• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aloin huggeria (pyramid) asentelemaan ja totesin että tuo iskarin viereinen reikä ei sovi . Tulkitsenkos nyt oikein että tämä on madallettu? Mitä pitää ottaa huomioon jos poistan tuon madalluspalikan?


linkku.jpg
 
Moro, uutena versyksen omistajana (Vuosimallia 2009) olisi kysymys jos joku osaa vastaa:

Olen hankkimassa tähän vaihdenäyttöä, ja noihin 2010- ja eteenpäinoleviin onkin ebaystä saatavissa tuollaista joka menee suoraan diagnostiikkaliittimeen penkin alla. Sama liitin löytyy myös 2006-2009-malleista, joten onko jotain syytä miksi ko. näyttö EI toimisi näissä? Jostain syystä vanhempia malleja ei ole listattu yhteensopiviksi näihin ebay-kekaleisiin.

Netistä ei tunnu löytyvän tarkkaa vastausta, mutta en viitsis neljääkymppiä heittää hukkaan jos ei toimikaan. GiProlta olisi sitten saatavissa "varmasti toimiva"-malli, mutta maksaa satasen.
 
Onkos kukaan vaihtanut versykseen hiemna karkeampia jalkatappeja? Nuo orkkikset on aikas kapeat ja märällä liposet. Sw-motechilta ja turhateekiltä löytyisi, mutta ovat turkasen kalliit...
 
Versyksestä alkoi etustefa vuotamaan. Tartteeko vaihto mitään erikoistyökaluja? Noiden korjausvideoiden perusteella ei pitäisi olla ihmeellinen juttu itsekään vaihtaa. Ja mitenkä on, tilalle tarvike/orkkis? Hinnalla ei näyttäisi isoa eroa olevan, mutta tarvikeosia paremmin saatavilla.
 
Onkos kukaan roplannut tuota omaa ecua tai laittanut esim. power commanderia. Ärsyttää tuo 4000-5000rpm lievä nypytys.
 
Onkos kukaan roplannut tuota omaa ecua tai laittanut esim. power commanderia. Ärsyttää tuo 4000-5000rpm lievä nypytys.

En ole räplännyt pidemmälle, mutta prätkän saa käyttäytymään jenkki-ECU:lla käynnistämällä pyörän seuraavanlaisesti:

Starttinappi pohjaan ensin, ja sitten vasta avaimesta kääntö "on". Huomio että tässä jää sitten bensapumput ja muut testaamatta, että kannattaa välillä normaalistikin starttaa. En tiedä onko tuosta muuta haittaa, mutta ulkomaisilla foorumeilla monet käyttävät tuota ainoana starttityyppinä.

Ja tosiaan kannattaa olla vaihde vapaalla tai tulee ikävä lento.. :D

Eron kyllä huomaa kun ajelee pienillä vaihteilla, ei nyi yhtään kakkosella edes pienissä nopeuksissa.
 
Versyksessä pamahti eilen fi-valo palamaan ja samalla alkoi kamala pröpötys kuulumaan. Voiskos tuo johtua vedestä bensanjoukossa (lähinnä tuli mieleen kun kolme päivää ollut helvetillisessä monsuunissa)?Vikakoodinlukijalla tuo kait selviäisi mutta kun ei tuollaista ole nyt saatavilla.
 
http://www.kawasakiversys.com/forums/9-technical-discussion/217-how-read-fuel-injector-light.html

Jos englanti sujuu, tuossa kerrotaan miten koodeja saa näkymään ja miten tulkita ilman ulkopuolista laitetta. Elikkäs diagnostiikkaliittimestä pitää maadoittaa yksi johto jonka jälkeen FI-valo välkyttää vikakoodeja.

Minun mielestä tankkiin ei pitäisi mennä kosteutta millään sateella; ehkä muutaman kuukauden jälkeen talvella saattaisi näin käydäkin.

En lähde arvailemaan mikä voisi olla vikana äänen perusteella, mutta tarkastappa pakoputket.. niissä on youtuben mukaan tyyppivikaa että ennemmin tai myöhemmin putki tahi toinen halkeaa ja täytyypi hitsata. Oma versys nyt karvan alle 20tkm ja ei ole vielä tullut moista eteen.

Ps. Toivotaan nyt ettei tämä johdu tuosta jenkki-ECU:lla ajamisesta kun sen aiemmin neuvoin.. :D
 
Minun mielestä tankkiin ei pitäisi mennä kosteutta millään sateella; ehkä muutaman kuukauden jälkeen talvella saattaisi näin käydäkin.

