Vesikessun ominaisuus&vika

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gsadv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäiselle sivulle postaamaani Adven pe..saus näytti olevan noin 2cm oikealla (rengas vs. kilpi) epätieteellisellä viivotin renkaanreunaan menetelmällä mitattuna. Joten ei aivan mahdoton ajatus, että se on just niinkuin pitääkin tai sitten sekin on "runkovammainen" kolarikorjattu väärin kuskattu p..kakasa. Voisitko päästää meidät pahasta ja ajella vaikka BMW huoltoon tai johonkin osaavaan pyörähuoltoon jotta saat asiaan varmuuden. Tai oikeastaan, että me saadaan tietää miten sen pitää olla koska tähän ei oikein löydy lihaa luiden päälle. Jotenkin tulee Hiacen tunkki vitsi mieleen.
 
Mitenkäs pyöristä mitataan rungon suoruus, kun takarenkaan asennolla voi ”korjata” aika paljon?
 
Vähän tossa pihassa koitin katsao omaa sillä silmällä...näyttää minun silmään kaikki olevan linjassa.
 
Ensimmäiselle sivulle postaamaani Adven pe..saus näytti olevan noin 2cm oikealla (rengas vs. kilpi) epätieteellisellä viivotin renkaanreunaan menetelmällä mitattuna. Joten ei aivan mahdoton ajatus, että se on just niinkuin pitääkin tai sitten sekin on "runkovammainen" kolarikorjattu väärin kuskattu p..kakasa. Voisitko päästää meidät pahasta ja ajella vaikka BMW huoltoon tai johonkin osaavaan pyörähuoltoon jotta saat asiaan varmuuden. Tai oikeastaan, että me saadaan tietää miten sen pitää olla koska tähän ei oikein löydy lihaa luiden päälle. Jotenkin tulee Hiacen tunkki vitsi mieleen.


No eikö tuo asia jo tule jo aloituksessa selväksi!
En minä ole sitä itse keksinyt. Mitattu merkki huollossa.
Siellä todettu että on ominaisuus!
Jotenkin tuntuu erikoiselta että se kuuluu uuteen pyörään.
Kun suoriakin tässä joukossa on!
Ajatuksena herätellä porukkaa... pohtia onko se vika &
jotain muuta. Kyllä minun 16vm adve oli myös suora!
 
No kyllä minuakin nyppii nämä nykyiset muotopuolet pyörät. 70-luvulla GT380:seen Suzuki oli sentään laittanut symmetrisesti neljä äänenvaimentajaa, vaikka pyttyjä olikin vain kolme. Toisin kuin nykyään, kun joka laitteeseen saadaan vain yksi pönttö vain jommalle kummalle puolelle.
 
No eikö tuo asia jo tule jo aloituksessa selväksi!
En minä ole sitä itse keksinyt. Mitattu merkki huollossa.
Siellä todettu että on ominaisuus!
Jotenkin tuntuu erikoiselta että se kuuluu uuteen pyörään.
Kun suoriakin tässä joukossa on!
Ajatuksena herätellä porukkaa... pohtia onko se vika &
jotain muuta. Kyllä minun 16vm adve oli myös suora!

Sori unohdin.:no: Muistini on hyvä mutta pirun lyhyt.

En ole yhdenkään Adv. Kessun perää katsonut sillä silmällä, mutta pitääpä tänään tiirailla kun tulee käytyä marmoritiskillä.
 
Nyt on kelit olleet niin....syvältä ! Että onko keretty ahtereita tutkimaan...siis Gessun ;)
2 astetta lämmintä, niin ei mitään kovia poltteita ole kurvailemaan !
 
Mitenkäs pyöristä mitataan rungon suoruus, kun takarenkaan asennolla voi ”korjata” aika paljon?

ei sillä oikein voi korjata mitään, kun kardaanissa ei voi korjata. ja ketjulla menee ketju reunakanitukseen jos korjaa takapyörällä.

yleensä olen mitannut runkoja siten, että mittaa takapyörän suoraan takahaarukkaan pitkällä työntömitan kaltaisella haarukka-akselin keskiöstä taka-akselin keskiöön. ja sitten linjaarilla mittaa takapyörän ja etupyörän linjaa. samalla voi myös asettaa takalevystä esim pyörän vatupassiin ja katsoa etulevystä että nekin ovat samalla vatupassissa.

monihan kyllä ajelee ketjullisella pyörällä takapyörä vinossa joka vastaa sitä että runko olis kiero. sen sillä voi korjata kun laittaa sen pyörän suoraan.
 
