• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vedenpitävyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shuttlex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MP-Asun MC-Sports takki ei parin pesukerran jälkeen tunnu pitävän vettä kuin sisäpuolella
sad_orig.gif
Itse olen aina pesun jälkeen suihkinut kyllästysainetta kamojen päälle pari kerrosta (ostin ihan Prismasta) ja hyvin pitää.
Aine on muistaakseni K2R:n ja löyty ihan samasta hyllystä missä on pesuaineita ja kangasvärejä sun muuta.

Rukan puku, hyvin pitää vettä, ei ole ollut ongelmia (ne ulkotaskut eivät ole vesi tiiviitä).
Kun ennen oli kustomi, niin ostin sellaiset MP-asun mustat farkut joissa on joku kalvo.
Vartin kun sateessa ajoi, niin yhtäkkiä olisi kuin sangollinen heitetty housun kauluksesta sisään
smile_org.gif

Mitkä puvut ovat käytössä todettu vedenpitäviksi? Ostimme puvut (kotimainen valmistaja), ja piti olla takuulla vedenpitävät. Molempien takki päästää vedet sisälle, ja taskut suorastaan pitävät veden...rahanpesu suoritettu, samoin kännyn... Toisen takki vuotaa hihoista, toisen selästä, etumuksesta ja taskuista.
sad_orig.gif
 Eikä ollut sade edes kovin hurja, ja matka oli kymmenisen kilsaa...
Et kai vain mennyt ostamaan MP-asun pukua..? Niistä olen kuullut vain negatiivista palautetta. Saumat ratkeilee ja päästä veden läpi, yms. Eräät kerrat on saanut reissun päällä MP-asun puvun "onnellisia" omistajia odotella ja kuivatella huoltsikoilla. Kaiken huipuksi tukkia kaiken maailman muovipusseja housuihin, että joten kuten selviää kotiin. Rata-ajoa ne päällä en uskaltaisi edes ajatella. Jos sattuu vahinko, niin aijai.
sad_orig.gif

Ja jos arvaus osui oikeaan, niin niitä ei edes valmisteta Suomessa...

Itse en siihen merkkiin ole sormiani sotkenut - enkä sotke.

Just. Jänkhä oli aika hyvä testi ajovarusteille....
Omat Goret on Rukan, eikä niissä ole vielä kastunut.
kengät on Performerin goret ja nekin pitää veden ulkona...on muuten pistämättömät kokkareilla, joissa märkä nurmi
biggrin.gif

Hanskat MP-asun Hiporaa-thinsulatea.Kastuu kyllä herkästi, muttei ole kylmät kädessä märkänäkään..
Paremmat tietty tarttis, Heldit olis aika hyvät..

Hanskat MP-asun Hiporaa-thinsulatea.Kastuu kyllä herkästi, muttei ole kylmät kädessä märkänäkään..
Paremmat tietty tarttis, Heldit olis aika hyvät..
Kun riittävästi kärsin pseudokalvoista eli Dainesen Dry-Line hanskoista (jotka pitää vettä lähes 50 kilometriä), ostin Louisilta jämätarjoushinnalla aidot Heldin coretexit. Kerran ne olen ehtinyt testaamaan niitä ukkostulvassa ja ainakaan silloin ei sisälle tullut tippaakaan kosteutta. Kyllä se vaan taitaa olla niin, että kalvon merkki on tällä kertaa todella merkitsevä. Ja Dainesen saappaissa (aidolla corella) jalat eivät ole 15 000 km aikana kastuneet kuin hiestä.

Mullapa ei oo vielä mitään varusteita .
Noita teidän juttuja luetessani tulin siihen tulokseen että hyvää ei saa halvalla  
omg.gif
( yllätys yllätys ) .
Ilmaisesti Rukan goreasut on  
062802jumpie_prv.gif

Yoko Optima
talktohand.gif

T- paita alla kelista riippumatta, eika ole kertaakaan palellut eika kuumottanut. Lampotila ollut jotain valilla -3 - 32.

Korkeahko hinta, mutta laadusta kannattaa maksaa. (Perustuu omiin kokemuksiin, ei faktaa)

Yokon evolution takki & huosut olen pärjännyt kuivana 5 ajokautta, ja tarkenee viileämmilläkin keleillä.

Hanx:in kamppeet ovat pitäneet minut kuivana jo pari vuotta, tosin kunnon sateessa olen ollut vain kyydissä ja osittan kuskin suojassa... mutta ei valittamista niistä!

Rukka armatech tuntuu kaikin puolin hyvältä puvulta!!
Tähän astisista istuvin päälle ja pitää veden ulkopuolella.
Puku ei kerää pintamateriaaliin vettä, joten siitä ei tule raskasta ja kylmää.. Niinkuin mp-asu teki!!!

Kyllä gore on gore!!
bowdown.gif

Takkina MP asun "MC Radial" ja vuoti hihoista kainalosta ranteisiin ja sisäpovitaskut kosteat. Käytin myyjäliikkeen kautta tehtaalla, saa nähdä kuinka nyt toimii. Muutenkin laatu perseestä; saumat aukeaa sieltä täältä ja takilla heitetty yksi euroopan reissu...
Housuina IXS gore-tex ja vuotavat sisäreisistä ja takapuolen kohdalta. Lähetin myyjäliikkeen kautta Duellille ja palautus tuli viikon sisällä saatesanoin; kalvo testattu, ei vikaa !
Et kusenko minä siis ajaessani housuihin....

MP-Asu Street-housut, Sportech-takki, Viper-hanskat ja jotku-kengät. Eilen 320km kaatosateessa hanskat läpimärkiintyi ensimmäisen 10km aikana. Takki piti hyvin koko matkan, housut alkoivat vuotaa 200km jälkeen ja munaskuukkelit ja ympäristö kastui. Jalat myös kosteina. Pitää varmaan lähettää jotain noottia noista eteenpäin...

Ajoasun vedenpitävyyteen vaikuttaa monen monta asiaa. Mutta jos ostat GORE-TEX-merkillä varustetun tuotteen, olet silloin laadukkaan tuotteen kimpussa. Toki GORE-TEX-kalvollekin annetaan vain 3 - 5 vuotta takuuta, mutta nähty on 10 kestäneitäkin. Siis vedenpitävyyteen vaikuttaa moni asia...

Rukan armatec-takki on vähän jäykkä, mutta takuu-vesitiivis ja vielä sillain sateessa mukava, että gore-kalvo kun on ihan takin pintaan laminoitu niin ulkokangaskaan ei ime vettä eikä tunnu kylmältä. Edellinen Yoko- takki oli myös vesitiivis, mutta gordura-ulkokangas imi vettä ja tuntu kylmemmältä syksyn sateissa.
Yokon housut muuten hyvät, mutta taskut sais olla isommat.

Itselläni on Rukan Pablo GTX-asu joka siis on GORE-TEXia ja ainakin viime kesänä piti hyvin kuivana reissussa vaikka vettä tuli taivaalta kolme vuorokautta putkeen
bawling.gif
Vanhempi GORE-asu on jo melkein 10 vuotta ja pitää edelleen vettä vaikkakin muuten on jo aika kuluneen näköinen...

paras on Rukka .  semmonen vanhempi oranssi-harmaa vielä .on jotain kumia.. koko päivän kaatosateessa yli 600 km , eikä vuotanu mistään . saamaa ei voi sanoa uusista nylon sade-asuista, ovat kyllä kevyempiä, mutta vanhassa vara parempi!  kyllä ennen osattiin....
lookaround_orig.gif

Back