• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Venttiilien säätö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsf1157
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gsf1157

New member
Kävin tässä tänään paikallisesta Suzuki edustuksesta kysymässä Bandittiin kaasuttimiin tiivisteitä ja tuota venttiilien säätötyökalua. Onneksi pidin siitä tiskistä kiinni, sillä hinta oli noin 100 egua
033102ass_1_prv.gif
. On siinä neliöpäisellä vääntimellä hintaa. Ilmeisesti homma onnistuu ilmankin
withstupid.gif
. Viimeksi vaan kun oli mopotin venttiilien säädössä ja kaasuttimien synkronoinnissa, niin ei käynyt enää kuin kolmella. Joten ajattelin opetella tekemään noi hommat itse.

Kävin tässä tänään paikallisesta Suzuki edustuksesta kysymässä Bandittiin kaasuttimiin tiivisteitä ja tuota venttiilien säätötyökalua. Onneksi pidin siitä tiskistä kiinni, sillä hinta oli noin 100 egua
033102ass_1_prv.gif
. On siinä neliöpäisellä vääntimellä hintaa. Ilmeisesti homma onnistuu ilmankin
withstupid.gif
. Viimeksi vaan kun oli mopotin venttiilien säädössä ja kaasuttimien synkronoinnissa, niin ei käynyt enää kuin kolmella. Joten ajattelin opetella tekemään noi hommat itse.
Pidä kiinni esim. kärkipihdeillä. Mutta jos ruuvi kääntyy lukitusmutterin mukana, niin sittenhän kääntyy (käännä välys "liian suureksi", ennen mutterin kiristystä). Tärkeintä kuitenkin on, että mutterin kiristyksen jälkeen välys on oikea.

Yksi tapa: sopivan pehmeään ja kokoiseen (oma löytö bilteman jarruputki sarjan kupariputki) sopivaa rautanaulaa sisään jotta saa sen neliskanttisen muodon. Putkeen mutka kahvaksi ja työkalu on valmis.

Edelleen tota hintaa ihmettelen. Katoin äsken holeshotin sivuilta niin vastaava värkki maksoi 7,95 usd. Mulla on Haynesin manuaali ja siinä homma näyttäisi tosiaankin hoituvan ihan kärkipihdeillä. Jotenkin vaan muistelin että joku olis joskus tollasta työkalua suositellut, ja ajattelin hommata sen ennen homman aloittamista. No ei tartte hommata tollaisilla hinnoilla.
veryangry.gif
Toi jarruputki sydeemi kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta, kiitti vinkistä.
smile_org.gif

Edelleen tota hintaa ihmettelen. Katoin äsken holeshotin sivuilta niin vastaava värkki maksoi 7,95 usd. Mulla on Haynesin manuaali ja siinä homma näyttäisi tosiaankin hoituvan ihan kärkipihdeillä. Jotenkin vaan muistelin että joku olis joskus tollasta työkalua suositellut, ja ajattelin hommata sen ennen homman aloittamista. No ei tartte hommata tollaisilla hinnoilla.
veryangry.gif
Toi jarruputki sydeemi kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta, kiitti vinkistä.
smile_org.gif
Minulla saattaa olla, ainakin on ollut, tuollainen kalu tallissa.
On nykyään itselleni tarpeeton.
Jos sen vielä löydän, saat sen jos tarvitset.

Juu, löytyi.
Ostin kalun n. 20 vuotta sitten Bensowilta GSX 1100:n
säätöä varten. Lienee sopiva myös sinun pyörääsi.

Kun vain saan osoitteesi, laitan paketin postiin.

Täältäkin löytyy ko. työkalu. Olen itse säätänyt sen kanssa Suzuki GSF600S Bandit -98 venttiilivälyksiä. Nyt perheessä ei ole yhtään Suzukia, joten se on tällä hetkellä tarpeeton. 100 euroa ko. vimpaimesta on kyllä jo v*tuilua! Oman työkalun ja service-manuaalin ostin aikoinaan Crooksilta.

-Veijo-

Sanoisin, että sijoitus on "tuottanut" varmaan ihan kohtuullisesti.
En tietenkään muista kalun hintaa 20 vuotta sitten, mutta ei varmaan ollut silloin noin kallis.

Sattuisko joku tietämään nuo venttiilin välykset kun sellainen operaatio olisi edessä. Pyörähän on 600 bandit vuosimallia 2000.

Back