Tänään Lättiksellä asiaa vatvottiin... Mittailtiin ihan noin abaut mitalla. Oli siellä ihan suoriakin.
Voimmeko siitä päätellä että kyseessä vika.
Eilen katselin Raision BT luovutus kunnossa olevaa Advea :( "Ei HYVÄÄ PÄIVÄÄ"
Kommentoikaa nyt jotain, ettei nyt ihan yksin kirjoitteluksi mene!

No jos ei vesigessussa muuta vikaa ole niin asiat on hyvin!
 
Mä voisin vaihtaa paukuttavan vaihteiston (vapaalta ykköselle) vinoon perään.

Tuo kolaus on normaalia varmaan abaut kaikissa moottoripyörissä missä kytkin ei hulluna luista, kytkinlevyjen, ekä vaihteiston akselin ja kytkinkorin laakerissa on aina kitkaa jonkun verran, että se aiheuttaa vaihteiston kytkimen puolen akselin pyörimisen vapaalla (onko se nyt ensiövetoakseli? vai miksi sitä sanotaan, "input shaft"). Siellä on rattaiden sivuissa vahvat "tapit" ja vastinkolot millä vaihde kytkeytyy päälle, varovainen ykköselle vaihto ehkä saattaa kuluttaa noita, mutta nopea, kevyt vaihteenvaihto ei merkittävästi. Koska moottooripyörissä ykköseltä on vähän pidempi matka kakkoselle (vapaa on välissä) tuppaa kakkosen kytkentätapit kulumaan hitaasti ja varovaisesti vaiuhdettaessa pyöreiksi ja se sittenaiheuttaa kakkosen hyppimistä pois päältä vedoissa. Eli kyllä kolaus kannattaa ottaa ennemmin kuin väärä (taka)runko, jos ykkönenn ei kolahda, niin voi miettiä että onko kytkinremppa tulossa :p
 
Ihmeteltiin kerran kaverin pyörän ykkösen kolahdusta. Kokeilin sitten itse eikä se mitään kolahtanut. Kaveri puikkoihin ja taas kolahti. Tarkempi analyysi paljasti että kaverilla varpaat ja sormet lähti liikkeelle samalla hetkellä kun itsellä meni kytkin ensin ja hetkeä myöhemmin vaihde silmään. Eli voi johtua myös siitä että ensiöakseli ei ole yhtään hidastunut kun polkaistaan vaihdetta. Tai sitten kytkin ei yleensäkään irrota kunnolla.
 
Olis takymetri tallis nytten, ja joudunkohan käydä itekkin kartoittamassa takarenkaan ja eturenkaan eron:D Ihan mielenkiinnosta.
 
Minun silmään gessut kyllä näyttää siltä että jokainen osa on erikseen ja eri paikassa suunniteltu ja ja sitten niistä pitää jonkun kasata mopo. Ihme kun noinkin hyvin osuvat yhteen. :grin:

Saksalaisen motto on että miksi tehdä yksinkertaista jos voi tehdä monimutkaisen.

Niin se maailman paras moottoripyörä tehdään
 
Minun silmään gessut kyllä näyttää siltä että jokainen osa on erikseen ja eri paikassa suunniteltu ja ja sitten niistä pitää jonkun kasata mopo. Ihme kun noinkin hyvin osuvat yhteen. :grin:

Saksalaisen motto on että miksi tehdä yksinkertaista jos voi tehdä monimutkaisen.

Mun silmä kertoo samaa. Erikoisen muotoisia osia (jätepaloja) on kiinnitetty sinne tänne sen mukaan mihin koloon sattuvat osumaan.

Mutta ei hätää, kun sitä katselee riittävän kauan, olettaisin että siihen tottuu. Kuten Fiat Multiplaan.

Voihan se silti teknisesti olla vallan hyvä.
 
Back
Ylös