Ainakin Z1000SX:n tyyppimurhe on tankkausaukon vedenpoiston tukkeutuminen, jolloin vedet lorahtavat tankkiin tankatessa. Itsellä tuo tukkeutuminen ehti tapahtua kahdesti kolmen kesän aikana, vaikka pyörää säilytetään sisällä (=ei puunroskia ym).
 
Niin joo ja spekuloidaan nyt vikaa sen verran, että oliskohan toiseen tulpankoloseen päässyt vettä ja se on pudottanut toisen pytyn pelistä, kun kipinä menee maihin. Tai sitten huonolla onnella tuollainen tilanne voi rikkoa puolankin, mutta epätodennäköistä toki.
 
Kiitos vinkeistä, tarvii loppuviikosta tuota tarkemmin tutkia kunhan työkiireet helpottaa. Tuli kyllä niin maan perkuleesti vettä etten muista moisessa kelissä ajaneeni. Ja siis vielä kolme päivää putkeen. Tuona yhtenä päivänä pyörä tosin ei ollut ajossa, mutta olin idiootti jättänyt sen suoraan räystään alle.

Ps. Toivotaan nyt ettei tämä johdu tuosta jenkki-ECU:lla ajamisesta kun sen aiemmin neuvoin.

Tuskin sentään. En ole tuota kun pari kertaa kokeillut.
 
Ainakin Z1000SX:n tyyppimurhe on tankkausaukon vedenpoiston tukkeutuminen, jolloin vedet lorahtavat tankkiin tankatessa. Itsellä tuo tukkeutuminen ehti tapahtua kahdesti kolmen kesän aikana, vaikka pyörää säilytetään sisällä (=ei puunroskia ym).

Hyvin ovat sitten monistaneet "ominaisuuden" mallista toiseen. Minulla oli Versys 650 -08 mallissa tuo sama vaiva. Ekan vesilorautuksen jälkeen otin tavaksi säännöllisesti paineilmapistoolilla antaa korkin puolelta putkeen pienen hönkäyksen. Tuli silloin ekalla kertaa ihmeellinen tollo irti - hämähäkkejäkö ne siellä Japaniassa sinne putkeen istuttaa, samantyyppinen kuin seitti-muna kombinaatio.
 
Heh, jos tuolla selvitään niin tuttu vaiva. Aivan vastaava oli jammussakin. Itseasiassa tuosta en tuota ikinä saanut auki, vaikka vahvalla rautalangalla ja paineilmalla yritinkin. Aloitampa siis masinolilla ja tuoreella bensalla.
 
Hyvin ovat sitten monistaneet "ominaisuuden" mallista toiseen. Minulla oli Versys 650 -08 mallissa tuo sama vaiva. Ekan vesilorautuksen jälkeen otin tavaksi säännöllisesti paineilmapistoolilla antaa korkin puolelta putkeen pienen hönkäyksen. Tuli silloin ekalla kertaa ihmeellinen tollo irti - hämähäkkejäkö ne siellä Japaniassa sinne putkeen istuttaa, samantyyppinen kuin seitti-muna kombinaatio.

En enää muista oliko se varmaksi just Versys, joku mun ex-Kawoista kuitenkin: meni tuon takia ihan kunnolla pesuvettä melkein tyhjään tankkiin. Otin sit bensaletkun irti ja ajatin pumpulla tankin tyhjäksi ja huuhtelin vielä lisää bensa-etanoliseoksella.
 
Sen verran tuota ehdin eilen iltasella kokeilemaan että masinoli ja puhdasta bensaa tankkiin. Lähti kylmiltään ihan normaalisti käyntiin ja kävikin hyvin. Kunhan lämpis ja automaattiryyppy putos päältä alkoi kakominen ja pysyi just ja just käynnissä. Fi-valo paloi alusta asti. Kait se tarttee rontata johonkin koodin luentaan.
 
Eikös Nokialla toimi näppäräsorminen Ramitech, sanamuunnoksesta tutussa Sorvankylässä- Rauharinteentiellä.
 
Eikös Nokialla toimi näppäräsorminen Ramitech, sanamuunnoksesta tutussa Sorvankylässä- Rauharinteentiellä.

Vieläköhän on pystyssä? Sivut työn alla ja facen edellinen päivitys vuodelta 2013. On tuossa Sasissa tuo Gp motec mutta tutkin tuota itse lauantaina tarkemmin. Tuon vikakoodin kun sais vaan selville niin helppais jo kummasti. Onkos näissä vastaavia ns. suojatiloja kuin autoissa? Ja jos on jääkö tuo kuinka muistiin. Jahas ja pikainen googlaus paljasti ettei vikakoodeja saa nollattua millään kikkakolmosella.
 
Back
Ylös