• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

vedenpitäviä kenkiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juupa67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvin rasvatut laadukkaat nahkakengät pitää hyvin vettä. Ajoin yli 20 vuotta maihinnousukengillä ja ne piti vettä jos ne rasvasi kerran vuodessa.

Tän vuoden olen ajanut Sidi vertigo teporeilla ja ne ei pidä kovassa sateessa. Pari tuntia kovassa sateessa ja jalat on kosteat eri kohdista, ei kokonaan märät mutta vähän ärsyttävästi. Vuotaisko ompeleet tai saumat?
Muuten olen kyllä erittäin tyytyväinen uusiin kenkiini.

Mä ostin pari vuotta sitten Jalaksen turvasaappat, oliko se nyt mallia offroad tms, ihan muuhun kuin ajokäyttöön, mutta ovat osoittautuneet mainioiksi ajosaappaiksi.

Kestävät hienosti ja vesikään ei tunnu tulevan läpi, vaikken ole tavoilleni uskollisena jaksanut hoitaa noita mitenkään. Hinta oli jotain 90€ eli ei tuolla taida kummosia ajosaappaita saada noin muuten. Siitä ei sitten mitään havaintoa, missä kunnossa jalat jos kaatuu pahasti, mutta toivottavasti ei tarttekaan saada tietää. Suojaamaanhan nuokin on suunniteltu.

Tänään ovat taas vissiin testissä, kun mökille pitäisi ajella ja tuntuu vettä tihuuttavan tasaisesti  
smile_org.gif

Nokia Kontio koko 45.
biggrin.gif
Itsekin tuli ajettua kumikengillä talvella ja keväällä lyhyitä matkoja. Kenkä tosin ei ollut Nokian vaan joku Tsekissä valmistettu tukevampi tuote jämäkämmällä pohjalla (50 e).

Myös syksyllä alennusmyynnistä hankitut (100 e) Dainesen D-Dry kengät pitivät veden ulkopuolella 60 km ukkoskuurossa enimmäkseen motarilla ajaen.

Tän vuoden olen ajanut Sidi vertigo teporeilla ja ne ei pidä kovassa sateessa. Pari tuntia kovassa sateessa ja jalat on kosteat eri kohdista, ei kokonaan märät mutta vähän ärsyttävästi. Vuotaisko ompeleet tai saumat?
No käy ihmeessä vaihtamassa viallisina, itselläni ei kastu kun hikoillessa.

Toissapäivänä n. 5 tuntia kaatosateessa ja eillen vain kolmisen tuntia, ja ihan kuivilla sukilla Sidin vertigo teporeilla.
Kannattaa laittaa takuuseen, kyllä niiden pitäisi pitää vesi ulkopuolella. Toki samoin sitten pitävät hien sisäpuolella  
biggrin.gif

Viime vuoden biken testissä ne oli upoksissa 4 tuntia päästämättä tippaakaan sisuksiinsa vettä.

Alpinestars web goret 30 tkm jälkeen pitää edelleen vettä, ainoastaan vaihdepoljin on syönyt päällimäisen nahan rikki vasemmasta kengästä.
Uudemmissa on jotain kumia laitettu tilalle.
Itse olen ajanut saman merkkisillä jotain 10tkm (kai), ja nyt kun ajoin pari pitkää päivää kovassa sateessa niin vuosivat ensimmäisen kerran vähän. Enpä ole noita mitenkään huoltanut, ehkä olisi pitänyt. Seuraavaan pitempään reissuun ostan sellaiset rumat ajokengän päälliset (=kalliit muovipussit), jotta pysyy varmasti kuivana.

Back