Venttiilinnostimet jumissa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Venox69
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Forten vastaavista on hyviä kokemuksia

tietty sopivalla öljyllä on vastaavia ominaisuuksia ja silloin ei noita lisäaineita tarvita

mihin sä tota aattelit laittaa?
 
Jos kulkimen öljynvaihto on tehdy edes "noin" huolto-ohjelman mukaan ja käytetty öljy on sinne päin, niin ei noita litkuja tarvii.
Litkuja ei tarvii käyttää ennalta ehkäisyyn ja ne ei korjaa mitään rikkinäistä.

Sitten, jos on oikeasti kone mönjässä sisäpuolelta, niin sitten sisäpesu parillä öljynvaihtolla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai tuota mopossa meinata käyttää, taitaa olla vähissä ne mopot missä on hydrauliset nostimet.
 
Aika harvoissa pyörissä hydraulinen ventiilintasaus, valitettavasti. Ventiilinsäätö kun usein vaatii melkoisen katteiden purkamisen, niin hydraulinen ventiilintasaus ainakin vähentäsi säätötarvetta. Hondissa tuota ainakin on, 750 sixsevenissä ja onko goldwingeissä.
 
Jos kulkimen öljynvaihto on tehdy edes "noin" huolto-ohjelman mukaan ja käytetty öljy on sinne päin, niin ei noita litkuja tarvii.
Litkuja ei tarvii käyttää ennalta ehkäisyyn ja ne ei korjaa mitään rikkinäistä.

Sitten, jos on oikeasti kone mönjässä sisäpuolelta, niin sitten sisäpesu parillä öljynvaihtolla.

Kaverilla autokorjaamo, jossa omiakin kotiloita tullut aina käytettyä..
Oliskohan pari vuotta sitten, kun siinä oli yksi saksan tuontiauto motti levällään. Kaverini kertoi auton hankkineen hemmon laittaneen moottoriin jotain pesevää lisäainetta (ihan hommaan tarkoitettua).
Seurauksena se, että ..ska oli tosiaan irronnut.. Oli irronnut ilmeisesti myös se kivettynyt mömmö kampiakselin sisältä ja siitä puolestaan seurauksena > kaikki laakerit ja kaulat ..skana. Lienee tullut se lisäainepullo kohtalaisen arvokkaaksi :sad3:
 
No jos kaverilla on 1400 Intruder niin siinäpä on hydrauliset venttiilinnostimet. Jolloin aineesta voipi olla suurtakin hyötyä, _jos_ ne nostimet on törkyiset sisältä. Nimim. omistin -93 Mazda 626:n jossa oli surullisenkuuluisat hydrauliset venttiilinnostimet. Jotka eivät koskaan kuitenkaan jumittaneet, kiitos säännöllisten öljynvaihtojen ja synteettisen öljyn.

Olennaista noissa on oikea käyttö: sekoitetaan koneessa olevaan öljyyn ja käytetään konetta jonkin aikaa tyhjäkäyntiä suuremmilla kierroksilla, minkä jälkeen öljynvaihto. Jos noiden sisältöä tutkii, on ne enimmäkseen dieseliä. Joten jotkut Mazdafoorumin pellepelottomat tekivät käsittelyn dieselillä, ja ilmeisen hyvillä tuloksilla. Sanomattakin lienee selvää, että kun aineet on koneessa niin ei sitten ajella mihinkään.
 
Kaverilla autokorjaamo, jossa omiakin kotiloita tullut aina käytettyä..
Oliskohan pari vuotta sitten, kun siinä oli yksi saksan tuontiauto motti levällään. Kaverini kertoi auton hankkineen hemmon laittaneen moottoriin jotain pesevää lisäainetta (ihan hommaan tarkoitettua).
Seurauksena se, että ..ska oli tosiaan irronnut.. Oli irronnut ilmeisesti myös se kivettynyt mömmö kampiakselin sisältä ja siitä puolestaan seurauksena > kaikki laakerit ja kaulat ..skana. Lienee tullut se lisäainepullo kohtalaisen arvokkaaksi :sad3:


Muutaman tuonti BMW M3 koneen olen nähnyt.
Kun niihin suomessa vaihdettiin kunnon öljyt, niin melkein heti niistä laukesi moottori.
Uusi öljy pesi paskan liikkeelle ja tuho oli sen mukaista.
Ainoa konsti olisi ollut purkaa kone palasiksi ja puhdistaa se mekaanisesti.
Tai vaihtoehtoisesti tehdä kuusi kertaa koneen sisäpesu putkeen.
 
Tuota samaa ongelmaa oli joskus 90-luvulla jenkkiautojenkin kanssa. Moni kaveri hajotti tuontimoottorin laittamalla kovasti pesevät eurooppalaiset öljyt sisään. Jenkit eivät vissiin juurikaan harrastaneet edes öljyjen vaihtamista. Sen näköisiä olivat myllyt sisältä.

Olennaista noissa on oikea käyttö: sekoitetaan koneessa olevaan öljyyn ja käytetään konetta jonkin aikaa tyhjäkäyntiä suuremmilla kierroksilla, minkä jälkeen öljynvaihto. Jos noiden sisältöä tutkii, on ne enimmäkseen dieseliä. Joten jotkut Mazdafoorumin pellepelottomat tekivät käsittelyn dieselillä, ja ilmeisen hyvillä tuloksilla. Sanomattakin lienee selvää, että kun aineet on koneessa niin ei sitten ajella mihinkään.

En ole ikinä puhdistusaineita käyttänyt, mutta tuon dieselijutun olen kuullut minäkin. Puoli litraa dieseliä öljyn joukkoon ja käytellään konetta jonkin aikaa. Ajaa saatikka muuten kuormittaa ei toki saa noilla laimennetuilla öljyillä. Muuten en usko suurempaa haittaa olevan.
 
Viimeksi muokattu:
61QIipz0J2L._SY550_.jpg


tollasella öljyllä on saatu jumittuneet nostajat liikkeelle ihan ilman mitään pesuja ym. loitsuja

juurikin noihin mazdan koneisiin on kokeiltu ja myös mersu ,volkkari ja kerran yks new holland traktorin konekin, jonka nostajien vaihtoon oli annettu ohjeajaks 11 tuntia, vartti öljynvaihdosta nostajat liikkui jo ja kalinat katos :blink:
 
61QIipz0J2L._SY550_.jpg


tollasella öljyllä on saatu jumittuneet nostajat liikkeelle ihan ilman mitään pesuja ym. loitsuja

juurikin noihin mazdan koneisiin on kokeiltu ja myös mersu ,volkkari ja kerran yks new holland traktorin konekin, jonka nostajien vaihtoon oli annettu ohjeajaks 11 tuntia, vartti öljynvaihdosta nostajat liikkui jo ja kalinat katos :blink:

Voin kompata tätä. Ostin joskus 300 000 ajetun 626:n, jonka venttiilit naputtivat. Forte-käsittelystäkään ei ollut mainittavaa hyötyä. Sitten vaihdoin öljyt ihan sattumalta Mobil Synt S:iin, ja ääni väheni lähes heti. Pysyin sen jälkeen samassa öljyssä. Vaihtelin öljyt n. 10 000 välein. Naputus pysyi pois aina 600 000 km asti. Sitten piti vaihtaa dieselautoon. Synt S on tuon FE:n edeltäjä. En ollut kuullutkaan, että öljyn ominaisuus on yleisesti tiedossa. Itse pitäydyin öljyssä ihan oman kokemuksen pohjalta.
 
Back
Ylös