• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Venttiiline välykset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parjan_fin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

parjan_fin

New member
Eli mulla olis ongelma, kun en ole vielä onnistunut Yamahan Race Tech manuaalia saamaan käsiini ja ongelmani koskee venttiilin välyksiä.

Orginaalissa R6:ssa (2001, EB5 -kone) on imupuolella välykset 0.11 - 0.20 ja pakopuolella 0.21 - 0.30.

Mutta mitenkäs on kun laitetaan paikoilleen Kit nokat? Mitkä välykset sitten? Meneekö noilla samoilla vai pitääkö olla enemmän väljää vai jopa tiukemmat välit?

Kit nokathan eroaa orginaaleista siten että niissä on nostot ja aukioloajat erilaiset... ts. asteet. Varsinkin imupuolen nosto on Kit nokassa pienempi kuin orginaalissa, mutta aukiolo on suurempi nokan muotoilun takia.

Osaakos joku auttaa???

Käytännössä sinun täytyy estää venttiilien kellumisen käyttämällä sopivan suurta välystä. Itse laittaisin ehkä samoilla välyksillä kuin alkuperäinen nokka, ellei se Race Tech Manual havainnollista ja kerro, minkälaiset välykset todellisuudessa täytyy olla.

Mikäli materiaali ei ole alkuperäisiä nokkia vastaava, täytyy tästä syystä välykset olla erilaisia, lämmön aiheuttamien muodonmuutosten takia.

Tai sitten kyselet vaikka valmistajalta suoraan, mitkä heidän tuotteiden suosittelemat välykset täytyy olla. Varmasti saat osviittaa kumpaan suuntaan täytyy mennä.

No Kone Keskolle soitin ja kysyin asiaa niin vastaus oli niinkin ammattimainen että he eivät tiedä noista kisaosista mitään tai niiden teknisistä jutuista... heillä on vain orginaaleja kaupan. Sanoipa herra vielä että soita Pennalle... se noi asiat tietää.

Jep, jep ajattelin ja pidättelin nauruani.
smile_org.gif
Pennahan ei itse oikeasti käsiää liannut, vaan Laukkanen sen mopon taisi huoltaa alusta loppuun ja hyvin kunnossa pitikin (mikäli olen oikein ymmärtänyt).

Kysyppä sitten Siukolan Erkiltä.Jos se mies ei tiedä niin ei sitten kukaan.

Joko on kysymys selvinnyt? Itse veikkaisin että sinne tulee samat välykset kuin originaaliinkin.

yzf 750 sp:n kittimanuaali antaa "katu" arvoiksi 0,11 - 0,20 ja racevälyksiksi 0,20 - 0,30. ellet saa varmaa tietoa jostain niin laittaisin katusuosituksen ylärajalle.

Juu, varsinaista vastausta en saanut, mutta jätin ne ylärajalle ja hyvin pelittää. Kesti jopa penkin 45 vetoa.... Pakkohan se on tuollainen kestää.

Jälkeenpäin olen kuullut arvoista mitä kummallisimpia versioita. Koitan jostain bongata tehtaan kit -osien manuskan ja tavata sitä.

Kiitos kuitenkin kaikille.

Back