• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Verovalitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jjm

New member
Moro

Jätin (niin kuin varmaan joku muukin) verovalituksen tulliin vuoden 2002 lopussa. En ole siitä sen jälkeen kuullut yhtään mitään, enkä ole viitsinyt häiritä tullin virkailijoita (vielä). Ihan mielenkiinnosta, onko kenenkään verovalitusta käsitelty? Mikäli se joskus väläytetty korko turhaan maksetulle veron osalle on totta, niin eihän tässä ole moneen vuoteen vielä mitään kiirettä...

Mä jätin valituksen keväällä 2001 ja sen jälkeen ei ole kuulunut yhtään mitään. Kerran sinne soitin n. reilu vuosi sitten ja sanoivat että on kiirus...

Mulla on tarkoitus kans tehdä valitus tämän vuoden aikana. Onko sen laatimiseen mitään vinkkejä? Mitään lakimiestä kun ei viitsisi palkata...  Palautuvalle summalle maksetaan vissiin ihan käypä korko?
tounge.gif

Jees, korkoa pitäis tulla ihan mukavasti.
Itselläkin vielä hieman vaiheessa valituksen teko mutta koron takia ei mitään kiirettä
smile_org.gif

Pitääkö siitä valituksesta olla itellä dokumenttia?
Yllättäen ilmoittavat, etteivät ole saaneet mitään valitusta... vai onko edes mahdollista?
omg.gif

Kannattaa varmaan lähettää kirjattuna kirjeenä. Sitten kun tullin koneisto nielee paperit niin voi mennä tiskille valittamaan kuitin kanssa.

Minä, hyväuskoinen hölmö, kiikutin kirjeen ihan henkilökohtaisesti tiskille. Olisi varmaan pitänyt ottaa sihteeriltä allekirjoitus...

No eihän tässä nyt oikeasti hätää ole.

Eikä täälläkään ole kuullut mitään niistä. Tuo koron kuuleminen olikin mukava juttu, kun ei oo sellasta kuullut. Minkälaisista prosenteista on kyse?
biggrin.gif

Hangossa autoa hakiessa, kertoivat tullissa, että kannattaa kysellä omasta tullista, miten homma etenee. Näköjään saattaa valitus hukkua massaan kohtalaisen hyvin.

Ampukaa vaan
biggrin.gif
mutta uskonpa että tuskin me mitään sieltä koskaan takaisin saadaan!

Toivossa on hyvä elää, sano lapamato. Meikä ainakin tekee tullille kiusaa, kunnes saan tahtoni läpi. Nehän tässä väärässä ovat enkä minä!
mad.gif

Kun en nyt tähän hätään mistää löydä tietoa, niin löytyisikö joltakulta? Voiko veropäätökseen hakea muutosta kuinka pitkän ajan kuluttua?
Muistelen sellaista, että kaksi tai kolme vuotta päätöksestä olisi se aika, kun valituksen voi tehdä. Olenko ihan hakoteillä? Help!
crazy.gif

Mun papruissa lukee että "Valitusaika on 3 vuotta autoveron määräämisestä tai sen palauttamisesta seuraavan kalenterivuoden alusta, kuitenkin aina vähintään 60 päivää päätöksen tiedoksisaannista"

Jätin 2002 toukokuulla valituksen ja pariviikkoa sitten kävin kysymässä tilannetta. Loppuvuodesta lupaili päätöstä, vaan en taija mitään saada takaisin. Tämmönen tilanne tiällä Joensuun tullissa.

Eli valitusajat ovat venyneet tähtitieteellisiksi, ja epätodennäköistä on saako mitään takaisin... Olenko ymmärtänyt oikein?
tounge.gif

Kannattako ryhtyä näkemään vaivaa...? Vielä ehtisi tuohon kolmen vuoden deadlineen...

Herätetään vanha aihe. Kuinkahan pitkään joudun odottelemaan päätöstä, pari vuotta vai enemmän? Vein valituksen postiin tänään.

Valituksen tein vuonna 2005. Parin vuoden jälkeen tuli Helsingin hallinto-oikeuden päätös, jossa se palautti asian tullille uudelleen käsiteltäväksi. Uutta päätöstä odotellaan edelleen...

Back