Kävipä sellainen säkä täällä Agaetessa, että viime lauantaina oli paikallisen urheiluhallin pihaan järjestetty melko mittavat tuning-autohifi/dB-MP-karkelot. Paikalla muutamia _aivan tolkuttoman_ tyylikkäitä autoja, äänenpainekilpailu, stuntkuski, yms...
Mielenkiintoisimmaksi vempeleeksi osoittautui punamusta 04 Fireblade, johon oli rakennettu "ei-niin-laillinen" jälkipoltin!
Kaveri oli poistanut alkuperäisen, kyytiläisen penkin alla olevan änkkärin, vääntänyt pakoputkeen snakepipen jonka avulla Leovincen jumalattoman äänekäs putki oli saatu taiteiltua ns. normaalille paikalle pyörän oikealle puolelle.
Kyytiläisen penkki & jalkatapit oli poistettu ja varmasti muutakin modifikaatiota oli jouduttu tekemään. Alkuperäisen änkkärin tilalle oli sovitettu pieni jälkipoltin lämpösuojaelementteineen. Tämä poltin käytti ymmärtääkseni lamppuöljyä ja sille oli rakennettu oma säiliönsä jonnekin perän uumeniin. Poltin lähti mukaan kierrosten noustessa tietyn rajan yli ja lieska joka siitä lähti oli paikallaan jotain 20cm. Vauhdissa kaveri sanoi sen olevan pidempi.
Kaverin englanti oli heikkoa, mutta sen ymmärsin ettei projekti ollut mitenkään helppo. Kerran oli kuulemma joutunut poliisien pysäyttämäksi, mutta selitys että "kattokaa MotoGP:tä, niilläkin on kaksi eri pakoputkea" oli mennyt läpi. Ulkoapäin tämä jälkipoltin näyttää erehdyttävasti titaaniputkelta, eli jos lieskaa ei kukaan näe, niin tuo selitys kelpaa.
Kaveri oli myös todella tarkka, ettei kukaan ottanut kuvia, enkä niitä sen takia saanut otettuakaan. Mutta oli aika veikeä viritys... Kun kysyin miksi ylipäänsä piti saada sellainen, kaveri vastasi, että: "Etkö itse haluaisi?"
Niin, niin, kyllähän se kieltämättä kelpaisikin.
Mielenkiintoisimmaksi vempeleeksi osoittautui punamusta 04 Fireblade, johon oli rakennettu "ei-niin-laillinen" jälkipoltin!
Kyytiläisen penkki & jalkatapit oli poistettu ja varmasti muutakin modifikaatiota oli jouduttu tekemään. Alkuperäisen änkkärin tilalle oli sovitettu pieni jälkipoltin lämpösuojaelementteineen. Tämä poltin käytti ymmärtääkseni lamppuöljyä ja sille oli rakennettu oma säiliönsä jonnekin perän uumeniin. Poltin lähti mukaan kierrosten noustessa tietyn rajan yli ja lieska joka siitä lähti oli paikallaan jotain 20cm. Vauhdissa kaveri sanoi sen olevan pidempi.
Kaverin englanti oli heikkoa, mutta sen ymmärsin ettei projekti ollut mitenkään helppo. Kerran oli kuulemma joutunut poliisien pysäyttämäksi, mutta selitys että "kattokaa MotoGP:tä, niilläkin on kaksi eri pakoputkea" oli mennyt läpi. Ulkoapäin tämä jälkipoltin näyttää erehdyttävasti titaaniputkelta, eli jos lieskaa ei kukaan näe, niin tuo selitys kelpaa.
Kaveri oli myös todella tarkka, ettei kukaan ottanut kuvia, enkä niitä sen takia saanut otettuakaan. Mutta oli aika veikeä viritys... Kun kysyin miksi ylipäänsä piti saada sellainen, kaveri vastasi, että: "Etkö itse haluaisi?"
Niin, niin, kyllähän se kieltämättä kelpaisikin.