• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Venttiilien välysten säätöpalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wilzu

New member
Säätelen konetta täällä kaukana Tammisaaren takametsissä, eikä lähimaillakaan ole kunnon mp-tarvikeliikettä. Mutta autokorjaamoja jne. kyllä löytyy! Sopivatko siis autojen venttiliien välyksen säätöpalat myös moottoripyöriin, vai onko ostettava juuri tietynlaisia? Vinkkejä kaivataan kipeästi...
nixweiss.gif

Anteeksi epäselvyyteni, mutta tarkoitin siis paloja, joilla välys säädetään rakotulkilla mittaamisen jälkeen halutuksi. Mikä on homman nimi, sopisivatko siis nuo autotarvikeliikkeiden/korjaamojen vastaavat?

Taitaa olla toivoton ajatus, ainakin säätöpalojen valikoimasta päätellen. Toivottavasti pääkaupunkiseudulta -sinne kuitenkin siis lähdettävä- löytyy Yamaha TDM/TRX säätöpaloja. Olisi kiva ajaa vielä tänä vuonna. Allright ja Storm taitavat olla ainoat paikat, joista niitä voi haeskella...?
confused_orig.gif

Hei, hei, hei !?! Kyllä auton palat käy, jos vaan löydät sopivan kokoiset! Semmonen kannattaa huomioida, et joidenkin autojen palat ei ole kuin pintakarkaistuja. Mopojen palat on nykyisin miltei pääsääntöisesti läpikarkaistua ainetta ja niitä voi  tiukanpaikan tullen yrittää hioa. Korostan sanaa yrittää. Ja jos onnistut hiomaan, niin muista, että pinnan on jäätävä sit peilikirkkaaksi..

maahantuojalta saat ainakin sopivia tilaamalla... itse olen korjaamolla käynyt vaihtamassa palat tarvittavan kokoisiin, jotkut pajat vaihtavat niitä pientä korvausta vastaan, koska nehän eivät käytännössä kulu.

viimeksi mainittu tapa vaatii ikävä kyllä paikan päällä käyntiä. mites romikset? oletko niiltä kysellyt?

p.s. vakiokommentti venttiilinsäätäjille: "käy ensin läpi kaikki välykset ja katso millaiset säätöpalat on ennestään - hyvällä tuurilla voi selvitä palojen paikkaa vaihtamalla"

Noita säätöpaloja kannattaa kysellä huoltofirmoista. Itse oon tähän asti kävellyt liikkeeseen ja vaihtanut palat sopivan vahvuisiin nimellistä korvausta vastaan.

Back