• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vastaohjaus eli työntöohjaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siksi kysyin tuon kysymyksen.
Odotan vielä vastausta.

Käytånnössä markkinoilta tuskin löytyy sellaista pyörää, joka noin käyttäytyisi tasanopeudella, koska se vaatisi, että ainakin tietyllä kallistuskulmalla etujätön ja eturungon painopisteen yhteisvaikutus pyrkisi kääntämään rengasta tasapainotilaa enemmän sisäkurvin suuntaan. Laahaava jarru tai rikkinäinen laakeri voisi myös aiheuttaa jotain tuonkaltaista.

Käytånnössä markkinoilta tuskin löytyy sellaista pyörää, joka noin käyttäytyisi tasanopeudella, koska se vaatisi, että ainakin tietyllä kallistuskulmalla etujätön ja eturungon painopisteen yhteisvaikutus pyrkisi kääntämään rengasta tasapainotilaa enemmän sisäkurvin suuntaan. Laahaava jarru tai rikkinäinen laakeri voisi myös aiheuttaa jotain tuonkaltaista.
No tästä nyt ei kannata mitään suurempaa vääntöä kehittää.
Kokeilen joskus miten minun pyöräni toimii, kun ajan vaikka 20 metrin ympyrää reippaalla nopeudella.
Ihan sama pitääkö sitä sisäkurvin kahvaa työntää ajolinjan pitääkseen.
Jokainen tietää sen itsekin mitä pitää tehdä.

Re: Vastaohjaus eli työntöohjaus

Mä en vedä enkä työnnä, kunhan kallistan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Itse ohjaan katseella. Sinne se pyörä menee minne silmät näyttää, eikä tarvitse olla aina Newton mielessä.

Aika suosittu ketju on tämä ketju.
Mikeyx rikkoi vuoden hiljaisuuden ja tökkäsi taas mehiläispesää.

Nyt on taas tullut yli 3000 katsojaa noin vuorokaudessa.

Älä muuta sano! Tähän samaan tangon vemputteluun kun vielä yhdistäis tälläsen viileen kesän merkityksen rengaslämpöihin ja niiden ymmärtämiseen ja niin kyllä menis aika vielä rattosempaan.

Omakohtanen kokemus kolmen viikon takaa: Kun unohtaa viileen kelin rengasta jäähdyttävän vaikutuksen, löytää itsestään volttisarjaan kykenevän voimistelijan, jonka alastulossa on vähän sanomisen varaa. Kaks viikkoo sairaalassa ja reilu viikko sohvalla makaamista aiheuttaa sellaisen tylsistymisen, että alkaa vastailemaan kaikenmaailman typeriin topiceihin, joissa väännetään itsestäänselvistä asioista. Seuraavaks voitas väitellä vaikka siitä onko maa litteä vai ei niin olis vähän vaihtelua.

Onnittelut, joko pyöräsi rikkoo Newtonlaisen fysiikan peruslakeja tai ajat mutkat reilussa sladissa. Mihin tapahtumaan tulet esittelemään taitojasi. Moottoripyörän ajaminen ei niinkään kiinnosta, mutta tuon fysiikan lakien rikkomisen tahtoisin nähdä.
Selitätkö tämän Nitrous vielä niin että tyhmempikin tajuaa, koska myös minä olen ollut siinä uskossa että eturengas voi olla olla tasaisen kaarron aikanakin ihan hitusen pyörän keskilinjasta yhtä hyvin ulko- kuin sisäkurviinkin päin? Tämä riippuen vähän kaikesta ja olin vielä samoin tajuavani vanhasta Pajamäen poikien oppaastakin?

Omakohtanen kokemus kolmen viikon takaa:
Ai hitsi. Taisi sattua.
Minä rikoin solisluuni Virossa kolme viikkoa sitten.
Kurapyöräporukan kanssa kaahailtiin Neeme kylän rantametsikössä ja joku juurakko oli piiloutunut upottavaan hiekkaesteeseen, josta yritin vauhdilla yli.
Ei onnistunut vaan juurakko heitti minut kumoon olkapää edellä.
Ei muuta kuin ambulanssilla Tallinnan röntgensairaalaan kuvattavaksi.
Onneksi solisluu ei ollut poikki vaan pelkästään murtunut, joten reissu jatkui moottoripyörälläni, jonka hain taxilla sieltä Neeme kylästä samaisena iltana.
Vastaohjaus ei ollut siis syyllinen tähän hommaan.

Selitätkö tämän Nitrous vielä niin että tyhmempikin tajuaa, koska myös minä olen ollut siinä uskossa että eturengas voi olla olla tasaisen kaarron aikanakin ihan hitusen pyörän keskilinjasta yhtä hyvin ulko- kuin sisäkurviinkin päin? Tämä riippuen vähän kaikesta ja olin vielä samoin tajuavani vanhasta Pajamäen poikien oppaastakin?

Pitää huomenna koittaa kirjotella koneen ääressä . Ei jaksa noin pitkää luurilla.

Back