Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vieläköhän on pystyssä? Sivut työn alla ja facen edellinen päivitys vuodelta 2013. On tuossa Sasissa tuo Gp motec mutta tutkin tuota itse lauantaina tarkemmin. Tuon vikakoodin kun sais vaan selville niin helppais jo kummasti. Onkos näissä vastaavia ns. suojatiloja kuin autoissa? Ja jos on jääkö tuo kuinka muistiin. Jahas ja pikainen googlaus paljasti ettei vikakoodeja saa nollattua millään kikkakolmosella.
Eli vois olla tulppa tai puolavika? Kosteutta, likaa tms jossain ECU:n ja tulpan välisessä ketjussa?
Ei löytynyt mitään vikakoodia. Ja itse asiassa käyntikin tuntui normaalilta. Silti ihmetyttää tuo fi valon toiminta. Kun tuo ajaa tuon itsediagnostiikan enne starttia ei fi valo jää palamaan (ymmärsin että se jäisi jos jotain vikaa olisi diagnostiikassa havaittu?) ja pyörä starttaa normaalisti. Sit toi fi pompsahtaa kuitenkin palamaan.
Luitko koodit silloin kun kone käy ja vikavalo palaa? Eli mode 1 ohjeen mukaisesti maadoita johto kun kone käy ja vikavalo on päällä. Saattaa olla että kaikkia vikoja ei tallenneta tuonne pysyvään muistiin jonka lukeminen mode2:n kautta on todennäköisesti muutenkin hieman haastavaa tuon 2sek aikavälin takia.
Ja juurikin tui 51 koodihan sieltä tupsahti. Nyt sitten tutkimaan mikä avuksi.
Edit. Empäs osannut yhdistää kun oli aikaa välissä, mutta tämähän poltti tuon ig sulakkeen. Näillä lienee joku yhteys.

Hmm. Onko mitään mahdollisuutta, että sylinterien johdot olisi ristissä?
Hmm. Onko mitään mahdollisuutta, että sylinterien johdot olisi ristissä? Vanhoissa hukkakipinäsysteemeissä kipinä meni aina molempiin sylintereihin joka kierroksella, ja jos rakenne on pidetty yksinkertaisena niin tässä voi olla samalla tapaa, eli että kone käy olipa johdot kumminpäin tahansa.
Kaksisylinterisessä moottorissa missä toinen mäntä on alhaalla kun toinen on ylhäällä ei oikein hukkakipinäsysteemi toimi. Hukkakipinöitä ei yleensäkään jaella laitteessa jossa on oma coil-on-plug-puola jokaiselle sylinterille.
Mulla aikanaan versyksestä rupes palamaan tuo valo ja viaksi paljastui viallinen jännitteensäädin. Aikas rasvanen hinta moisella osalla.Töissä ollut helvetillinen kiirus ja motivaatio (edelleen) kateissa, mutta tuli nuo puolat (ja tulpat) vaihdettua. Ei vaikutusta. Pakko toi on kärrätä huoltoon. Noi johdot on niin maan perkeleellisen hyvin umpeen pakatut etten tuota viitsi itse purkaa.
Edit. Lueskelin tuota versys foorumia ja funtsin tuota vian ilmaantumista uudestaan. Eli tuohan poltti ensin tuon ig-sulakkeen, sitten sekosi pyörään jälkiasennettu jännitemittari ja sit alkoi röpötys ja pamahti tuo fi-valo palamaan. Jotenkin tuon mittarin sekoilun yhdistin tuohon monsuuniin mutta lienee mahdollista, että tuo oikuttelu on johtunut nimen omaan tuosta säätimestä.