään havaintoa, onko suojatielle joku häiveviitan omaava astumassa. Olen itsekin miettinyt sitä, että joskus tosiaan kans hankin sen ison säkin heijastimia ja jaan niitä tuolla kaduilla tallaileville pimeyden sanansaattajille.

Mulla on parhaimmillaan kolmekin heijastinta killumassa takin päärmeistä ja laukusta / repusta, kun viipotan tuolla menemään. Lähimpänä kotiani oleva suojatie on siitä erikoinen, että n. 75% autoilijoista antaa siinä tietä kävelijöille, pisteet! :)

Myös autoilijoiden olisi tärkeää muistaa tuulilasin kunto. Ei pelkästään ulkopuolelta, vaan myös sisäpuolelta, milloin olet viimeeksi puhdistanut tuulilasisi kunnolla sisäpuoleltakin? :)

Totesin saman kuin Wolferin. Jalankulkijan otsalamppu häikäisi pahasti. Tietysti katsoi kohti, että huomaako puusilmäautoilija.

Joskus on ollut polkupyöräilijällä punavalo etupäässä pyörää. Aiheutti hiukan hämmennystä.

Se on hauskaa, kun autoilevat ihmiset (ja en suoraan viittaa kenenkään tässä ketjussa vaan yleisesti) kertovat siitä, kuinka hankalaa on väistää jalankulkijoita pimeällä, kun kenelläkään ei ole heijastinta.

Seuraavassa yhteydessä, kun olet samaisten ihmisten kyydissä valoisaan aikaan, niin eivätpä he väistä silloinkaan jalankulkijoita, vaikka heidät näkisivätkin :baahaahaa:

Se on hauskaa, kun autoilevat ihmiset (ja en suoraan viittaa kenenkään tässä ketjussa vaan yleisesti) kertovat siitä, kuinka hankalaa on väistää jalankulkijoita pimeällä, kun kenelläkään ei ole heijastinta.

Seuraavassa yhteydessä, kun olet samaisten ihmisten kyydissä valoisaan aikaan, niin eivätpä he väistä silloinkaan jalankulkijoita, vaikka heidät näkisivätkin :baahaahaa:

Ootko kenties ollu kyydissä kun ajetaan tahallaan jalankulkijan päälle siitäkin huolimatta että kuljettaja näkee jalankulkijan astuvan suojatielle?

Ootko kenties ollu kyydissä kun ajetaan tahallaan jalankulkijan päälle siitäkin huolimatta että kuljettaja näkee jalankulkijan astuvan suojatielle?
En ole.

Saat näsäviisastelun anteeksi vain, koska olen itsekin asunut aikoinaan SVV:ssä.

Minua vastaan peruutti moottoritien rampilla "yön timo". Oli ilmeisesti kääntynyt väärälle rampille, jota sitten peruuttamalla takaisin väärään suuntaan muuta liikennevirtaa vasten. Sopinee hyvin tämän otsikon alle.

Nykyään kyllä liikenteessä on kaikenlaista kuljettajaa, jotka ovat liikennekulttuurinsa ja opetuksensa saaneet muuten kuin kotimaisten standardien mukaan. Ajokortti voi pahimmillaan olla muropaketista tullut.

Minua vastaan peruutti moottoritien rampilla "yön timo". Oli ilmeisesti kääntynyt väärälle rampille, jota sitten peruuttamalla takaisin väärään suuntaan muuta liikennevirtaa vasten. Sopinee hyvin tämän otsikon alle.

Nykyään kyllä liikenteessä on kaikenlaista kuljettajaa, jotka ovat liikennekulttuurinsa ja opetuksensa saaneet muuten kuin kotimaisten standardien mukaan. Ajokortti voi pahimmillaan olla muropaketista tullut.

Kyllä tavan Härmäläisetkin osaavat tuon ihan yhtä hyvin. Uskonpa, että näiden siteeratakseni "muropaketin kyljestä" korttinsa saaneiden osuus liikenneonnettomuuksista ei ole tilastollista osuuttaan suurempi.

Faktaa ei minulla ole kuten varmaan kirjoittajallakaan, joten tuollaiset spekuloinnit ovat aika tarpeettomia.

Back